Posádka Aleše Lopraise i Praga V4 DKR v barvách Instaforex Loprais Praga Teamu prokázaly v prvních dunách svou formu. O lepší umístění je ve druhé etapě Rally Dakar 2021 připravil pouze defekt pneumatiky.
Druhá etapa z Biši do Vadí ad-Davásiru si co do náročnosti nezadala s předchozím dnem. Charakter se však podstatně změnil. Téměř celá trať rychlostní zkoušky dlouhé 457 kilometrů vedla v písčitém terénu a účastníci Dakaru 2021 si užili také přibližně třicetikilometrovou porci velkých dun.
Právě v takových podmínkách se Aleš Loprais cítí jako ryba ve vodě, což potvrzovaly i mezičasy. V úvodu měřeného úseku se Praga se startovním číslem 504 držela mezi šesti nejrychlejšími kamiony.
„Dnešní etapa se mi moc líbila, ač pro nás nebyla tak šťastná jako včerejší. Nádherné duny,“ oceňuje Aleš Loprais stavitele trati letošního ročníku dakarské rally. „Začátek byl pěkný, drželi jsme krásné tempo, načítal jsem si duny, bylo to hezké.“
Jen o chvíli později však Lopraisovu posádku z napínavého souboje vyřadila poškozená pneumatika.
„Mrzí mě to, protože nevím, jak k defektu došlo. Rád bych se z něj poučil, ale nevím, kde a co se stalo. Dlouho jsme dohušťovali, ale pak jsme museli zastavit. Samotná výměna nám trvala jedenáct nebo dvanáct minut. Dalších deset minut nám dnes Kamazy reálně ‚naložily‘. To je docela hodně, ale na druhou stranu jsme pořád na začátku,“ zůstává v klidu patnáctinásobný účastník Rally Dakar.
Do cíle speciálky dorazila trojice Aleš Loprais, Khalid Alkendi, Petr Pokora jako devátá a průběžně je pátá s půlhodinovým odstupem od vedoucího Dmitrije Sotnikova s Kamazem.
„Byla to teprve druhá etapa a pořád máme slušnou pozici pro další dny. Sice jsem chtěl dneska ještě o kousek postoupit, ale nemůžeme chtít všechno hned na začátku,“ uzavírá s potutelným úsměvem Aleš Loprais.
V úterý 5. ledna pokračuje soutěž okružní etapou se startem i cílem ve Vadí ad-Davásiru. Personál Instaforex Loprais Praga Teamu tak čeká klidnější den bez přesunu, neboť bivak zůstane po dvě noci na stejném místě. Závodníky však žádný odpočinek nečeká. Před sebou mají další rychlostní zkoušku s převážně písčitým povrchem, na které by se měly střídat techničtější úseky s rychlejšími. A chybět nebudou ani duny, byť tentokrát nikoliv v podobě rozlehlého pole nýbrž několika roztroušených hřebenů. Celkem se na čas pojede 403 kilometrů.