Do výroby aut se propisuje mnoho faktorů. Stačí, aby se jeden trochu zadrhl a problém je na světě. A ten právě teď řeší i Škoda Auto, která musí na zatím několik dnů odstavit výrobu.
Důvodem odstávky jsou záplavy ve Slovinsku, které zničily výrobu jednoho z tamních dodavatelů dílů. V tuto chvíli škodovka počítá s pozastavením výroby v Kvasinách na Rychnovsku, a to od 11. září minimálně na týden. Výpadek se ale s největší pravděpodobností dotkne i výroby v Mladé Boleslavi. Nutno ale říct, že výpadek se netýká jen Škody Auto, ale celého koncernu Volkswagen.
Automobilka zatím nepotvrdila, kolika vozů se výpadek dotkne. Ivana Povolná ze Škody Auto jen řekla: „Společnost Škoda Auto může potvrdit, že záplavy ve Slovinsku postihly subdodavatele, který dodává komponenty pro spalovací motory modelů značky Škoda a dalších koncernových značek. Je vyvíjeno úsilí o plné obnovení výroby v tomto závodě. Aktuálně je subdodavatel schopen dodávat pouze v omezeném rozsahu. Z těchto důvodů dojde k pozastavení výroby v kvasinském závodě na týden od 11. září 2023. V tuto chvíli nelze vyloučit změny v produkčních objemech ani v závodě v Mladé Boleslavi, kde výroba zatím probíhá beze změn.“
Požár haly u Žebráku už má dopady na automobilový průmysl. Toyotě chybí díly a omezuje výrobu
Škoda Auto v tom ale není sama. Odstávka probíhá také ve výrobním závodu Toyoty v Kolíně. I v tomto případě je za výrobními potížemi dodavatel, tentokrát ten, který sídlil u Žebráku, kde před několika dny shořela velký výrobní a skladovací hala. Dle mluvčího Toyoty Tomáše Paroubka nebyl tento dodavatel schopen zatím obnovit výrobu. Zaměstnanci Toyoty jsou buď doma s 80 % průměrného platu nebo v práci, kde vykonávají nevýrobní činnosti.