Škodovky s motory vzadu a pohonem zadních kol nikdy neplatily za zábavná auta, ale díky většině hmotnosti vzadu a jejich celkové konstrukci bývaly hodně přetáčivé.
S tím, jak doba plynula je sice v AZNP vylepšovali a dělali je bezpečnějšími, ale původní konstrukce problémy s přetáčením zcela vyřešit nedovolila. Pro některé řidiče to bylo nepříjemné, zejména u prvních modelů jako 1000 MB, 100 a nebo ještě prvních užovek. Poslední evoluce (říkalo se jí „eMko“), která přidala širší nápravy a menší kola, už byla stabilnější.
Ale Michal Streit, řidič upravené Škody 130, v přiloženém videu ukazuje, že přetáčivost nemusí být u těchto aut nutně nechtěným doprovodem jízdy, ale že může jít naopak o velmi příjemnou zábavu. Dokazuje také, že není potřeba mít stovky nebo tisíce koní, ale stačí jen odvaha a um. Docela mu ty drifty se škodovkou jdou, co říkáte? :)
https://www.facebook.com/michal.streit.33/videos/1576000195797270/