První jízda: BMW 220d Coupé je teď větší a jízdně dospělejší. Zábavnost zadokolky ale neztratilo

První jízda: BMW 220d Coupé je teď větší a jízdně dospělejší. Zábavnost zadokolky ale neztratilo

Od Pavel Srp | Foto: BMW - 12. 3. 2022 0

Nová generace BMW řady 2 Coupé přijela na český trh a my jsme se s ní mohli krátce svézt. Pro úplně první seznámení jsme usedli za volant šedého coupé s motorem 220d a pohonem zadních kol.

Pohon zadních kol zůstává

Oficiálně byla nová generace BMW řady 2 Coupé představena loni v červenci. Tehdy u fanoušků značky způsobila příjemné pocity, protože na rozdíl od řady 2 Gran Coupé si ponechala dosavadní recept s primárně hnanou zadní nápravou, případně s pohonem všech čtyř kol s preferencí zadní nápravy. Pod kapotou navíc může být i šestiválcový benzinový motor M240i s laděním od BMW M Performance, který je výhradně spojen s pohonem všech kol xDrive.

Přečtěte si také:  Test BMW iX xDrive40 (2022)

Pod kapotou to ovšem začíná čtyřválcovými motorizacemi: jednou naftovou (220d), s níž jsme se svezli, a dvěma benzinovými (220i a 230i). Ty mají pohon zadních kol, přičemž výkonnější z benzinových dvoulitrů 230i (180 kW/245 koní) může být vybaven samosvorným diferenciálem na zadní nápravě. Jde o příplatkový prvek, který si lze zaškrtnout přímo při konfiguraci auta do výbavy. Ke 230i si také můžete přikoupit pohon všech kol xDrive.

prvni_jizda-bmw_220d_coupe- (5)

Díly z trojky a čtyřky

Nejsou to ale jediné dobré zprávy. BMW totiž zanechalo i podobnou siluetu, ačkoliv auto vyrostlo do všech směrů, protože stojí na nové podvozkové platformě CLAR. Tu v upravené formě používají i větší BMW řady 3 a řady 4, stejně jako spoustu dalších dílů.

Nádech větších modelů je cítit také v interiéru, protože ten jako by jim z oka vypadl. Nová dvojka kupé dostala architekturu, s níž poprvé přijela současná generace BMW X5. Bavorský výrobce už ale používá ještě novější design, který můžeme vidět například v nové generace BMW řady 2 Active Tourer, s nímž jsme se svezli také, a o němž článek také připravujeme.

Přečtěte si také:  BMW Group předává miliontý elektrifikovaný vůz. Do dvou let chce další milion

Jak jezdí?

První kilometry jsme odjeli ve zdánlivě nejméně zajímavé verzi 220d, tedy s naftovým čtyřválcem pod kapotou. I tak ovšem dvojkové kupé nabízí ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu, které se podílejí na jeho povedeném vyvážení při jízdě.

prvni_jizda-bmw_220d_coupe- (7)

Že je to nafta poznáte už při nastartování, odhlučnění motoru je přesto povedené. Do interiéru se zvuk přenáší jen tak nějak zpovzdálí. Technické údaje prozrazují, že tento turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr poskytuje 140 kW/190 koní a 400 Nm, což kupátku postačí ke zrychlení z místa na stovku za 6,9 sekundy a dokáže uhánět maximálkou až 237 km/h.

Dynamika na silnici není vůbec špatná. Jakkoliv to není žádná žiletka, rychlé tohle auto být umí. Díky vyvážení a naladění podvozku mu nedělají problém ani klikaté okresky, ale to, kde překvapuje nejvíce, je klidná jízda. Při té totiž – zejména v komfortním režimu – dokáže být tak jemné a sladěné, což byste čekali od výrazně většího auta.

Přečtěte si také:  Test Audi RS 4 Avant (2022)

Chválu zaslouží i podvozek. Ten se dokáže velmi šikovně vypořádat s nerovnostmi, kola drží neustále na zemi a ani na nekvalitní silnici se nestane, že by z něj byla cítit jakákoliv nervozita nebo nejistota.

prvni_jizda-bmw_220d_coupe- (8)

Závěr a cena

První seznámení bylo opravdu krátké, ale i toto nasátí atmosféry ukázalo, že mezigeneračně ušlo BMW řady 2 opět velký krok. Je dospělejší, vyspělejší a vyzrálejší. A zároveň také větší, přestože stále dostatečně kompaktní. Skvělou zprávou je, že BMW zachovalo pohon zadních kol, který zákazníci v minulé generaci milovali. Auto, ač jsme zkoušeli pouze naftovou zadokolku, působí zábavně, navíc se dá pořád zcela deaktivovat stabilizační systém.

Přečtěte si také:  BMW a MINI dostanou "udržitelná" kola. Vyrobena budou z hliníku ze Spojených arabských emirátů

Současná nabídka motorizací navíc není konečná, v příštím roce bychom se měli dočkat i vrcholného BMW M2 Competition. O tom ale mnichovský výrobce zatím mnoho neprozradil, podrobnosti tak neznáme. Jisté ale je, že pod jeho kapotou zcela jistě bude benzinový šestiválec, a hovoří se i o pohonu všech čtyř kol BMW M xDrive s možností odpojení přední nápravy jako to mají například BMW M5 nebo M3. Rozhodně se máme na co těšit!

A co prozradí pohled do ceníku? Nejlevněji pořídíte BMW 220i, které vyjde na 958 100 Kč s DPH. Jediná naftová motorizace 220d, s níž jsme jezdili, startuje na 1 040 000 Kč s DPH a vrcholné BMW M240i xDrive začíná na 1 405 300 Kč s DPH.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,220d Coupé (2022)
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1995 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,zadních kol
Výkon:,140 kW/190 koní při 4000 ot./min
Točivý moment:,400 Nm při 1750 – 2500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,6.9 s
Maximální rychlost:,237 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.7 – 5.1
Objem nádrže:,51 litrů
Délka:,4537 mm
Šířka:,1838 mm
Výška:,1390 mm
Rozvor:,2741 mm
[/table]