O tom, že je německá policie velmi přísná, jstě jistě už slyšeli. A velmi přísné jsou i tamní zákony, tedy především ty, které se nějakým způsobem dotýkají dopravy a řidičů. Dle zákona není možné se s autem nějak předvádět a není ani možné zbytečně prošlapávat plynový pedál a obtěžovat tak hlukem z výfuku okolí. Německé zákony také zakazují závodění – a to nejen ve skupině, ale i „vás se sebou samými“.
A přesně tak kvalifikoval tamní prokurátor případ řidič Mercedes-Benzu, který se kolem radaru prohnal rychlostí 244 km/h. Problém ale je, že v místě, kde ho radar vyfotil, je kvůli rekonstrukci silnice povolena rychlost maximálně 80 km/h. Případ se odehrál 21. 11. 2020 po desáté hodině dopolední. Policisté z Westhessenu, kteří o všem informovali na svém facebooku, dodali, že doufají, že měl řidič auto opravdu plně pod kontrolou, protože v takové rychlosti stačí i drobná chybička a je zaděláno na problém.
I taj je však řidič v pořádném průšvihu. Paragraf 315d v tamním zákoně o silničním provozu, totiž prošel v roce 2017 velkou změnou a od té doby je podobné překročení rychlosti velmi tvrdě postihováno. Policie a případně i státní zástupci jsou totiž díky němu mnohem silnější a to právě i v případě (byť domnělého) závodění na silnici. Závodění je totiž trestným činem, který se trestá odnětím svobody, pokutou a také ztrátou řidičáku.
https://www.facebook.com/PolizeiWesthessen/posts/3735591619819294
A to hrozí i řidiči, kterého zachytil onen radar. Ostatně, policie ve svém facebookovém příspěvku už potvrdila, že byť jde o jedince, je na něm pohlíženo jako na závodníka, a na jeho jízdu jako na extrémně nebezpečnou a bezohlednou. Faktem ale je, že řada expertů na dopravu a právo už se po novelizaci zákona ozvala s tím, že prokázání závodění – obzvlášť ve chvíli, kdy jde o jednoho řidiče – bude u soudu velmi těžké.