Praha 6 oficiálně spustila permanentní bus pruhy. Strhla se obrovská vlna kritiky ze strany řidičů i občanů městské části

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Praha 6 - 3. 9. 2024


Ještě v sobotu byly autobusové Pruhy na Evropské v režimu, kdy byly pro řidiče zapovězeny většinu dne, ale brzy ráno, večer a v noci jimi mohl projíždět kdokoliv. To se ovšem se začátkem září změnilo, když se městská část Praha 6 rozhodla autobusové pruhy předělat na permanentní. To znamená, že už je nikdo jiný než řidiči autobusů (případně za určitých podmínek taxi a IZS) využívat nesmí. Praha 6 se přitom netají tím, že veškeré kolony jsou ji úplně jedno. Reakce obyvatel městské části, včetně přespolních řidičů na sebe ale nenechaly dlouho čekat.

Parkovací domy ať si postaví Středočeský kraj

Cílem nových vyhrazených jízdních pruhů je dle Prahy 6 především zrychlení městské hromadné dopravy ve směru ze Středočeského kraje do centra Prahy a omezení kolon v oblasti Vítězného náměstí a Svatovítské ulice, které trápí především místní obyvatele. „Jsem rád, že jsme společně se starosty okolních obcí našli řešení, které spočívá v posílení role příměstské a městské hromadné dopravy. To však nemění nic na tom, že stav dopravní nouze na Praze 6 nadále přetrvává,“ říká starosta městské části Praha 6 Jakub Stárek. Zní to sice jako pozitivní naladění, ale opak je pravdou. Městská část se netají tím, že má plné zuby dojíždějících řidičů především ze Středočeského kraje a i tímto krokem je chce donutit, aby jeli autobusem nebo jinou verzí hromadné dopravy. „Zároveň jsme požádali městskou policii a Policii ČR o zvýšený dohled nad respektováním vyhrazených pruhů pro městskou hromadnou dopravu. Uvědomujeme si, že lidí, kteří se budou do Prahy dojíždět za prací a vzděláním z okolních obcí, bude každým rokem přibývat, a proto je preference a maximální zvýhodnění hromadné dopravy nutností,“ říká radní pro dopravu městské části Praha 6 Ondřej Matěj Hrubeš.

V souvislosti s tímto krokem Praha 6 zdůrazňuje, že je pro výstavbu parkovacích P+R domů, ale není to jejím úkolem. Podle zástupců města by takovou výstavbu měl zaplatit Středočeský kraj, protože stejně bude hlavně pro jeho občany. „Budeme ze všech sil podporovat stavbu P+R parkoviště na Dlouhé míli, která je v plánu s výstavbou železniční tratě na letiště. Pro další parkoviště P+R vidím prostor ve Středočeském kraji. Avšak s dnešní cenou parkovacích domů, kdy jedno místo v Praze vychází cca na 1 milion korun, a rostoucím počtem aut na příjezdech do města, bude pravděpodobně vhodnější i pro Středočeský kraj, aby motivoval občany, pokud je to možné, aby rovnou ze své obce vyrazili do Prahy autobusem, či vlakem,“ uzavírá Hrubeš.

Naštvaní řidiči i obyvatelé

Praha 6 neustále tvrdí, že ji jde o blaho svých obyvatel. Především těch z ulice Jugoslávských partyzánů, z Vítězného náměstí či Svatovítské ulice, kde jsou kvůli tunelu Blanka velké kolony. Ovšem obyvatelé městské části – a samozřejmě ani řidiči – nadšení nejsou. Dokazují to dost ostré reakce na oficiálním facebookovém profilu Prahy 6.

