Silnice v Česku často připomínají jedno velké staveniště. Co zrovna není opravováno, to má technologickou přestávku nebo na opravu teprve čeká. I proto se policisté na Hodonínsku před nedávnem zaměřili na to, jak se řidiči v opravovaných úsecích chovají. A žádná velká sláva to tedy opravdu není.
Dokazuje to i řada velmi vážných dopravních nehod, při nichž nepozorní řidiči nabourali do aut silničářů a pracovníků údržby. Řidiči jsou nepozorní, nevěnují se řízení a často jsou nebezpeční sobě i svému okolí. „Policisté se v každodenní praxi často setkávají s tím, že v místech s dopravním omezením kvůli probíhající stavbě, řidiči nerespektují pravidla, která jsou zde upravena z důvodu zajištění bezpečnosti nejen stavařů a dělníků. Týká se to rychlostních limitů i nerespektování světelné signalizace,“ popisuje krajský policejní tiskový mluvčí Petr Vala.
Ovšem právě dodržování rychlosti a respektování dopravního značení je klíčové – a to jak pro bezpečnost, tak pro plynulejší průjezd. Je potřeba si uvědomit, že v opravovaných úsecích se nepohybují jen auta, ale také lidé. Nejsou tam pro své potěšení, nýbrž proto, abychom my, řidiči, co nejdříve jezdili po opravené silnici.
Někteří řidiči ovšem jako by jejich přítomnost ignorovali. A stejně také fakt, že v těch kolonách stojí společně se všemi ostatními. Častým nešvarem řidičů čekajících v kolonách v zúženích, která jsou řízena semafory, je nerespektování červeného světla. „Nejde jen finanční a bodový postih, nerespektování červené přispívá i ke zbytečné nervozitě řidičů na druhé straně kyvadlového úseku, kterým se zkracuje čas na projetí. V krajních případech může docházet i ke kolizním situacím a následným zdržením (couvání v koloně). Za jízdu na červený signál hrozí šoférům na místě pokuta až pět a půl tisíce korun, počítat navíc musí i se šestibodovým ohodnocením. Ve správním řízení se sankce může vyšplhat až na pětadvacet tisíc korun,“ upozornil Petr Vala.