Škoda Octavia by se měla počátkem příštího roku ukázat po modernizaci. Jak se tento termín bude přibližovat, začnou se na silnicích objevovat testovací prototypy. Ty první už byly zachyceny a ukazují, že škodovácký bestseller přijede se změnami na karoserii, ale i v kabině.
Škoda má aktuálně poměrně napilno. Začátkem srpna ukázala modernizované modely Scala a Kamiq a do konce roku ukáže ještě nové generace Superbu a Kodiaqu. Chystá nicméně i facelift svého nejprodávanějšího modelu Octavia. Ten by měla ukázat začátkem příštího roku.
Testovací prototypy už vyrazily na silnice a my si je díky špionážním fotografům – a magazínu carscoops.com, kde najdete kompletní galerii – můžeme prohlédnout. Z fotek je jasné, že modernizovaný model dostane přepracovaný přední nárazník a světlomety, a změny se dotknou i zadní části včetně grafiky světlometů. Auto je zamaskované, takže konkrétně toho mnoho vidět zatím není.
Fotografům se povedlo zachytit i kabinu. Ta je sice prakticky celá zakrytá, ale i tak jsou některé detaily vidět. Potěší, že si ponechá prakticky stejné rozvržení jako v současnosti včetně tlačítek pod středovým displejem a nepřejde na zcela dotekové ovládání. Displej multimédií ale bude větší.
Automobilka o autě zatím nic neprozradila, ale dá se očekávat, že z pohledu techniky žádné velké změny čekat nemusíme. Nové motory pro Evropu koncern Volkswagen nevyvíjí a ty, které má, současné emisní předpisy splňují. Očekáváme tedy, že pod kapotou budou čistě naftové i čistě benzinové motory, které doplní plug-in hybridní pohonná jednotka. Poháněna budou přední nebo všechna čtyři kola a na výběr bude mezi manuální a automatickou převodovkou (respektive dvouspojkovou převodovkou DSG).
Potěší, že si ponechá prakticky stejné rozvržení jako v současnosti…
To teda moc nepotěší, nepřijde mi normální že mobil v autě je zakázaný ale aby jste si nastavili teplotu musíte matlat po dotykové displeji.
Mě se nelíbí kde jsou umístěny pruduchy větrání pod rádiem a přímo na kolena. Další zbytečné mi připadá, že na jednu funkci je spoustu tlačítek. Jinak vzhled je pěkný
S popelnicí to pán přehnal o tom není pochyb, ale z mého pohledu servisáka je Škoda Octavia s vyjímkou první generace nejporuchovější auto s TDI motorem které k nám na dílnu dotáhnou. Je to samozřejmě dáno počtem vlastníků Octavie.Teda až po Fordu Focus, to je opravdu špatnej diesel. Čecháčkové neradi přiznávají kolik zaplatí na opravách TDI motorů v Octavii a rádi se chvástají nízkou spotřebou a výkonem. Ale na druhou stranu ušetří na palivu na drahé opravy hlavy motoru, turba, vstřikovací soustavy. To už je ta naše Česká povaha. Je to výborné auto, ale musíte se o motor dobře starat.
Popelnice může napsat jen člověk který jezdí v nějaké šunce bez STK a nemá ani floka.
A cena bude atakovat milión.
Popelnice to je a popelnicí zůstane…
Nemachruj
Hezký večer, zkuste sehnat novou ovci pod milion teď :-)