Posádka Ouředníček – Křípal pokořila vytoužený cíl osmé etapy, která byla součástí dvoudenního maratonského úseku bez servisu. Přestože auto dostalo už při nedělních patáliích extrémně zabrat, bojovníci z Ultimate Dakar Racing týmu opět uplatnili svou bojovnost i umíněnost, když museli na trati znovu opravovat svou Toyotu Hilux.
„S úžasným pocitem a s nádherným výhledem po kraji jsme dojeli i do cíle druhé rychlostní zkoušky maratónské etapy. Už jsme to ani nečekali, protože jsme včera museli bojovat na krev. Já už to viděl černě, ale David je takovej motiovátor, že by mě snad mě přesvědčil, že dokážu lítat,“ ulevil si na konci etapy pilot Tomáš Ouředníček.
Ještě včera nebylo jasné, jestli budou Tomáš s Davidem moci do dnešní etapy odstartovat. Tak bylo jejich auto dobité. Česká zručnost a odhodlání opět slavily úspěch. „Všechno se přes noc v dobré obrátilo. Byla to krásná trať, písčité i kamenité cesty. Občas takzvané rozbíječky, i když technické. Dneska nám to s Davidem sedlo, šlo nám to. Jen se špatně předjíždělo, protože se hodně prášilo a nefoukalo. Každé naše předjíždění bylo napínavé, ale o to víc nás to bavilo.“
Jenže konečné 48. etapové místo se rozhodně nerodilo lehce. V celkovém pořadí aut po osmi etapách teď patří Ouředníčkovi s Křípalem 44. místo. „Myslím si, že by to nebyl marný etapový výsledek, kdybychom v neutralizaci tratě nepřišli na to, že máme zase defekt. Vzhledem k tomu, kolik jich už bylo, jsme asi pořídili nějakou špatnou sérii. Všechny pneumatiky totiž odcházejí stejným způsobem. Takže dneska budeme zkoumat, jestli je to opravdu nějaká vadná série, protože nás to zbytečně brzdí,“ uvědomuje si Tomáš.
Ale to nebyl jediný zjištěný problém. Posádka odhalila i strženou manžetu poloosy. „David doporučil, ať jí celou vyměníme. Proto jsme se zdrželi. To by ale nevadilo, kdyby se nám asi sto kilometrů před cílem nezačalo auto silně přehřívat. Teplota vody v motoru vystoupala až na 115 stupňů. Takže jsme museli čekat, až vychladne. A dolévat vodu, kterou jsme dostali i od fotografů na trati.“
Další komplikace už naštěstí nenastaly a posádka dojela do cíle maratónské etapy. „To je velká úleva. Tím spíš, že se objevily nepodložené zprávy, že jsme vyloučení ze závodu. To byl úplný nesmysl. Protože my jsme všechny podmínky splnili a jsme dál v hlavním závodě. Včera totiž organizátorům nefungoval systém, proto jsme nebyli v celkových výsledcích. Ale byla to jen chyba systému,“ dává na pravou míru nepravdivé zvěsti Tomáš.
Po dvou dnech čeká Toyotu Hilux důkladná celonoční oprava. „Dnes mechaniky dostatečně namotivujeme, aby vyřešili zásadní věci na autě. Bez toho nebudeme schopní ráno odstartovat. Mají na to celou noc, protože je těch věcí na řešení opravdu hodně. Je to důležité. Když nám to totiž s Davidem jde a předjíždíme, tak přijde nějaká technická porucha a auto se zastaví. Přitom dneska jsme díky Davidově skvělé navigaci předběhli pět aut, která se ztratila. Je škoda o to pak přijít. Takže to musíme do rána vyřešit a naši krásku dobře připravit,“ uvědomuje si pilot Tomáš Ouředníček a dodává: „Poblíž města Neom, kde máme bivak, jsou nádherná panoramata. Krásné skály rostoucí z písku. Úchvatné pohledy. Škoda, že si to při jízdě nedokážeme moc užít. Navíc v půl šesté začíná zapadat slunce a smráká se. A to my už chceme být až do konce soutěže už dávno v cíli.“
V úterý se jede devátá etapa, která bude mít start i cíl u města Neom. Jde tedy o takzvanou okružní etapu s měřeným úsekem dlouhým 465 kilometrů.