„Pan zastupitel sám říkal, že jediným smyslem tohohle je, aby vznikaly kolony, aby to lidi nutilo do mhd… tak snad tam teď stále stoji a leští si kládu nad tím, jak se mu to povedlo a jakou má moc,“ napsal jeden z komentujících. A další se přidal: „Jako obyvatel Prahy 6 zásadně nesouhlasím s takovým řešením. Místo, aby se udělala opatření pro plynulý a rychlý průjezd, tak se všem hází klacky pod nohy. Ne každý vyznává jízdu na koloběžce a výkon jeho povolání vyžaduje dojíždění autem. Těmto lidem omezujete život.“

Další komentář připomněl, že novinka jde zcela proti tomu, co obyvatelé od městské části opravdu chtěli: „Úplně zbytečné, tam kde je potřeba nějaká úprava, tak to není, a tam, kde to bude akorát na škodu, to je. Lidé psali, že chtějí větší autobus anebo častější spoje, protože autobusy jsou úplně narvané a jak to MU vyřeší- BUS pruhem.“


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

31 názorů na “Praha 6 oficiálně spustila permanentní bus pruhy. Strhla se obrovská vlna kritiky ze strany řidičů i občanů městské části”

  1. Tomáš Hádl

    Ten, kdo vymyslel omezení jízdy v BUS pruhu ve večerních a nočních hodinách a ve dnech pracovního klidu, svévolně zařídil další dopravní zácpy nad běžný rámec daný množstvím aut. Hloupé až tupé nařízení současnými vládci Prahy 6, ODS, je třeba odsoudit. Myslete na to při volbách!!!

    1. přesně! proč zákaz platí i pro víkendy a večerní/noční dobu, je mi opravdu záhadou… to mohl vymyslet jen velmi arogantní a velmi chorý mozek s majáčkem přednostní jízdy anebo známostmi na přestupkovém odboru…

  2. Karel Tronner

    Dopravní teror v režii ODS – starosta Stárek i radní Hruběš jsou členy ODS
    Poučení pro příští volby do obecních zastupitelstev – ODS nebrat, ODS nevolit!

  3. Až někomu rupne v kouli vezme si tank nebo něco podobného a všechno rozjezdí tak se budou hrozně divit.

    1. Je to jednoduché, radní se netají tím, že dělají určitou selekci. Daně ale platí všichni a přístup věcem veřejným tedy mají rovněž všichni. Tímto nařízením poškozují radní obyvatele a je jedno jestli P6 nebo třeba Brna. A proto by na ně měla být podána žaloba na náhradu škody a újmu a to i na zdraví. Při momentální nemožnosti to objet, se tam prostě musí stát. Čas, peníze, dýchání zplodin. Navíc P6 takto ucpává další MČ. Kraj, tedy Praha by měla situaci řešit zaškolení financí na P6. A my hromadnou žalobou.

  4. Dobrý den, já to naprosto schvaluji, protože řidiči auta zbytečně ucpávají autobusový pruh, nebo i sanitkou a policie.

    1. Opak je ale pravdou. Jela jste např busem od zemedelky na Dejvice? Pokud bus např kuli uprave u suchdola ani nemůže dojet k bus pruhu a musí stát právě kuli skvělé úpravě než se do bus pruhu dostane.. Neřeší se zde bus pruhy jako takové ale jejich vadné úpravy. Myslíte že v 9 večer je třeba vyhrazený pruh? Nebo objezd kruhového objezdu v poledne, kde nově musí každé auto i nákladní zastavit a znovu se rozjet atd..atd..nesmyslné úpravy brzdí nejen auta ale i mhd. To se tu řeší.

  5. Tak já věřím občanům P6, ze to při volbách napraví. Jinak ke fajn, ze nějaký soud posvětil postavit severní okruh, který P6 také dlouho blokovala. Nj, ODS, už je na hradě dlouho a nudí se, pak vymysli icoviny

  6. Tak to nám na začátek školního roku páni ze šestky zase připravili překvápko v podobě permanentního bus pruhu. Ono by to bylo v pořádku, ale chtělo by to udělat i ten druhý krok a rozšířit Evropskou ulici o další jížní pruh. Ta silnice má parametry možná ze sedmdesátých let kdy zde projelo mnohem méně dopravních prostředků než dnes a s využitím plné kapacity vozovky a dokonce se semafory tkzv. zelenou vlnou od Šárky až na “ Kulaťák” při dodržování rychlosti plynulá jízda bez zastavení. Bylo myslím zrušeno až na začátku devadesátých let. Oni to také, ale nejsou jen auta z okolních obcí jak se rádo, ale zbytečně uvádí, ale i spousty aut mezi letištěm a Prahou. Dále za poslední roky bylo dokončeno několik developerských projektů v okolí Dědiny, Ruzyně nebo Petřin a samozřejmě zde je tím pádem další nárůst obyvatel v řádu tisíců a s tím i spojený automobilový provoz, ale infrastruktura v podobě komunikací se nezměnila, ale spíše omezila. Za jediné počiny k dobru se dá považovat prodloužení metra do Motola a tramvaje na Dědinu. Co je mínus tak absolutní absence parkovacích domů a omezování kapacity stávajících komunikací. Podle toho to tak dnes na Praze 6 vypadá a dalšími omezeními se stav věcí bude více a více jen zhoršovat.

