Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda z týmu MM Technology po skvělém výkonu vyhráli sobotní etapu Rallye Dakar a posunuli se na 2. celkové místo kategorie kamionů. Sedlčanský speciál Čenda parádně zvládl projet 150 km nekonečných dun a nakonec za sebou nechal všechny soupeře. Posádka týmu MM Technology tak má na svém letošním kontě už čtyři etapová vítězství a také výhru z prologu. Zítra dakarské jezdce čeká poslední speciálka do cíle Rallye Dakar v Dammamu.
150 km lítáte nahoru a dolů
Mechanici týmu MM Technology přes noc, po návratu posádky z maratonské etapy, opět trpělivě a pečlivě pracovali na týmovém kamionu Čendovi. A vyplatilo se, protože pro zvládnutí další porce náročných dun, které organizátoři Dakaru na sobotu závodníkům nachystali, byla dobře fungující technika velkou oporou. Naštěstí, sedlčanští jezdci mají písek rádi. V minulých dnech potrénovali a dnešní jízdu zvládli na jedničku.
„Jsme v cíli. A bylo to zase dost drsný. Nebylo to zadarmo, ale snažili jsme se jet podle sebe. Bylo to nejdelší dunoviště, 150 km jenom písky. Od samého začátku opravdu náročná jízda. Myslím, že to bylo hlavně o tom udržet tempo, dát to psychicky. Nahoru, dolů, nahoru, dolů, furt, furt, dokola. Strašně dlouho to trvalo. 150 km jsme jeli 3 hodiny. Až poslední pasáž byla rychlejší, nejdřív po písku a pak už po šotolině,“ popisoval Martin Macík.
Souboje až do cílové rovinky
I dnes byl závod napínavý a na trati probíhaly zajímavé souboje. „Namotaná etapa. Navíc jsme dost špatně viděli, protože svítilo zvláštní světlo. Míjeli jsme van den Brinkovi, honili jsme se s Janusem van Kasterenem. Předjeli jsme ho, když visel na duně. Ale na konci jsme zase my chvíli hledali jeden bodík, takže nás Janus docvaknul. A do cíle jsme si pak dali pěkný souboj,“ popisuje navigátor František Tomášek. Členové sedlčanské posádky v dunách dávali hlavy dohromady a společně vybírali nejlepší trasu tak, aby ji kamion Čenda byl schopen bez komplikací projet. „Dneska už nechceš nevyjet dunu, couvat a znovu se rozjíždět. Tím ztratíš spoustu drahocenného času. Jede se tu opravdu na minuty,“ říká Martin Macík.
https://www.facebook.com/martinmacikjr/posts/pfbid0uHdUFFx21ZFhHDcT9xDN27iFTHHwtCbrV9oU8v5Zjmk3nGsQiBp8BU8rqQPf7Meyl?__cft__[0]=AZW14ksxJ3bCBmkZ-MQPsvyAU6ra29r37_Bx02Ju_tZwtje0QmNskq00duiaBWIdpY2J8LwLYxIe0VIlNkCHc96VQknTyAcsa_s7zSwcaU-lYvNpGxjE0tiajNivc7W2yRvQvBvsxwj6ezgB5Ver6eA-QUUXefCQeMapodJnPXX0l5j7l2g3CCYsLmdBVYwH6aU&__tn__=%2CO%2CP-R
Čenda držel
A nakonec se vše podařilo. Při sedlčanských závodnících dnes stálo štěstí a také týmový kamion předposlední jízdu absolvoval v perfektní kondici. „Čenda je dneska úplně v pořádku. Něco nám klepalo v kabině. Ale zřejmě tam jen včera někdo nechal nářadí. Jinak jsem na něm po jízdě vůbec nic nenašel,“ hlásil palubní mechanik David Švanda. Unavená posádka se hned po dokončení etapy vydala na dlouhý přejezd do bivaku. „Teď nás čeká přes 500 km přejezd, dáme si polštářky, budeme si povídat, koukat se z okýnka na přírodu a Martin nás odveze do bivaku,“ těšil se František Tomášek.
Nasazení až do posledního kilometru
V neděli na dakarskou karavanu čeká poslední etapa s cílem v Dammamu. Půjde o 136 ostrých kilometrů, které ale určitě nebudou „mávací“. „Dakar končí až poslední etapou, posledním kilometrem. Budeme se i zítra snažit zabojovat a jízdu zvládnout co nejlépe,“ zakončuje Macík.