zeleznicni-prejezd-policie

Řidiči stále velmi chybují na železničních přejezdech. Policisté se na ně zaměřili a rozdali desítky pokut

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Policie ČR - 7. 12. 2022


Železniční přejezd je pro řidiče velmi nebezpečný. Stačí malá chyba a vše skončí i tragicky. A protože řidiči právě na přejezdech neustále chybují, rozhodli se policisté z Moravskoslezského kraje se na tyto chyby zaměřit.

Stalo se tak v prvních prosincových dnech, kdy bylo v okolí přejezdů zkontrolováno na 200 řidičů. V rámci těchto kontrol policisté řešili 54 přestupků, přičemž 28 z nich se týkalo právě chyb na železničních přejezdech. „Obecně k hlavním příčinám nehod na železničních přejezdech patří lidský faktor. Ať už je to nevěnování se plně řízení vozidla, spěch či nepozornost, a především pak nerespektování dopravního značení, výstražného světelného zařízení či nedodržování povolené rychlosti. A právě na tato jednání se policisté v rámci akce zaměřili,“ popsala krajská policejní tisková mluvčí Kateřina Kubzová.

Krom toho si ale policisté posvítili i na ostatní přestupky, kterých také nebylo málo. V 16 případech řidiči více sešlápli plyn a nedodrželi tak povolenou rychlost. Pomyslným rekordmanem byl řidič nákladního vozidla, který přes železniční přejezd v Děhylově projel rychlostí 75 km/h místo povolené padesátky. Dalších 12 řidičů pak nerespektovalo dopravní značení umístěné před železničním přejezdem.

Dalších šest řidičů telefonovalo za volantem a deset jelo s autem v nevyhovujícím technickém stavu. Za všechny tyto přestupky policisté rozdali pokuty přesahující 27 000 Kč.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

19 názorů na “Řidiči stále velmi chybují na železničních přejezdech. Policisté se na ně zaměřili a rozdali desítky pokut”

  1. Obrubce na Boleslavsku – za třicet let jsem nezažil, že by tam někdy jel vlak. Ten přejezd je chuťovka při přeletu min. 90-kou :)

  2. Už víc krát se mi stalo, že přímo na kolejišti mne předjeli (kvuli zpomalení na 50) auta s polskou značkou. Taky při zastavení u přechodu pro chodce, mne začal předjíždět, nezájem, že lidi jdou po přechodu a nezastavil. V obci na 50- ce, blikají, najíždějí a letí jak na dálnici. Jezdím denně 300-400km,ti poláci u nás jezdí jako prasata. To netvrdím, že češi jsou bez chyby, jen asi pech na polské závodníky za poslední týden.

  3. Když před žel.přejezdem zvolňuji až na tu 50, tak mě většina řidičů dojede a někteří i předjedou. V tom vynikají Poláci, ti kašlou na naše předpisy všeobecně, 50 jim nic neříká na přejezdu, ani v obci. Silná čára ani zákazová značka předjíždění , jako kdyby nebyly a co na to Policie? Nic. Není vidět, neměří!

  4. Železniční přejezd je vždy nebezpečné místo. Ten vlak s 50km/h „osobní motoráček“ zastaví na nějakých 200 metrech, těžký nákladni až po 500m. (Zhruba). Tedy vždy až za přejezdem. A když tam má 80 a více tak je brzdná dráha až 800m. Tak daleko není ani vidět. Takže auto na přejezdu nemá šanci.
    A platí: když na přejezdu nebliká červená, tak vlak možná nepojede.
    A rychlost na přejezdu? Vždycky, i při nejlepší snaze o hladký přejezd zde bude nějaký hrb. A ten nepřeskočíš.
    A když tě závory „zavřou“ tak i s autem zmiz i za cenu boulí. Od vlaku bude ta boule větší.

    1. A platí: když na přejezdu nebliká červená, tak vlak možná nepojede.
      Malý doplněk – když k tomu bliká současně bílá, tak určitě nepojede.

    2. Při 50 km/h je zábrzdná vzdálenost vlaku 400 metrů,při 100 km/h je to 1000 metrů.Vlak na místě nezastaví a auto nemá šanci….

  5. Tady v Jeseníku by se mělo více dívat na Polské řidiče kteří nerespektuji naše silniční pravidla .50 v obci je nezajímá nákladní auta na kruhovém si vynucuji přednost . když vás předjíždí tak vás tlačí na krajnici .Pokutu jim dát s tím hotově ne na šek to potom od nich nedostanete , vzít jím řidičák až zaplatíš tak muže jet .At‘ se naučí jezdit v česku. Děkuji za pochopeni.

    1. Plně s Vámi souhlasím, to co předvádí je neskutečné, jezdím denně s kamionem a nestačím se divit co dokážou, ale za hranicemi s cz jako beránci.

  6. Já vždy snížím rychlost na 30-40 km za hodinu a pokud uvidím začínat blikat červená světla ihned zastavím.

      1. Martin Hájek

        Nemá. Pouze v zásahu. Ne mimo zásah při běžné hlídkové činnosti. To musí dodržet pravidla jako všichni.

        1. Ta není pravda. Policie má mnoho výjimek a jednou z nich je možnost telefonování s mobilem v ruce,

          1. To je velký omyl policisté jsou většinou ve vozidle právě proto aby spolujezdec mohl telefonovat pokud je to potřeba nebo komunikovat s radiostanicím a velcí směnám neboli věčnou řidič aby se naplno věnoval řízení jinak se u policisté může jednat o přestupek který bude řešit jeho nadřízený protože policista nemůže dostat pokutu za něco u čeho se jedná o trestný čin který dostane nějaký postih v práci.

      2. Mají výjimku kvůli vysílačkám, ne kvůli telefonu. Telefonovat za jízdy by neměli ani policisté.

  7. Naše silnice je plná sprostých gaunerů,kteří by měli o řidičák přijít nejméně na 10 let! To v Německu by dlouho nejezdili a bez oprávnění by šli sedět!

  8. a co má společného telefonování za jízdy s přejezdem železniční trati ? Rozuměl bych spíš chování na přejezdu samotném,jízda na červenou,když je neprůjezdný a přesto na kolejích mezi světly zůstanou stát a čekají až se fronta pohne atd,vídám to dnes a denně u Slaného,ted si čwtníci akorát doplňují kasu aby bylo na svátky,tak číhají na 30 atd

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru