Víte, co ve světě Škoda znamená projekt Azubi? Unikátní auta vytvořené středoškoláky. Jedno takové nyní vyrobili také studenti v Indii.
Akademie společnosti Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) představila svůj vůbec první projekt studentských vozů. Tým tvořený studenty 3,5letého oboru mechatronika svou prvotinu pojal jako kabriolet vytvořený ze sedanu Škoda Rapid.
Že si studenti s vozem vyhráli, je patrné z několika zajímavých detailů. Jde například o výsuvný znak Škoda na kapotě, elegantní LED osvětlení na přední masce nebo osvětlený nápis Škoda na víku zavazadlového prostoru. Nechybí řada sportovních vizuálních prvků jako černý paket doplňků se žlutou linkou nebo žlutě lakované brzdové třmeny.
Řada úprav se odehrála také v interiéru, kde rádio nahradil moderní dotykový infotainment ve stylu tabletu. Technickou výzvou byla nutnost integrovat bezpečnostní pásy do předního sedadla, protože kabriolet nemá B-sloupky. Sedadla dostala potahy ze špičkové šarlatové kůže a všechno pak podtrhuje zvuk motoru, který o sobě dává patřičně vědět díky sportovnímu výfukovému systému.
„Jsme rádi, že můžeme v Indii představit projekt studentského vozu, díky němuž mají žáci odborných škol jedinečnou příležitost navrhnout a vytvořit vůz svých snů přestavbou některého z modelů Škoda a doplnit jej inovativními nápady. Projekt zapadá do našeho závazku vychovávat talenty a podporovat inovace v indickém automobilovém průmyslu,“ řekl Piyush Arora, generální ředitel a předseda představenstva SAVWIPL.
Český vzor
Vzorem pro indický debut je český Azubi Car, projekt, který každoročně pořádá Střední odborné učiliště strojírenské už od roku 2013. Každý ročník projektu probíhá po dobu jednoho školního roku a zapojují se do něj především žáci třetích ročníků. Projekt cílí na rozvoj odborných kompetencí, prohloubení praktické výuky a v neposlední řadě na podporu týmové práce.
Vše začalo před deseti lety malým městským vozem Citijet, letos se studenti pochlubí už devátým vozem Azubi – půjde o zajímavé pojetí elektrického SUV Enyaq iV ve znamení kombinace mobilní kanceláře a pohodlného vozu pro pobyt a přespávání v přírodě.
Základem je Rapid
První indické žákovské auto je kabriolet postavený na základě modelu Škoda Rapid, který byl vůbec prvním vozem vyvinutým specificky pro indický trh. Rapid pro Indii se vždy technicky lišil od vozů nabízených v Evropě. Sedan vyráběný v závodu v Púně stojí na platformě PQ25, která byla základem pro malé a kompaktní vozy koncernu Volkswagen ještě před současnou platformou MQB.
Nechci nic říkat, ale přední část je fabie mk3. Kabriolet má většinou 2 dveře, aby se nekroutila karoserie.
Takové blbosti již studenti udělali.
Většina dřívějších tunerů s vkusem by udělala lepší výsledek s jejich rozpočtem.
VW Eos jiz odesel,prichazi dustojny nastupce Rapidek.