skoda-mlada_boleslav-tovarna-vyroba-octavia- (5)

Škoda opět otevírá továrny pro návštěvníky. Obnovuje prohlídky ve svých výrobních závodech

Od Josef Pelikán | Zdroj: Škoda - Tisková zpráva - Foto: Pavel Srp - 9. 6. 2022 0

Po více než dvouleté odmlce, způsobené pandemií nemoci Covid-19, otevírá automobilka Škoda Auto své české výrobní závody opět návštěvníkům. Exkurze do vybraných částí závodů včetně finální montáže jsou vhodné pro rodiny s dětmi od 10 let. Prohlídky jsou nabízeny s komentářem v různých jazycích, vedle češtiny také v angličtině, němčině a nizozemštině.

„Jsme rádi, že po více než dvou letech můžeme konečně zase nabídnout prohlídky našich závodů. Návštěva se vyplatí, neboť v našich závodech se mezitím mnohé změnilo. Například v Mladé Boleslavi naběhla výroba plně elektrické modelové řady Enyaq iV a bateriových systémů MEB a v Kvasinách jsme důsledně pokračovali v modernizaci výrobních zařízení. Závod ve Vrchlabí je od konce roku 2020 jako první výrobní závod společnosti Škoda Auto uhlíkově neutrální,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea.

Přečtěte si také:  Při požáru stodoly lehl popelem i veterán Škoda Felicia. Škoda přesahuje milion korun

Pro prohlídku závodu v Mladé Boleslavi stačí zakoupit odpovídající vstupenku ve Škoda Muzeu. Vstupné za exkurzi v češtině činí 180 Kč, za exkurzi v jiném jazyce 260 Kč. Prohlídky závodů v Kvasinách a ve Vrchlabí jsou zdarma. Návštěvníky při zhruba dvouhodinových exkurzích v mnoha případech provádí bývalí zaměstnanci automobilky.

Exkurze jsou vhodné pro technické nadšence, stejně jako pro školní výpravy nebo rodiny s dětmi od 10 let. Škoda Enyaq iV – první čistě elektrický bateriový model automobilky na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen – sjíždí v Mladé Boleslavi ze stejné linky, jako vozy se spalovacími motory na bázi platformy MQB. Společnost Škoda Auto k tomu výrobní linku výrazně upravila. Nedávno v hlavním výrobním závodě kromě toho naběhla i výroba bateriových systémů pro vozy různých koncernových značek na platformě MEB. Mladá Boleslav je tak jediným evropským závodem mimo území Německa, v němž se tyto bateriové systémy vyrábí.

V Kvasinách aktuálně vyrábí zhruba 7000 zaměstnanců modely Superb a Superb iV, Karoq a Kodiaq. S přesunem výroby nové generace modelu Superb do Bratislavy se v závodě Kvasiny uvolní kapacita pro výrobu dalších 150 000 vozů kategorie SUV modelových řad Kodiaq a Karoq.

Přečtěte si také:  Škoda už plánuje novou Fabii Monte Carlo. Ukazuje ji na prvních skicách

Závod ve Vrchlabí hraje pro společnost Škoda Auto důležitou roli ve výrobě komponentů. Vznikají tu automatické přímo řazené převodovky typu DQ200, na začátku února letošního roku zde vznikla čtyřmiliontá převodovka DQ200 od zahájení výroby v říjnu 2012. Od konce roku 2020 vyrábí tento závod jako první výrobní provoz české automobilky s neutrální uhlíkovou bilancí.

Základní podmínkou pro účast na exkurzi v Mladé Boleslavi je vedle pevné obuvi bez podpatků také vlastní automobil s volným místem pro průvodce, který návštěvníky po areálu závodu vede. Pro skupiny do 7 osob poskytuje Škoda Muzeum po dohodě dopravu minibusem.