Dnešní 4. etapa mezi městy Al Salamiya a Al Hofuf zahrnovala 299 km dlouhý měřený úsek. Byla sice o něco kratší, než předchozí etapy, ale rozhodně ne jednodušší, a to zejména pro českou posádku týmu Toyota Gazoo Racing Czech Tomáše Ouředníčka a Davida Křípala. Podle neoficiální klasifikace dnes dojeli na 47. místě a aktuálně jim patří celková 35. příčka.
„Včera jsme se v maratonském bivaku snažili upozornit traťové komisaře na skutečnost, že jsme pomohli dvěma posádkám v měřeném úseku, ale nikdo z FIA nebyl přítomen. Čekali jsme na ně hodinu. Když nikdo nepřišel, připravili jsme písemné oznámení. Odpověď, kterou jsme nakonec dostali, obsahovala sdělení, že by sice mohli zvážit, zda nám nějaký čas odečtou, ale bohužel bylo dost pozdě na změny ve startovní listině, které by pro nás byly nejdůležitější. Takže jsme opět startovali ze zadnějších pozic, ale hlavním problémem bylo, že jsem v noci nemohl spát. Stále mě bolí záda, tudíž spát ve stanu na koberci opravdu nebyl dobrý nápad. Byla také hodně velká zima, takže jsem se v noci budil a chodil se vždy na chvíli ohřát k ohništi, ale pro moje záda to také nebylo dobré. Přesto všechno jsme po startu měli pěkné tempo, ale pak se začalo extrémně prášit. Teprve po půlhodině nebo hodině jsme před sebou měli opět čistou cestu. Vozidlo před námi ale jelo špatnou cestou a my jsme jeli za ním, čímž jsme ztratili asi 20 minut. Po tom všem se nám dobrá nálada vytratila a ztratili jsme i trochu tempo. Bylo pro mě velmi těžké se soustředit a udělal jsem několik drobných chyb,“ vysvětlil extrémně unavený Tomáš Ouředníček
„Asi tři kilometry před cílem jsme uslyšeli silný hluk, ze kterého se vyklubal praskající hydraulický zvedák. To znamenalo, že jsme přišli i o posilovač řízení, což mě donutilo projíždět dunami bez něj. Teď nás čeká dalších 300 kilometrů do bivaku, kde se nám snad podaří vše opravit,“ dodal pilot.
Zítřejší měřený úsek bude zatím nejkratší, jen 118 km, ale s více než 500 km dlouhým přejezdem čeká všechny opět dlouhý den.