2022-facelift-Skoda_Karoq

Inovované provedení Škody Karoq přináší celou řadu významných vylepšení. Od designu, přes komfortnější a moderněji vybavený interiér, trvale udržitelné materiály, nové technologie a úsporné motory, až po špičkové bezpečnostní asistenty a konektivitu.

Automobilka Škoda Auto pokračuje ve vylepšování svých SUV modelů. Po největším SUV Kodiaq teď dostává nové technologie i tvář kompaktní Karoq, bestseller mezi SUV české značky.

Přečtěte si také:  Škoda Fabia R5 vrátila škodovku na výsluní. Do konce sezóny 2021 získala více než 1500 vítězství

„S počtem více než 500 000 prodaných vozů je Karoq jedním z pilířů úspěchu značky Škoda. Abychom tento trend udrželi, vůz byl pečlivě zmodernizován. Inovovaná verze má nový design, vylepšenou aerodynamiku a nabízí moderní asistenční systémy a infotainmenty. Jsem přesvědčen, že díky mixu těchto vlastností navážeme na dosavadní úspěch modelu Škoda Karoq,“ říká předseda představenstva Škoda Auto Thomas Schäfer.

Nová tvář

Na první pohled viditelnou změnou je nová tvář modelu Karoq. Podobně jako u vozu Škoda Kodiaq jde o evoluční posun v designovém jazyku značky Škoda. „Modernizovaný Karoq má nyní sebevědomější vzhled. Díky širší, šestihranné masce chladiče a novému přednímu nárazníku působí příď mohutnějším dojmem. Nové uspořádání užších LED předních světlometů mu dodává dynamičtější vzhled. Dynamický vzhled zádě podtrhuje nový design zadních světel. Nový střešní spoiler také opticky protahuje siluetu vozu,“ popisuje změnu šéfdesignér Oliver Stefani.

Díky nové přídi a širší, šestihranné masce chladiče má teď Škoda Karoq robustnější vzhled. Přední světlomety, užší než u předchůdce, mají nové uspořádání se „čtyřokou“ grafikou a jsou poprvé dostupné také v LED Matrix verzi.

2022-facelift-Skoda_Karoq-svetla

Změn doznala i řada dalších prvků: zejména nárazníky, ale také třeba zadní spojler na vrcholu pátých dveří. Nový přední nárazník je lakovaný v barvě vozu. V jeho spodní části se nachází široký nasávací otvor s krystalickou mřížkovanou strukturou po stranách ohraničený designovým prvkem ve tvaru písmene L, který naznačuje aktivní průduchy k předním kolům. Nový štíhlejší vzhled mají i zadní světlomety, také zadní nárazník je oproti předchůdci více lakován v barvě karoserie. Mimochodem, Karoq bude k dostání v celkem devíti barvách, dvě z nich – oranžová Phoenix metalíza a šedá Graphite metalíza – jsou pro tento vůz zcela nové.

Přečtěte si také:  Škoda Karoq po faceliftu startuje na 638 900 Kč. Nabídne bohatší standardní výbavu než doposud

Spojler na pátých dveřích je nově protaženější a celkově tím uhlazuje siluetu vozu, zároveň ve spojení s dalšími úpravami pomáhá zlepšovat aerodynamiku. Karoq se díky tomu stává jedním z vozů s nejlepšími aerodynamickými vlastnostmi ve svém segmentu. Není divu, inženýři ostatně také přepracovali design kol z lehké slitiny. Ty jsou opět aerodynamicky optimalizované, ve dvou případech pak mohou mít speciální kryty, které proudění vzduchu ještě vylepšují. To vše pomáhá ke snížení emisí CO2 i spotřeby paliva. 

Ohleduplný díky materiálům i motorům

Ohleduplnost k životnímu prostředí ostatně byla pro konstruktéry inovovaného modelu Karoq jedním ze zásadních cílů. Pod kapotou Škoda Karoq proto najdeme jeden z pěti moderních, úsporných motorů generace Evo: přeplňované benzínové agregáty TSI o objemu 1,0, 1,5 a 2,0 litru (s výkony 81, 110 a 140 kW) nebo dvě verze dvoulitrového turbodieselu 2.0 TDI (85 a 110 kW). Benzínové motory používají speciální řešení pro snížení vnitřního tření, motor 1.5 TSI disponuje také vypínáním dvojice válců.

