S malým francouzským sedanem Peugeot 301 jsme již počátkem tohoto týdne měli možnost se seznámit – i když pouze staticky. Teprve včera jsme s ním krátce jezdili a vy si teď můžete přečíst naše první jízdní dojmy.
Vývoj Peugeotu 301 probíhal pro použití na nepříliš kvalitní silnice východní Evropy, Ruska a podobně. Je tedy jasné, že na české silnice jde o ideální auto. Robustní konstrukce a dokonce i vyztužená palubní deska jsou známkou toho, že toho vydrží hodně. Překvapením ale je jeho nízká hmotnost, která se základní tříválcovou jednadvojkou atakuje 1,1 tuny a s naftovoujednašestkou je pouze o necelý metrák těžší.
Naftovou 1,6 HDI (jediná naftová motorizace) jsme pod kapotou měli i my. Papírové parametry 68 kW/92 koní a 230 Nm, zrychlení 0-100 km/h za 12,3 sekundy a maximální rychlost 180 km/h nejsou vůbec špatné, zejména při pomyšlení na to, že základní cena této motorizace startuje na 280 000 Kč. Za tuhle cenu nepořídíte ani nejlevnějšího Rapida s tříválcem 1,2MPI… Jízdní dynamika není špatná ani v praxi, a to ani ve spojení s pětistupňovým manuálem. Dráhy řazení jsou přesné, i když trochu delší. Projev motoru je hlasitější, ale ve srovnání s cenou, za níž auto koupíte bych to nebral jako mínus, spíše jako poznatek.
Když nakoukneme do interiéru, čeká nás hned několik milých i nemilých překvapení. Začněme těmi milými. Interiér jako celek nevypadá vůbec špatně. V případě testovaného auta šlo sice o nejvyšší výbavu Allure, ale dvoubarevná kombinace doplněná o leskle černě lakované plasty vypadají celkem příjemně a kvalitně. Sedadla jsou pohodlná, výškově nastavitelná (řidič), jen je potřeba chvíli hledat ten správný posaz za volantem (ten je stavitelný pouze výškově).
Překvapením bylo, když jsem si chtěl stáhnout okýnko. Na obvyklém místě na dveřích jsem ovldače hledal marně. Jsou schované na středovém tunelu před řadící pákou, zadní cestující ovladače najdou mezi předními sedadly. Na dveřích jsou pouze kliky na otevírání dveří a madla na jejich zavření.
První rozjezd prozradí, že podvozek je naladěn někde na pomezí mezi měkkým komfortním a tvrdým sportovním. Na české silnice jde takřka o ideální nastavení. Díry a výmoly žehlí příkladně a přitom vás nenechá ve štychu ani při rychlejším průjezdu zatáčky.
Také zavazadlový prostor má svoje pro i proti. Tím největším plusem je jeho objem 640 litrů, který lze dále zvětšit sklopením (vznikne schod) opěradel zadních sedadel. To nenabídnou ani kdejaké rodinné kombíky! Zápory pak mohou být to, že jde o sedan, který nabídne malý vstupní otvor a konstrukce otevírání a zavírání zasahuje hluboko do nákladového prostoru.
Po prvním relativně krátkém seznámení se nebojím tvrdit, že jde o opravdu velkého konkurenta pro domácí Škodu Rapid, jehož největšími nevýhodami je karoserie typu sedan a to, že na kapotě má lva místo okřídleného šípu. Největší výhodou, která by to mohla vyvážit je ale cena! Základ 220 tisíc Kč zní opravdu lákavě!
Ceník a technické údaje jsou ke stažení TADY.
[nggallery id=1643]
-PS-