Už několikrát jsme slyšeli, že kdo se před volbami začne věnovat řidičům a jejich starostem, vyhraje volby. Zdá se, že to opět vyslyšely i některé politické strany, které se před letošními podzimními volbami rozhodly věnovat právě dopravním a řidičským tématům. Ovšem v podání českých politických stran je z toho jedna velká fraška, která řidiče leda tak otráví.

Začalo to už před pár týdny, kdy poslanec Petr Dolínek z ČSSD naštval tisíce řidičů svým návrhem na povinný odstup při předjíždění cyklistů. Velké téma, které nakonec prošlo i Senátem, ačkoliv s pár výtkami, takže se dočká lehkého přepracování. Senátorům se totiž nelíbily vysoké protože tresty. Dopravně politické téma se v posledních dnech rozhořelo i mezi pražskou ODS a Piráty. Jejich spor se týká zavedení mýtného v hlavním městě, což je snad ještě palčivější téma než onen bezpečný odstup od cyklistů.

Přečtěte si také:  Poslanec Dolínek nám vysvětlil, jak to bude s dokazováním bezpečného 1,5metrového rozestupu od cyklistů. Žádné fakticky nebude

Podle pražské ODS totiž Piráti v Praze zavádějí mýto. V příspěvku na facebooku dokonce vypočítala, na kolik by poplatky řidiče vyšly. Podle ODS by Škoda Fabia z roku 1998 jeho majitele stála 2400 měsíčně, Octavia z roku 2008 1500 měsíčně a Kodiaq z roku 2018 1200 měsíčně. K tomu je připsáno, že za starší auta by řidiči platili ještě víc. K tomu jen doplníme, že ve finále by nemělo jít o samotný věk auta, ale o to, jaké plní emise.

Pražská ODS k tomuto tématu zveřejnila také příspěvek, ve kterém se pozastavuje nad tím, že vedení hlavního města plánuje objednávku 5500 kamer, k čemuž napsala: „Vedení Prahy si plánuje objednat 5500 nových kamer, které nás budou sledovat 24 hodin v kuse kvůli zavedení mýta.“

Piráti, respektive vedení Prahy v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem se k tomuto tématu samozřejmě také vyjádřili. Stalo se tak v rámci tiskové konference, která se konala začátkem května, a jejíž téma se týkalo klimatického plánu Prahy – začíná to zhruba ve 43. minutě a vyjadřuje se primátor Zdeněk Hřib (Piráti) a jeho náměstek Petr Hlubuček (STAN). Právě Petr Hlubuček v tiskové konferenci řekl, že zavedení mýta musí být řádně načasováno a že kromě něj je v plánu také zavádění dalších modrých zón. Potvrdil, že je pro zavedení mýta a nízkoemisních zón, přičemž zdůraznil, že auta s vyššími emisemi budou platit víc než auta s nižšími emisemi. Tvrdil také, že elektromobily nebudou platit nic.

Primátor Hřib ovšem jedním dechem dodal, že bez zavedení mýtného systému v Praze nepůjde zkolaudovat okruh kolem města. Proto je jasné, že dříve nebo později se tomuto tématu magistrát bude věnovat, nicméně podle primátora pro zavedení mýta nemá město v tuto chvíli pravomoc, protože to zákon neumožňuje.

Přečtěte si také:  Řidič v plné rychlosti naboural čelně do sloupu. Je to neuvěřitelné, ale přežil

Na jednu stranu jsou to jen politické dohady, které ale ovšem v konečném důsledku odnesou řidiči. Je více než jasné, že mýto bude velkým tématem v Praze a tipujeme, že následně i v dalších velkých městech, jako je Brno či Ostrava. My řidiči se mu zcela jistě nevyhneme, je jen otázkou, která z vládních garnitur jej nakonec zavede, v jaké formě a zda bude alespoň tak schopná a slušná, aby spolu s ním řidičům zpoplatněné centrum tedy umožnila objet a to ideálně po dokončeném okruhu.