Skoda_Felicia-MTX_Komfort-nahled

Škoda Felicia je v Česku opravdu nesmrtelným vozidlem, jež se bohatě zapsalo do historie. Vyráběla se až do roku 2001 jako pětidveřový hatchback, kombi a pick-up. Ačkoliv byla „Felda“ cenově dostupná, kdo měl peníze, ten si ji mohl přetvořit v auto pro bohaté. Nejluxusnější verzí bylo provedení MTX Komfort.

Sama Škodovka dodávala Felicii v mnoha verzích a speciálních edicích, využívala toho, že je model mezi zákazníky tak oblíbený. Kromě výrobce se však do úprav pouštěly i další firmy, například MTX (bývalý Metalex). Ta z Felicie vyráběla kabriolet, sportovní, anebo zvýšenou verzi, jež připomíná dnešní modely Scout. V nabídce byla i luxusní Felicie MTX Komfort, odpověď na provedení Laurin & Klement, které nabízela sama automobilka.

Přečtěte si také:  Škoda Felicia Golden Prague je jediná svého druhu. Měla zlatý lak a čalounění s motivy pražského orloje

Naprosto exkluzivní auto. I cenově

Sériová nejluxusnější verze Škody Felicia, jež vzešla přímo z rukou Škody, byla edice Laurin & Klement s koženým čalouněním, elektricky ovládanými okny, klimatizací a podobně. Felicia MTX Komfort z dílny MTX ovšem byla ještě daleko luxusnější, aspoň cenově.

Skoda_Felicia-MTX_Komfort
Prospekt MTX Komfort

Změny se odehrály především v interiéru. Ten se dočkal dvoubarevného koženého čalounění, kožených výplní dveří, polepu palubní desky a sdruženého přístroje v imitaci dřeva. A nechyběl ani dřevěný volant. Pořídit jste si mohli i centrální zamykání s dálkovým ovládáním, střešní okno s roletkami či  elektrické stahování oken.

Elegantnější a sportovnější

To ale nebylo vše, protože v MTX upravili podvozek, který je nižší, vyměněna byla kola za jiné 14″ disky a dodělány byly i spoilery v barvě karoserie. Mohli jste si zaplatit také úpravu motoru, která zahrnovala úpravy hlavy válců, výfukového a sacího potrubí, což znamenalo zvýšení výkonu o 5 kW. Nejdražší položkou bylo spodní ochranné obložení a kulaté mlhovky vepředu.

Přečtěte si také:  Svezli jsme se s původním MTX Roadster a prozkoumali ten nový

Nutno podotknout, že všechny tyto úpravy byly dost nákladnou záležitostí. Exteriérové obložení vyšlo na 27 000 korun, vyšší výkon na 12 000 korun, centrální zamykání stálo 12 000 korun, elektrické stahování oken dokonce 20 000 korun. I kožené čalounění sedadel vyšlo na 20 tisíc. A to bylo v roce 1996, kdy průměrná mzda činila 9825 korun…

5 komentáře

Přidat komentář