Čekací doby na nová auta postupně klesají. Na Škodu Enyaq zákazníci čekají i jen tři měsíce

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: ČTK - Foto: Volkswagen - 4. 9. 2023


Spolu s panedmií koronaviru se naplno rozhořelo téma, které do té doby zůstávalo spíše bez povšimnutí. Tím tématem jsou čekací doby na nová auta. U některých značek nebyl problém s i ročním termínem na nová auta. Někteří zákazníci si pak stěžovali i na dvouleté termíny. Zdá se ale, že se čekací doby začínají postupně zkracovat.

„Dostupnost většiny nových aut se letos zlepšila, průměrná čekací doba na výrobu auta letos v červenci poprvé klesla pod šest měsíců. V předchozích dvou letech čekací doba na výrobu vozů všech značek běžně přesahovala 12 měsíců,“ uvedl pro ČTK ředitel prodeje jednoho z největších tuzemských dealerů Louda Auto Martin Feller. Výjimkou podle něj zůstávají hlavně některé užitkové vozy s pohonem 4×4, na které se stále čeká až jeden rok.

Poměrně dobře jsou na tom některé vybrané modely mladoboleslavské Škody Auto. Tisková mluvčí Michaela Sklenářová řekla, že nejlépe na tom jsou zákazníci modelů Enyaq a Superb, kteří čekají zhruba tři měsíce. Ovšem naopak modely Octavia, Kodiaq a Fabia mohou mít čekací dobu i osm měsíců.

Podobný rozptyl má i Hyundai. Tiskový mluvčí značky David Pavlíček vysvětlil, že čekací doby ovlivňuje hlavně to, kde je vybraný vůz vyráběn. „Nejrychleji zákazníci logicky získají modely z Nošovic, které tvoří většinu našich prodejů na českém trhu. Déle se čeká na vozy z turecké produkce, vzhledem k logistice si zákazníci nejdéle počkají na modely, které k nám cestují z Jižní Koreje,“ řekl Pavlíček. Ve výsledku to znamená, že na modely i30 nebo Tucson, které jsou vyráběny v Nošovicích, se čeká v rozmezí čtyř až sedmi měsíců. Na Konu z Koreje pět až sedm měsíců a nejdelší dobu dodání má Staria, kde dodání může zabrat i osm až deset měsíců.

Osobní automobily stále zdražují, ale trend zpomaluje a značky sází na akční cenové nabídky

Volkswagen zvládne auto i za měsíc Toyota za tři

Podle tiskového mluvčího českého zastoupení značky Volkswagen Davida Valenty záleží čekací doba na konfiguraci vozu. „Pokud jde o náš nejnovější model ID.3 a zbytek rodiny ID., dodací lhůty se pohybují zhruba do tří měsíců. Aktuálně s výrobcem pracujeme na ‚fast lane‘ verzi ID.3, která by mohla být k dodání do 30 dní. Oblíbená SUV jako Taigo, T-Cross a T-Roc lze dodat do tří měsíců, přičemž jejich letní edice jsou skladem. U globálně nejvíce poptávaného modelu Golf a Golf Variant se podařilo snížit dodací lhůtu na šest až devět měsíců,“ řekl pro ČTK.

Výrazné zlepšení čekacích dob pak potvrzuje Toyota, která navíc většinu modelů drží skladem. Další pak umí dodat do tří měsíců od objednání. „Zejména u Corolly TS došlo oproti loňsku k velmi výraznému zkrácení dodací doby. Máme k dispozici vozy s dojezdem tři měsíce a na objednávku je aktuálně dodání do konce roku,“ uvedla mluvčí Toyoty ČR Jitka Jechová. Na SUV bestsellery RAV4 a Hilux se ale čeká až do osmi měsíců.

Zmírnění čekací doby na řadu modelů oznámila také Kia. Od dvou do pěti měsíců čekají zákazníci na oblíbený Ceed. Naopak ale Sorento má čekací dobu nejdelší. Navíc automobilka v současné době upravuje výrobu tohoto modelu, takže stávající verzi už ani nejde objednat.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru