Říká se, že v dnešní dost turbulentní době by nikdo příčetný nechtěl sedět ve vedení žádné automobilky. Nikdo neví, co bude zítra vyrábět, jestli bude vůbec mít co prodávat a co za nové nařízení zase přijde z EU. Jenže jsou tu pořád značky, které tohle vůbec neřeší. A daří se jim lépe než kdy dřív.
Kde takové automobilky hledat? Především v Itálii. Rekordně dobré prodeje už poněkolikáté za sebou i letos oznámilo Lamborghini. Jedním dechem také dodalo, že má na hodně dlouhou dobu vyprodáno a další zájemci se musí připravit na opravdu dlouhé čekací doby. S dovětkem, že za to ale stojí.
Velmi podobně je na tom i Ferrari. To v loňském roce zákazníkům dodalo 13 752 aut, tedy o 0,7 % více než v roce 2023. To je ale jen začátek. Čisté příjmy Ferrari vzrostly o 11,8 % na 6,7 miliardy eur. Automobilka si je moc dobře vědoma toho, že bez svých zaměstnanců by nikdy takových výsledků nedosáhla. A tak se rozhodla, že jim náležitě poděkuje.
Každý z pěti tisíc zaměstnanců dostane tučné prémie za to, že se postarali o výborné výsledky a konkurenceschopnost značky. Šéf automobilky Benedetto Vigna, který je mimochodem i psychologem, řekl italské agentuře Ansa, že každý zaměstnanec dostane ke standardnímu platu speciální bonus 14 400 eur, tedy asi 360 tisíc korun. Mimochodem, v loňském roce byly bonusy „jen“ 13 500 eur, tedy asi 338 tisíc korun.
Bude zajímavé sledovat, jak se bude Ferrari dařit dál. Stejně jako konkurent ze Sant’Agata Bolognese hlásí vyprodáno. Prý dokonce na dva roky. Jen letos chce automobilka uvést několik nových modelů, z nichž však jen jeden dostane spalovací motor, přičemž vůbec první elektromobil se vzpínajícím koněm ve znaku by měl dorazit začátkem října.