Ve čtvrtek byla na programu druhá část maratonské etapy. Ta přinesla hned několik problémů jak Martinu Šoltysovi, tak Josefu Macháčkovi. Mezi kamiony se posádka Tatry Phoenix propadla na jedenáctou příčku, naopak dvojice speciálu Can-Am Buggyra MK50 XRS si nakonec o místo polepšila.
Posádka Martina Šoltyse dnes uháněla svižným tempem až do doby, kdy je přibrzdily opakované problémy se servo pumpou. „Byla to taková pravá dakarská etapa. Ze začátku těžký duny, ve kterých jsme museli dokonce dvakrát couvat, abychom je zdolali. Po neutralizaci nám vypadla servo pumpa. Sebou jsme měli jen krátké šrouby a tato provizorní oprava vydržela jen padesát kilometrů. Aby toho nebylo málo, ještě nám bouchla hadice na turbu. Dnes jsme si to trochu vyžrali, ale jsme rádi, že jsme tady. Doufám, že zítra ten letošní Dakar dokončíme,“ uvedl ve večerním bivaku letošního Dakaru jezdec Tatry Phoenix, který figuruje před poslední etapou na průběžném jedenáctém místě.
Technické trable se nevyhnuly ani posádce speciálu kategorie SSV. „Dnešní etapa byla hodně těžká. Vedla v krásné poušti a pořadatel to měl pěkně vymyšlené. Ale zradilo ho zřejmě počasí. Muselo tady před pár dny pěkně pršet a jelo se v tom dobře. Kdyby se tak nestalo, tak by nás tu pěkně potrápil. Druhá část byla zase pěkná vypalovačka. Člověk musel být hodně koncentrovaný. My jsme dnes nabrali ztrátu výměnou řemene, ale jinak jsme si to užívali,“ řekl v cíli Josef Macháček, který dnes zajel dvacátý nejrychlejší čas.
V pátek na jezdce čeká poslední dvanáctá etapa. Podle pořadatele by se nemělo jednat o jen tak ledajaký dojezd, když na posádky čeká celkem 447 kilometrů, z čehož je 374 měřených. Vedle štěrkových cest a písku to bude ještě kolem čtyřiceti kilometrů v dunách.