Prvními dvěma novinkami budou modely SEAT Tarraco a CUPRA Ateca, jejichž prodej bude zahájen koncem roku 2018. V příštím roce se u dealerů objeví nová generace modelu SEAT Leon ve dvou karosářských variantách, jako pětidveřový hatchback a rodinné kombi ST. V roce 2020 spatří světlo světa první elektromobil SEAT, zkonstruovaný na základě platformy MEB koncernu Volkswagen a nabízející dojezd 500 kilometrů. V roce 2020 bude produktová řada SEAT poprvé rozšířena také o automobil kategorie CUV (Crossover Utility Vehicle).

Výše uvedené plány oznámil dnes Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, na výroční tiskové konferenci v Madridu, na níž prezentoval také hospodářské výsledky za loňský rok. SEAT činí další krok v podpoře elektrické mobility, která zahrnuje rovněž představení hybridní verze nové generace modelu Leon v roce 2020. Značka bude navíc pokračovat ve svém zaměření na motory spalující stlačený zemní plyn (CNG – Compressed Natural Gas) a konvenční spalovací motory.

Předseda představenstva společnosti SEAT zdůraznil, že „můžeme být spokojeni s výsledky za rok 2017, ale neměli bychom usnout na vavřínech. Společně jsme uzavřeli období konsolidace a nyní nastal čas hledět do budoucnosti s ambicí růst“.

2017 byl rokem rekordů

SEAT uzavřel rok 2017 s úspěšnou bilancí. Po dosažení historicky nejlepších výsledků v roce 2016 vzrostl v roce 2017 zisk po zdanění na 281 milionů eur, což je o 21,3 % více než v předchozím roce (2016: 232 milionů eur) bez započtení mimořádné položky v podobě prodeje dceřiné společnosti VW Finance, S.A. společnosti Volkswagen AG. Provozní zisk dosáhl 116 milionů eur (2016: 143 milionů eur) v důsledku vyššího objemu investic kvůli novým produktům a vyšším odpisům.

Výnosy z prodeje společnosti SEAT dosáhly v roce 2017 rekordní hodnoty 9,552 miliardy eur, což je o 11,1 % více než v předchozím roce (2016: 8,597 miliardy eur). K tomuto výsledku přispěl nejen nárůst prodeje na 468 400 dodaných vozidel, nejvyšší hodnotu od roku 2001, díky níž se SEAT stal jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě, ale také vylepšený produktový mix v čele s modelem Ateca, který se prodává s vyšší ziskovou marží. Výnosy z prodeje společnosti SEAT vzrostly od roku 2013 o téměř 50 %.

Luca de Meo uvedl, že „2017 byl novým rokem rekordů pro značku SEAT“. Z hlediska prodeje „je úspěšná bilance roku 2017 výsledkem vyváženého vývoje všech našich modelů. V současnosti máme jednu z nejmladších produktových řad na trhu, s průměrným věkem jen mírně převyšujícím tři roky, která pokrývá všechny důležité segmenty v Evropě produkty s nejlepšími vlastnostmi ve své třídě“. De Meo dodal, že „za pouhých několik let jsme proměnili SEAT v relevantní značku pro velkou většinu evropských zákazníků“.

Nová modelová ofenziva je výsledkem nejvyšších investic od dokončení výrobního závodu Martorell v roce 1992. SEAT v loňském roce vyčlenil na investice a výdaje na výzkum a vývoj 962 milionů eur, což je o 11,6 % více než v roce 2016 (862 milionů eur). Uvedené výdaje mají na celkových výnosech z prodeje značky podíl 10,1 %. Z této částky bylo 464 milionů eur určeno výhradně na výzkum a vývoj, což představuje téměř 3 % celkových investičních výdajů na výzkum a vývoj ve Španělsku. SEAT je tak největším průmyslovým investorem ve Španělsku.

SEAT investoval v letech 2013 až 2017 více než 3,3 miliardy eur do své budoucnosti. Většina této částky byla vynaložena na realizaci historicky největší produktové ofenzivy značky SEAT, a také na vývoj nových služeb s cílem zaujmout vedoucí postavení v oblastech digitalizace, konektivity a chytré mobility.

Více značek, více trhů, více automobilů a více energií

Luca de Meo během své prezentace budoucích plánů společnosti naznačil, že růst značky SEAT bude spočívat na čtyřech pilířích: „více značek, více trhů, více automobilů a více energií“. SEAT proto v prvním čtvrtletí letošního roku představil značku CUPRA. Toto označení vždy patřilo automobilům s vrcholnými sportovními vlastnostmi, ale nyní se již jedná o „značku, která generuje vyšší výnosy, získává nové zákazníky, i nadále se účastní motoristického sportu, dokonale integruje technologie, jako jsou elektrifikace, hybridizace, konektivita a asistenční systémy, a vylepšuje image, důvěryhodnost a pověst celé organizace SEAT“, vysvětlil Luca de Meo.