dakar_2021-po_prologu-tomas_ourednicek

Rallye Dakar 2021: Ouředníček je spokojený s motorem své Toyoty Hilux, trápí ho ale chlazení vozu

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Ultimate Dakar Racing - 2. 1. 2021


Tým Ultimate Dakar Racing si „užil“ při technických přejímkách první nervy. Komisaři totiž nechtěli do závodu pustit jeho novou Toyotu Hilux kvůli chybějícímu ventilu na nádrži. Lehké potíže ale tým s přehledem vyřešil a bojovníci Tomáš s Davidem měli opět husí kůži při výjezdu na startovní rampu 43. ročníku slavné soutěže, který se jede už podruhé v Saudské Arábii. 

Tomáš s Davidem byli v pátek už v půl osmé ráno nastoupení na administrativních a technických přejímkách. „Byly naprosto nestandardní a zvláštní – bez mechaniků, všichni v rouškách a s rozestupy. Při kontrole auta komisaři nastal problém. Přišli na to, že nemáme nový speciální ventil na nádrži. My jsme věděli, že tam má být, ale mysleli jsme si, že naše řešení bude v pořádku. Ovšem nebylo. U týmu South Racing nám ten ventil dali, v bivaku jsme sehnali další věci, abychom ho mohli nainstalovat, což se nakonec povedlo. Technickou přejímku jsme tak dostali jako úplně poslední auto,“ přibližuje pilot Tomáš Ouředníček.

Téměř roční úsilí týmu se tedy mohlo proměnit ve vytoužený ceremoniál s výjezdem na startovní rampu 43. ročníku Rallye Dakar. „Startovní rampa, jak říká ředitel závodu David Castera, je poloviční vítězství. Tentokrát to bylo mimořádně náročné, protože ve vzduchu viselo tolik neznámých. Kvůli Covidu se sem nedostala spousta známých závodníků. Proto jsme si startovní rampu s Davidem opravdu užili a říkali jsme si s nadsázkou, že klidně můžeme jet domů, protože už máme skoro splněno. Ale David říkal, že rozhodně ne. To až dojedeme do cíle soutěže. Ano, je to jen poloviční vítězství, ale s ohledem na těžkou dobu jsme si ho jako poloviční už užili.“

Sobotní dakarský program nabídl také úvodní prolog, který určil startovní pozice pro nedělní první etapu. „Už při cestě na prolog jsme prožívali krásné pocity, protože jsme potkali závodníky, které známe. Hezké bylo setkání s Timem a Tomem Coronelovými, se kterými jsme hned natočili vtipné video, protože oni jsou nám vděční, že jsme je zachránili na minulém Dakaru, když se za dunou převrátili. Pozdravili jsme se s řadou dalších závodníků. Je ale pravda, a to je vtipný postřeh, že nás nikdo moc kvůli novému autu nepoznává. Mávají nám ale piloti továrního týmu Toyota. Samozřejmě vůbec neví, kdo jsme, ale díky značce jsme jako jejich rodina,“ cítí Tomáš podporu kolegů.   

Posádka Ouředníček – Křípal vybojovala v prologu 29. místo, se kterým byla celkem spokojená. „Moc hezká trať. Užili jsme si to. Snažil jsem se sice tlačit, ale nechtěl jsem riskovat před startovní rampou, že bychom něco poškodili. A podle toho vypadá i výsledek. Ale není to tak zlé, když je Carlos Sainz jen o pár vteřinek před námi. Rozestupy byly opravdu minimální. David exceletně navigoval. Roadbook dostal snad minutu před startem. A jenom do toho mrknul a dal to na první dobrou. Mám z toho dobrý pocit.“ 

Po prologu byl Tomáš spokojený i s motorem Toyoty Hilux, ale starosti mu dělá chlazení vozu. „S kráskou jsem celkově spokojený. Drží nádherně motoricky. Na podvozku ještě máme co vychytávat. Je málo stabilní. Řečí dostihového sportu – je bujná a těžko se osedlává. Je to taková krasavice nepoddajná. Ale my s ní poradíme. Mechanici jsou šikovní, jdou do toho s velkým zápalem, přitom jsou na Dakaru všichni tři poprvé. Ale zvládáme to v dobré náladě, to je nejdůležitější.“

Zítra čeká tým první velká zkouška v podobě úvodní etapy s cílem v Bishe. „Na novém autě máme největší problém s chlazením. Máme vysokou teplotu v kabině a některé věci se nám přehřívají. Na tom pořád pracujeme, protože nás čeká cesta na jih, kde asi bude tepleji. Máme největší nervy, abychom to uchladili, aby auto někde nechytlo. Na zítřek se každopádně dobře vyspíme a budeme bojovat,“ slibuje dobře naladěný pilot Tomáš Ouředníček.  

V neděli se jede první etapa Džida – Bisha s měřeným úsekem dlouhým 277 kilometrů.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru