Modely Renault Sport nejsou jen Megane, Clio nebo Twingo, ale i další jako například Logan R.S., který se prodává v Jižní Americe. Jenže přísné emisní limity tyto i další sportovní modely zabíjí. V Jižní Americe teď končí právě i Sandero.
Renault Sandero R.S. stojí na základech modelu, který v Evropě známe jako Dacia Sandero. Jde však stále o první generaci modelu, kterou už v Evropě od loňského nekoupíme. Pod jeho kapotou je navíc motor, o kterém si už také můžeme nechat jen zdát, pohání jej totiž atmosférický dvoulitr s 16 ventily.
Nejde jen o běžné Sandero s nalepenými znáčky a pár plasty, ale reálně na něm pracovalo oddělení Renault Sportu. To také spolupracovalo s designéry automobilky Renault ze Sao Paula a s dalšími inženýry automobilky z Jižní Ameriky. Přepracovaný je podvozek, jiná jsou kola se sportovními pneumatikami Michelin Pilot Sport 4, ale auto dostalo kotoučové brzdy na všechna čtyři kola.
Tohle auto, které se v Brazílii prodává od roku 2015, tu však končí. Vznikne posledních 100 kusů limitované edice s názvem Renault Sandero R.S. Finale. Tahle stovka aut sice nedostane žádné výraznější designové ani technické změny, ale každý jeden kus dostane do interiéru plaketku s výrobním číslem. Každý majitel k autu též obdrží speciální balíček s doplňky Renault Sport jako jsou čepice, klíčenka, láhev, peněženka a plakát s technickým nákresem auta.
Motor zůstal také beze změn. Čtyřválec 2.0 16V pohání přes šestistupňovou manuální převodovkou (oproti sériovému modelu s kratšími převodovými poměry pro lepší akceleraci) kola přední nápravy. Pokud pojede na benzin, nabídne výkon 108 kW a točivý moment 198 Nm, ale například v Brazílii je velmi oblíbený i ethanol. Při provozu na toto palivo je výkon motoru dokonce 112 kW a točivý moment 205 Nm.
Výroba, která probíhala v továrně ve městě Sao Jose dos Pinhais v Brazílii, a prodej Renaultu Sandero R.S. končí právě kvůli motoru. Ten už bohužel neprojde přísnějšími emisemi, které v Jižní Americe začnou platit s novým rokem 2022.