  7. Tak tu kolonu, od vody do půlky Suchdola kolem 8hod, jak popisuje pan Jirka, jen a jen potvzuji, již 3 den a auta tu začínají jezdit, po okolních ulicích, potlesk a děkujeme páprdům z P6. Autobus 107, co má jet dole tím bus 30m bypass kruhákem u vody rychleji, by tam musel ze Suchdola nejdíříve asi doletět, protože teď pro změnu popojíždí a čoudí v koloně na Kamýcké ulici nahoře na Suchdole, tak to tu vykácíme a uděláme ho i na Suchdole. Moc se tu těšíme na volby !

  8. A to tu nezazněl sjezd ze Suchdola k vodě. Kde nyní nelze objet kruhový objezd protože ten je nyní permanentním bus pruhem. Díky tomu to stojí až k zemědělce a ještě dál.. Krásně musí každé auto skoro zastavit u kruhového objezdu a znovu se rozjet.. Neexistence P+R nebo spíš nemožnost se spolehnout, že půjde zaparkovat jen dokresluje zoufalství…skokové zdražení parkování z 10 na 50 bez informace předem od začátku roku atd atd.. Je třeba si říci, že když jede auto 35 min a mhd 2 hodiny je pochopitelná cesta vozem a i lidi mimo Prahu chteji videt svou rodinu. A věřte ze z ústeckého kraje to tak prostě casto je..Až se na to dojíždění vykašlou, nevím kdo tu práci v P6 bude dělat…je fakt že překážky plynulost ani lepší situaci nevyřeší a pokud nejsou spokojení ani obyvatelé P6 tak je aspoň malá naděje výměny osazenstva, které takto dokonale přemýšlí..

  9. Dokazi si chytraci co vymysli prekazky pro dojizdejici predstavit, jak by to dopadlo, kdyby do Prahy neprijela jen polovina z denne dojizdejicich? Praha je potrebuje, oni chteji v Praze pracovat a studovat. Takze zachytna parkoviste a kvalitnejsi doprava je starosti i Prahy 6 ne ze neni. Uz i na urovni mestske casti se z uredniku stavaji rychle papalasi. Co kdyby ve stredoceskem kraji zavedli vsude parkovaci zony? Pro vsechny krome lidi s bydlistem v Praze zdarma.

    1. Přesně tak…chceme v Praze více služeb, studentů, ale nechceme abyste sem jezdili…(otevřel jsem si hospodu, ale chodili mi tam lidi). Můžeme klidnět zavést poplatky za projetí obcemi a parkováním pro všechny Pražáky a o víkendu dvojnásobek! Taky tu chceme mít klid a čisté ovzduší.
      P.S. jsem rodilý Pražák, ale tohle je demagogie..

      1. Je třeba zdůraznit, že toto vůbec není o tom kdo je a není z Prahy. Přesně jak píšete. Ostatně kde není rozum nepomůže ani štěstí. Myslím, že normální průjezd Prahou vsemi prostredky chceme všichni a přednost autobusů je samozřejmostí i pro nás nucené řidiče osobaků. Ale je třeba k tomu přistoupit s rozumem a ne z fanatickeho přesvědčení. Svého času jsem také bydlel v Praze a všude jsem jezdil jen na kole, ale ostatní v provozu jsem respektoval a to samé je třeba činit i nyní. Bohužel ty u kormidla na P6 nějak nechápou potřeby lidi kteří v Praze žijí a nebo pracují. Je třeba hledat balanc a ne extrémy a myslet i dal než den dopředu..Škoda, že to nikoho z těch co mohou něco změnit nezajímá :,-(

