Losí test, tedy nenadálý vyhýbací manévr sice vypadá jednoduše, ale ve skutečnosti umí řadu i sportovně naladěných aut hodně potrápit. Mezi taková auta se zařadila třeba Škoda Octavia, ale do druhé kategorie, tedy mezi auta, která s tímto náročným testem problém nemají, se zařadila třeba i levná Dacia Spring.
Losím testem před nedávnem prošla i CUPRA Formentor a před několika málo dny přišla řada na další španělský model, tentokrát SEAT Arona. Ten před několika málo měsíci prošel faceliftem, a tak se dostal do hledáčku španělské redakce km77.com, která se právě na losí testy a slalomy specializuje. A jejich verdikt je velmi pozitivní! Facelift Arony test prý dokonce zvládl mnohem lépe než starší verze tohoto oblíbeného městského modelu.
Jak se dá odhadnout z názvu španělské redakce, rychlost, kterou u nich každý vůz musí absolvovat, je minimálně 77 km/h. Ovšem ne každé auto ji zvládne, což ale není případ Arony. V této rychlosti byla podle řidiče jistá, s čitelným řízením i reakcemi podvozku. Už v tu chvíli prý bylo jasné, že zvládne i vyšší rychlosti.
A tak se také stalo. Nakonec se nejvyšší rychlostí, kdy auto losí test zvládlo bez větších problémů, stalo 81 km/h. A to je velmi dobrý výsledek, především na vůz bez nějakých sportovních ambicí. Pochvala přišla i směrem ke kontrole stability, která sice pracovala, ale nezasahovala nijak přehnaně či rušivě. Ovšem rychlost 82 km/h už se nakonec ukázala jako problémová a nebezpečná.
Pochvalu si vysloužil podvozek, který neměl tendence odskakovat, což můžeme po našem testu faceliftované Arony potvrdit. Pro losí test byla Arona obuta do pneumatik Pirelli P7 Cinturato v rozměru 215/45 R18. I ty si vysloužily pochvalu.