U dieselů pomáhá snižovat spotřebu například přepracovaná kliková hřídel a klíčem k nízkým emisím škodlivin, včetně ostře sledovaných emisí oxidů dusíku, je modernizovaný systém úpravy výfukových plynů pomocí takzvané selektivní katalytické redukce. V procesu nazvaném Twin Dosing se k redukci škodlivin využívá známá látka AdBlue a emise NOx se díky tomu pohybují hluboko pod požadovanou normou. Zákazníci si opět mohou vybírat ze sestavy manuálních převodovek a dvouspojkových automatických ústrojí DSG, k dispozici je i pohon všech kol (u motorizace 2.0 TSI jsou 4×4 i DSG standardem).

Ke snižování dopadu na životní prostředí přispívá u modelu Karoq i provedení interiéru využívající ekologičtější materiály. Nejdále v tomto ohledu jdou volitelné potahy z ECO látky, které na čalounění sedadel i dalších míst využívá recyklované a recyklovatelné materiály neživočišného původu. „Velkou novinkou je nová ECO látka, která využívá veganské, částečně recyklované a recyklovatelné materiály. Potah sedadel je vyroben z recyklovaných PET lahví,“ popisuje Oliver Stefani.

Přečtěte si také:  Na prodej je bývalá tovární Škoda Octavia WRC

Díky novým kombinacím materiálů a novým prvkům výbavy, jako je třeba volitelné elektricky ovládané sedadlo spolujezdce s pamětí, je interiér nového modelu Karoq velmi příjemným a komfortním místem. Prostornost předchůdce samozřejmě zůstává zachována a to včetně zavazadlového prostoru s objemem až 521 litrů.

Konektivita i moderní asistenti

Novému modelu Škoda Karoq nechybí ani řada bezpečnostních prvků a jízdních asistentů, přičemž vůz může mít i velmi pokročilý balíček Travel Assist, který významně přispívá komfortu na dlouhých cestách. Veškerá moderní technika, včetně systému nouzového brzdění ve městě, prediktivního tempomatu, udržování v jízdním pruhu a dalších řešení se snaží maximálně pomoci a případné kolizi předejít. V případě nehody ale posádku ochrání až devět airbagů a například i takzvaná multikolizní brzda, tedy řešení, které vůz po nehodě zabrzdí a zamezí tak dalšímu nekontrolovatelnému pohybu. 

V nabídce nechybí ani proaktivní ochrana cestujících. Pokud radar, který je umístěný v přední části vozu, zaznamená nebezpečí nárazu nebo prudké brzdění, systém automaticky přivře otevřená okna nebo panoramatickou střechu, spustí varovná světla a přitáhne bezpečnostní pásy předních sedadel.

Přečtěte si také:  Na piráty silnic budou v Polsku dávat pozor plug-in hybridní kombíky Škoda Octavia iV

V ovládání vozu pomáhá řidiči inovovaný palubní systém. Karoq má nově standardně Virtuální Kokpit mini, v základu s osmipalcovým displejem, volitelně je k dispozici 10,25″ Virtuální Kokpit se širší funkční nabídkou. K dispozici jsou také celkem tři různé úrovně infotainmentu s displeji o úhlopříčce od 8 do 9,2 palce. Samozřejmostí zejména ve vyšších úrovních infotainmentů jsou funkce konektivity nebo třeba digitální asistentka Laura, která rozumí celkem patnácti jazykům.

Sportovní vrchol

S inovovaným modelem Karoq přichází do nabídky také sportovně pojaté vrcholné provedení. Nese označení Karoq Sportline a díky řadě individuálních prvků je rozhodně nezaměnitelné. Charakteristická jsou pro něj například sportovní až dvacetipalcová kola z lehké slitiny a řada černě lakovaných detailů, jako maska chladiče, lišty oken, podélné střešní nosiče, kryty vnějších zrcátek a další prvky. Výhradně pro model Sportline je vyhrazen špičkový agregát 2.0 TSI s výkonem 140 kW, vždy ve spojení s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2022: Škodovka Ondřeje Klymčiwa je po prvotních problémech nakonec po prologu čtvrtá

Karoq Sportline se chlubí také svébytným interiérem s bohatou výbavou a sportovními sedadly čalouněnými prodyšným materiálem ThermoFlux. Sedadla mají integrované opěrky hlavy, nechybí tříramenný sportovní volant a řada dalších sportovně laděných detailů.

Přidat komentář