Škoda Felicia byla prvním modelem, který původně česká automobilka představila po převzetí koncernem Volkswagen. (Nejen) v České republice šlo o jedno z aut, kterých po silnicích jezdilo opravdu mnoho a spousta jich jezdí ještě dnes. Většinou však v mnohem horším stavu, než jako ta, která je aktuálně na prodej za 300 tisíc korun. Ta má totiž najeto jen něco málo přes 17 tisíc kilometrů.
Na prodej je kus v perfektní kondici
Škodovky si v České republice drží cenu, speciálně ty hezké a zachovalé. Týká se to už i kusů, které lidé ještě před pár lety nechávali sešrotovat, protože se jim nechtělo řešit prodej kvůli „pár tisícovkám“. Jenže dnes se dají hezké starší škodovky prodat za velké peníze.
Typickým příkladem je i Škoda Felicia z roku 1997, která vypadá jako nová. Aby také ne, když má najeto jen 17 130 kilometrů. Prodejce u inzerátu píše, že auto má vedenou servisní knihu a je po provedené prohlídce v autorizovaném servise. Pohání ji základní 1,3litrový čtyřválec s výkonem 50 kW a poháněna jsou přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku. Prodejce uvádí, že jde o sběratelský kus.
A tomu také odpovídá cena. Ta je totiž dnes vyšší, než za kolik se dala Škoda Felicia koupit jako nová. Pokud se vám tento modrý kousek líbí, budete si muset připravit 300 tisíc korun.
Historie Škody Felicia
Vůbec první Škoda Felicia sjela z výrobní linky 17. října 1994 a vyráběla se až do roku 2001. V továrnách v Mladé Boleslavi, Vrchlabí a Kvasinách bylo nakonec vyrobeno celkem více než 1,4 milionu vozů ve verzích hatchback, kombi, pick-up, Vanplus a Fun. Veřejnosti se nový vůz oficiálně představil 26. října 1994.
Základní pohonnou jednotkou byl zprvu benzinový čtyřválcový motor o objemu 1289 cm³ ve výkonových variantách 40 kW a 50 kW. Nabídka motorizací byla ale brzo rozšířena a od roku 1995 přibyl do nabídky benzinový motor 1,6 MPI (55 kW) a naftový 1,9 D s výkonem 47 kW.
V únoru 1998 došlo k výraznému přepracování modelu Škoda Felicia. Automobilka změnila tvary vozu podle nové designové linie značky, zavedené dva roky předtím v modelu Škoda Octavia.