Vzhledem k tomu, jak moc za posledních pár let zhoustla doprava v hlavním městě, dává smysl snaha pražského magistrátu vystavět větší množství jízdních pruhů vyhrazených pro autobusy. Především v ranní a odpolední špičce se tak městská hromadná doprava zbytečně nezdržuje v kolonách. I z tohoto důvodu byl v těchto dnech zprovozněn vůbec nejdelší vyhrazený jízdní pruh pro autobusy v Praze.
Dle informací pražského magistrátu je jeho délka 5,75 kilometru, čímž jde o je jeden z největších projektů podpory autobusové dopravy, který kdy byl v metropoli realizován. Jezdí tudy 17 autobusových linek pražské integrované dopravy (PID) a jenom v ranní špičce tyto busy využije asi 7 000 cestujících. Vyhrazený pruh je na Strakonické ulici ve směru do centra a pražský radní Adam Scheinherr k němu řekl: „Vytíženou výpadovku čeká celkově plynulejší doprava. Právě dokončená opatření pomůžou i 31 000 aut, která tudy denně projedou. Rozšířené jízdní pruhy s novým povrchem poskytnou lepší komfort a díky bus pruhu se v nich také uvolní kapacita.“
Řidiči by měli pamatovat na to, že ačkoliv bude během dopravních špiček lákavé si cestu zrychlit právě tímto pruhem, není to moc dobrý nápad. Jde totiž o přestupek, byť ne bodovaný. Ovšem pokuta za neoprávněné použití vyhrazeného jízdního pruhu pro autobusy se pohybuje v rozmezí 1500 a 2500 Kč. A od začátku roku mohou tento přestupek pokutovat i městští policisté.
Kromě autobusového pruhu byla na Strakonické dále rozšířena opěrná zeď, v odstavném pruhu byla vybudována nová konstrukce vozovky, v celém úseku pak byl položen nový povrch ve všech jízdních pruzích a nové je i vodorovné dopravní značení.