Škoda Superb měla v prvních dvou generacích nejen čtyřválce, ale i šestiválce. A právě šestiválec ve druhé generaci nás bude teď zajímat. Má ho pod kapotou i auto z přiloženého videa a má skoro dvakrát takový výkon než v sérii.
Druhou generaci Škody Superb mohl pohánět atmosférický 3,6litrový motor VR6. ten byl vždy spojen s automatickou převodovkou DSG a poháněna byla všechny čtyři kola. Sériový výkon v této konfiguraci je 191 kW/260 koní a točivý moment 350 Nm.
Kombík z videa, který pochází z Polska, ovšem prošel hodně výraznou úpravou včetně zástavby turbodmychadla. Ta hodnoty motoru posunula výrazně výše. Teď se totiž může pochlubit výkonem 508 koní a točivý moment vrcholí 645 Nm. Díky tomu zrychlí teď z místa na stovku pouze za 3,9 sekundy. A to je jen o desetinu pomaleji, než za kolik to zvládá například 530koňové BMW M550i xDrive, které má dvakrát přeplňovaný motor V8! Mimochodem, v sérii to šestiválcový Superb zvládal za 6,5 sekundy…
Vyměněn byl i výfuk, takže tenhle šestiválec teď zní vážně skvěle. Může za to i konstrukce motoru, protože to není klasický vidlicový motor, ale rozevření válců je jen 15°. Všech šest válců je navíc v jedné hlavě.
A jsou tu i nějaké designové úpravy, které jsou ale poměrně decentní.Tou nejviditelnější je matná fólie na karoserii. Vyměněna byla také kola a nižší je i podvozek.