  10. Jednoduše řečeno, odbor dopravy na P6 je parta škodičů. Už pár let je z profesionálního hlediska sleduji. To co předvádí, je rovnou na vyhazov. Jemně řečeno. Například křižovatku Radimova/Sartoriova předělali podle jedné diplomové práce a nasázeli tam hromadu těch známých zelenobílých sloupků. Z přehledné a bezpečné křižovatky udělali nebezpečnou hrůzu. V jednom směru, pokud ji chcete projet, musíte do protisměru. Ano, do protisměru. Na Strahově křižovatka Turistická/Pod Stadiony – z jedné křižovatky udělali rovnou dvě a daleko horší bezpečností. Projektant, který ji před mnoha desítkami let navrhoval, dobře věděl co dělá. A další perlička – křižovatka Ankarská/Na Petřinách. Tady podle všeho potřebovali utratit peníze a nevěděli pořádně jak. Tak tam dali světelnou křižovatku. Ve špičkách jsou tam nyní kolony až 1 km dlouhé. Na dotaz proč toto, byla odpověď velmi zajímavá. Kruhový objezd nelze použít, jezdí tam tramvaje. Ten moudrý odborný úředník nemá ani tušení, že v republice je několik kruháčů a jezdí přes ně tramvaje a trolejbusy. A fungují naprosto perfektně. A docela ani nelituji, že jsem před časem odmítl nabídku v tomto spolku odborníků pracovat…

  11. Jsem svědkem, jak každý den míří stovky aut z Kladna a okoli do Prahy, z 90% sedi řidič v aute sam.
    Kdyby nebyli liny, tak sednou na vlak ci autobus a nemuseli by trčet v kolonach…

    1. a jak víš že pak nepokračují dále. já taky někdy jedu do práce autem, ačkoli to tam mám 15 minut chůze. protože pak pokračuju dál, třeba na druhý konec kraje.
      a dneska jsem po evropský napotvoru jel, a sám. včera jsem po obědě nasednul v kolíně do auta, jel pracovně do příbrami, pak do lysolaj kde sem byl do druhého dne. dneska obědě z lysolaj na kladno a pak zpátky do kolína. a evropská byla rychlejší než okruh. a proč autem? páč bych to vlakem a busem za stejnou dobu na určitý hodiny nestíhal. každý není celý týden na jednom fleku.

    2. To je fakt….to máte pravdu a to nářadí, nebo nový kotel si může nechat poslat poštou napřed, páč, by ho s tím do vlaku nepustili…taky super názor tvl

  12. Já teda vím, že pražáci pronajímají své byty v Praze a dojíždějí zpět do Prahy. Můj odhad je tak 20 tis. bytů.

  13. Milan Jindřich

    A už se blíží celoplošná třicítka…Aby lidi nebavilo jezdit autem…no a pak desítka…A zelené mozky přemýšlí, proč jsou najednou kolony celý den…Jenomže těch aut je pořád stejně a když jedou pomaleji a v jednom pruhu…prostě jedou všichni déle a aut je tím pádem v obci mnohem víc v provozu. Nevím, jaké školy tito lidé mají, ale matiku tam neučí.

  14. Ješte že tak chytrý nápad, jako na Praze 6 nemají Středočeši! Podobnou „logikou“ by mohli omezit v pátek a sobotu výjezdy do Středočeského kraje. Ať lidé jezdí na chaty vlakem a autobusem…. Panebože…

  15. Praha 6 se zbavila kolon tím, že je přesunula jinam. A je po problému – že vznikl problém jinde, to už nikoho nezajímá nebo ať si to řeší někdo jiný. Podobné je to v obci Ořech: Mnoho nových obyvatel v okolí, každé ráno kolony přes obec – tak uděláme obchvat obce mezi Ořechem a Zbuzany. Mezi obcemi 1)chodí děti do školy po pěšině, kterou přeruší, 2) denně stojí fronta aut ze Zbuzan do Ořechu, protže denně se cosi přihodí na okruhu D0 a řidiči sjíždějí z D5 před Rudnou projíždějí vesničkama podél okruhu. Takže zacpaný Ořech vyřeší problém tím, že budou zacpané Zbuzany… To musel vymyslet někdo, komu to správně politicky myslelo! Kdyby prodloužili Poncarovu až k Dobřichovicům, tak by z okolních vesnic jezdili na okruh po ní a nemusel by nikdo řešit ucpané obce…

    1. Naprosto s Vámi souhlasím. Bydlím také v jedné ze zasažených obcí dopravou mezi D5 a D0. To jen ukazuje na naprostou nekompetentnost pa radního za dopravu ve Středočeském kraji. Když se něco plánuje, nikdo nepřemýšlí, jaký to bude mít dopad na ostatní. Když jsem mu osobně psal a stěžoval si na tento konkrétní problém, odpověděl jen v obecných frázích, prostě kecy. Je úplně jedno, kdo tam sedí, na lidi se prostě kašle. RL

      1. To je pablb,co si za jelito zvolili to mají. Příští volby by ho měli vykopnout.Kdyby stejně hloupý byl i starosta stř.kraje tak zavede v neděli směr Praha 20 kmh hlídané kamerami policií a ještě muže instalovat před Prahou semafor kde by byla červená 5 min zelená 30sec a hlídané policií,to samé v pátek od 12 hod výjezd z Prahy…asi tak.

    2. A Petriny jsou nepřetržitá kolona aut !!!
      To nikdo neřeší . Když se někde omezí tak řidiči samozřejmě najdou jinou náhradní cestu v P6 a ti přetíží stejně jako v Dejvicích
      Podíval se někdo jak to vypadá celá ulice Patočkova pri vjezdu z Bílé hory? Aut zde projíždějících rsp stojících je na desítky tisíc a vjezd do tunelu stejný jako v Dejvicích Omezime také zde ?
      Jediné řešení je zákaz vjezdu do Prahy pro mimopražské. Projíždí li jen Ridič směr dále z Prahy , nechť používá obchvaty ( velký okruh a částečně i městský okruh)
      Stejně jako zákazy vjezdu do středočeských měst, pokud nejste zdejší I zde je PID. A čas si musíme plánovat
      Nedá se nic jiného dělat jinak se do budoucna kolony nikdy nepohnou a nestihneme nikdo nic
      Používejme hromadnou dopravu a tu extrémně posilme a zkulturněme, aby i lidé kteří jedou na obchodní jednání , svatbu , pohřeb.. atp vystoupili z MHD i PID dopravy “neposkození”
      Klimatizace v létě topení v zimě , udržovaný interiér (na to všichni přispějeme právě množstvím těchto jízdenek.
      Řidiče poradně zaplatit aby jich bylo dostatek
      Vše souvisí se vším a zastupitelé P6 to mají ve své moci .

      1. Super nápad, ty zákazy, ještě by se měly zakázat veškeré výjezdy Pražáků mimo území Prahy. Potom by totiž 2/3 z nich vlastně vůbec nepotřebovaly auto a hned by nestáli v kolonách. Jinak zkulturnění dopravy určitě ano.

  16. Ja chci vidět toho ňoumu četníka, který mi v jednu v noci dáva pokutu za přejezd po tomhle pruhu. To zase vymyslel někdo, komu se nepovedlo stát se ze zvířatka , člověkem a tak jedná tzv. pudem zvířecím. Výsledkem jsou většinou činy, které nikdo nechápe, Pointa je ale v tom, že kolony = víc bordelu do ovzduší , větší koncentrace a víc dat pro další zvířatka ze sekty Green deal. Takže nic nové, progresívní retardace v běhu.

  17. A takových „kočkopsů“ odchází z resortu dopravy Prahy 6 spousty, vlastně každý první pokus. Nevim o nicem, co v poslední době bylo ku prospěchu většiny, ale naopak se dava přednost vyřvaným návrhům jednotlivců nebo malých skupin. Spousta polovicatych řešení tam, kde je to potreba dotáhnout do konce. Nekompetentnost tohoto úřadu je zarážející a vybízí k různým myšlenkám, proč tomu tak je.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru