Audi rozšiřuje modelovou řadu A6 o manažerskou limuzínu. Nové Audi A6 Limuzína stanovuje měřítka v oblastech designu a aerodynamiky a každým svým detailem umožňuje cestujícím prožívat inovativnost a komfort prémiové vyšší třídy. Nové Audi A6 Limuzína je se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,23 nejlepším sériově vyráběným modelem poháněným spalovacím motorem v historii značky Audi. Vyšší hospodárnost a současně i lepší jízdní výkony zajišťují moderní zážehové a vznětové motory s mild hybridní technologií MHEV plus. V kombinaci s vytříbenými podvozkovými technologiemi dokáže A6 Limuzína poskytovat uživatelům zážitky nejvyšší úrovně v každodenním provozu i při cestování na dlouhé vzdálenosti. Zárukou maximálního jízdního komfortu a agilní ovladatelnosti je jak podvozek se vzduchovým odpružením, tak i řízení všech kol.
Karoserie nového modelu A6 Limuzína má čisté a funkční tvarové řešení. Její minimalizovaný design je pro značku Audi typický a kombinuje eleganci se sportovností. Aerodynamicky tvarované karoserii přitom dodává výjimečný charakter horní oblouk bočních oken. Výrazná příď se štíhlými světlomety a vysoko umístěnými kruhy Audi je definována velkou, nízko uloženou maskou chladiče Singleframe. Ta je součástí promyšleného konceptu proudění vzduchu přídí. Z hlediska aerodynamiky nejvýznamnějším prvkem na přídi jsou krajní otvory s optimalizovaným tvarovým řešením a funkčností. Tyto otvory jsou součástí systému tzv. vzduchových clon a slouží k lepšímu usměrňování proudícího vzduchu, přičemž manažerské limuzíně propůjčují působivý vzhled. Přední spoiler na předním nárazníku navíc snižuje vztlak na přední nápravě a ve spojení s kryty spodní části karoserie vhodně usměrňuje proudění vzduchu pod vozidlem.
Stejně jako příď vyzařuje prestiž také protažená záď směřující mírně vzhůru. Obě zadní svítilny s precizním grafickým zpracováním a souvislým světelným pásem umocňují spolu se svislými brzdovými světly vzhled nového modelu A6 Limuzína.
K vynikající aerodynamice zásadně přispívá také specifické tvarování stupňovité zádě. Ostrá odtoková hrana na zadním výklopném víku zajišťuje ve spojení se speciálně tvarovanou plochou před ní optimální odtržení proudícího vzduchu od karoserie. V souhře s velkým, širokým difuzorem vzniká ideální rovnováha mezi velikostí vztlaku na zadní nápravě a aerodynamickým odporem vzduchu, což má pozitivní vliv na jízdní dynamiku.
A6 Limuzína se vzduchovým odpružením dodávaným na přání nabízí dokonalou syntézu sportovnosti a komfortu. Systém vzduchového odpružení reguluje kromě světlé výšky vozidla také tlumení a nabízí další způsob, jak snížit součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx. Oproti sériovému podvozku má vozidlo v normální úrovni o 20 milimetrů nižší světlou výšku. V režimu dynamic se světlá výška sníží o dalších 10 milimetrů, což ještě umocní sportovní charakter. A6 Limuzína využívá sníženou polohu i ve vysokých rychlostech jízdy v jízdních režimech balanced a efficiency, čímž snižuje svůj aerodynamický odpor vzduchu.
Na přání dodávané řízení všech kol zajišťuje agilní ovladatelnost a precizní jízdní vlastnosti. Ve spojení s tužší konstrukcí progresivního řízení pociťuje řidič výrazně lepší a bezprostřednější reakce vozidla na pohyby volantu a intenzivnější zpětnou vazbu informující o dění mezi koly a povrchem vozovky. V nízkých rychlostech natáčí řízení všech kol zadní kola až o pět stupňů v opačném směru než přední kola, což zlepšuje obratnost v městském provozu a ostrých zatáčkách. Při střední a vyšší rychlosti jízdy jsou zadní kola natáčena ve stejném směru, což umožňuje stabilní a ještě preciznější jízdní vlastnosti.
Zásadní podíl na výjimečných zážitcích z jízdy mají pohony s mild hybridní technologií MHEV plus, které jsou na českém trhu vždy spojené výhradně s pohonem všech kol quattro. Kromě čtyřválce 2.0 TDI s výkonem 150 kW/204 koní disponuje tímto druhem částečné elektrifikace také šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 270 kW/367 koní. Systém MHEV plus podporuje spalovací motor, zvyšuje výkony i jízdní komfort a snižuje emise CO2. MHEV plus umožňuje zaparkování vozu a manévrování s elektrickým pohonem. A6 Limuzína jezdí elektricky také při pomalé jízdě ve městě, v plynulém provozu, například na silnicích mimo město, a na úsecích před začátkem obce. Technologie MHEV plus kromě toho poskytuje při rozjezdu nebo předjíždění dodatečný točivý moment až 230 Nm a výkon až 18 kW/24 koní. Při zpomalování dosahuje systém rekuperace výkonu až 25 kW.
Protihluková izolace interiéru byla v modelu A6 Limuzína v porovnání s předchůdcem vylepšena až o 30 procent, což zvyšuje jízdní komfort. Ještě příjemnější akustické podmínky uvnitř vozu vytvářejí účinnější těsnění oken a optimalizovaná těsnění dveří. Utěsnění spár zadního výklopného víka navíc výrazně snižuje aerodynamickou hlučnost. Všechny pneumatiky pro kola s průměrem ráfku od 19 palců kromě toho disponují systémem pro pohlcování hluku. Nově vyvinutá ložiska motoru a převodovky vylepšují vibrační komfort ve spojení s tišším akustickým projevem.
Nové Audi A6 Limuzína je vyráběno v závodě Neckarsulm a nabízeno na celém světě. Zákazníci mohou nový model objednávat od poloviny dubna 2025. Se základním pohonem pro český trh TDI 150 kW s pohonem všech kol quattro ultra stojí A6 Limuzína od 1 649 900 Kč. První vozy budou zákazníkům předány v létě 2025. Audi A6 Limuzína v základní výbavě na českém trhu zahrnuje mimo jiné prodlouženou tovární záruku na 4 roky 120 000 kilometrů a tak paket Tech obsahující přední LED světlomety s Matrix funkcí, 360° kamery, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, automaticky zatmavitelná vnitřní i vnější zrcátka a další prvky. Nabídka motorizací bude průběžně rozšířena mimo jiné o plug-in hybridní varianty.