prvni_jizda-2022-bmw_223i_active_tourer- (1)

První kilometry za volantem BMW 223i Active Tourer. Mezigenerační skok je tady vážně velký

Autor: Pavel Srp - Foto: BMW - 21. 3. 2022


BMW před nějakým časem představilo druhou generaci svého MPV řady 2 Active Tourer. Koncept je stejný, ale už jej nabídne pouze jako Active Tourer, praktičtější a delší Gran Tourer bude chybět. A my jsme se s novou řadou 2 Active Tourer svezli.

Stejný recept i podruhé

I u druhé generace řady 2 Active Tourer na to šlo BMW se stejným receptem jako u té první. Postavilo auto, v němž se sedí o něco výše, ale není to SUV. U té první, která přišla v roce 2014, to vyšlo. Pořídilo si jej na 430 tisíc zákazníků, přičemž 80 % z nich si BMW kupovalo vůbec poprvé.

Oproti první generaci ta druhá celkově narostla. Na délku je o 32 mm delší (4386 mm), do šířky přidala 24 mm (1824 mm) a do výšky narostla o 21 mm (1576 mm). Díky tomu je na předních sedadlech dost místa i pro nadprůměrně vzrostlé pasažéry. Docela v pohodě se dá odvézt trojice pasažérů i na zadních sedadlech.

prvni_jizda-2022-bmw_223i_active_tourer- (7)

Zadní sedadla jsou navíc dělená v poměru 40:20:40 (sedáky jen 60:40) a nabízejí také možnost změny sklonu opěradla. Celá zadní lavice je také o 13 cm posouvatelná vpřed nebo vzad, podle toho jak velký potřebujete zavazadlový prostor. Jeho základní objem je 470 litrů (223i má 415 litrů, plug-in hybrid jen 406 litrů), po sklopení opěradel je to pak až 1455 litrů.

Ve druhé generaci ale nebude v nabídce delší BMW řady 2 Gran Tourer a kvůli tomu přijdou zákazníci o možnost sedmimístného provedení, protože to řada 2 Active Tourer nenabízí.

Nová palubní deska

Revoluční je interiér, protože BMW do dvojky Active Tourer nainstalovalo novou palubní desku. Jde o systém, který byl poprvé použit v novém elektrickém BMW iX. Ten přijíždí se dvěma propojenými displeji před řidičem, ale také se zcela novou grafikou i nejnovějším systémem iDrive.

prvni_jizda-2022-bmw_223i_active_tourer- (4)

Ten už se ovšem v řadě 2 Active Tourer (a i v některých dalších malých modelech) ani nebude ovládat otočným kolečkem, ale dotekem na displej, případně hlasem (BMW ale na rozdíl od Mercedes-Benzu neumí ovládání v češtině).

Pohon

Pod kapotou nové generace je aktuálně na výběr z několika motorizací, zahrnujících benzinové a naftové motory. V rámci těch benzinových verzí to jsou 1,5litrové tříválce 218i a 220i anebo dvoulitrový čtyřválec 223i. Naftová motorizace je prozatím jediná: čtyřválec 218d. Plug-in hybridy 225e xDrive (180 kW) a 230e xDrive (240 kW) a výkonnější naftové verze (220d a 223d) doplní nabídku později.

Stejně jako v první generaci je i v té druhé primárně hnaná přední náprava. V nabídce je i čtyřkolka, ta se dá ovšem kombinovat pouze s benzinovým čtyřválcem 223i. Na výběr není ani u převodovky, protože v nabídce je výhradně ta automatická.

První jízda

V rámci prvního seznámení jsme se krátce svezli s BMW 223i Active Tourer, tedy tím nejlepším, co se zatím nabízí. Přední kola roztáčí spalovací motor 150 kW/204 koňmi a pomáhá mu k tomu mild-hybridní technologie. 48V startér/generátor přidává dalších 14 kW. Díky tomu se zrychlení z 0 na stovku odehraje za 7 sekund a maximální rychlost je 241 km/h. Potěší i pružnost a ochota motoru jít do otáček, navíc má motor pěkný zvuk.

Trochu zvláštně je nastavený brzdový pedál. Ten je totiž hodně měkký a pro to, aby auto začalo brzdit, je potřeba jej sešlápnout hodně. Jezdili jsme pouze jedním autem, ale takové nastavení mají podle zástupců značky i kolegů novinářů, kteří jezdili i dalšími Active Tourery, všechna auta. Jakmile se ale destičky do kotoučů zakousnou, brzdí ostře.

Potěšil ovšem podvozek. Zelený kousek, kterým jsme jezdili, byl vybaven příplatkovým adaptivním M podvozkem s nižší světlou výškou, ale rozhodně nebyl tvrdý. Ba právě naopak. V komfortním nastavení překvapil tím, že nerovnosti velmi dobře vyžehlil a přesto byl v zatáčkách jistý. Tohle se BMW povedlo!

prvni_jizda-2022-bmw_223i_active_tourer- (3)

Závěr a cena

První ochutnávka dopadla lépe, než jsme čekali. Oproti první generaci udělala ta druhá obrovský skok – a to jak v interiéru, tak i co pocitu z jízdy. Má skvěle naladěný podvozek, potentní motor s pěkným zvukem a prostorný a pěkný interiér. Na větší soudy si ale musíme počkat až do klasického redakčního testu.

Ceník BMW řady 2 Active Tourer startuje ve verzi 218i na 757 900 Kč. Za testované BMW 223i Active Tourer ale zaplatíte minimálně 928 200 Kč. Naftové 220d Active Tourer aktuálně začíná na 863 200 Kč. Kompletní ceník si můžete stáhnout zde.

Štítky: , , , , ,

1 názor na “První kilometry za volantem BMW 223i Active Tourer. Mezigenerační skok je tady vážně velký”

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru