Už 11. března odstartuje další a zdá se, že poslední etapa velké rekonstrukce Barrandovského mostu. Až do konce oprav se sice po mostě bude jezdit v obou směrech, ale jen ve třech jízdních pruzích. TSK Praha zároveň po celou dobu oprav uzavře nájezdovou rampu ze Strakonické. Dobrou zprávou je, že veškeré opravy by měly být dokončeny nejpozději s koncem letních prázdnin.
Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib vysvětlil, že uzavření rampy přispěje ke zjednodušení dopravy na mostě, protože tak ubude jeden z příjezdů na něj. A tím bude i snížen počet aut na mostě, kterých je standardně i 140 000. Jen po rampě ze Strakonické přijíždí denně v průměru 13 000 aut, zatímco z Barrandova na 22 000 aut. V případě, že by na most najížděla auta ze Strakonické, ze Smíchova i z Barrandova a zároveň bude snížen počet jízdních pruhů na mostě, auta se na něj podle TSK nevejdou.
„Oprava významně zasáhne do dopravy v Praze, to si nebudeme lhát, přestože to je velice dobře připravené. Ta nejkritičtější fáze je ta úvodní, těch prvních pár dnů, než si to řidiči takzvaně najedou,“ řekl Hřib. Řidiče zároveň vyzval k ohleduplnosti a pokud nemusí, aby se mostu vyhnuli. „V modelech jsme se zaměřili na porovnání variant a výsledky vyšly jednoznačně pro uzavření rampy ze Strakonické, kdy jsme schopni těch 13.000 vozidel obsloužit po vratné rampě na Lihovar a po objízdných trasách po Pražském okruhu,“ řekl dopravní inženýr Technické správy komunikací (TSK) Michal Peterka. Zavření rampy podle něj zároveň přispěje k vyšší bezpečnosti na mostě. Auta ze Strakonické se totiž nebudou muset připojovat na začátku mostu spolu s auty ze Smíchova a Barrandova, ale zapojí se do proudu aut ze severu již u Lihovaru.
Po dobu oprav budou pro případ nehody na obou koncích mostu připravena odtahová auta. K dispozici bude kvůli případným změnám počasí rovněž jeden sypač. TSK již vypracovala změny systému semaforu v kritických místech v okolí opravy a v případě MHD pak bude posílena tramvajová linka číslo 21. Změny čekají také autobusy číslo 125 a 170.