Před časem v Praze probíhaly různé pochody a blokace dopravy na téma zavedení maximální povolené rychlosti 30 km/h. Vedení města ale plošné zavedení takové rychlosti odmítlo, nicméně už dříve avizovalo, že se nebrání tomu, aby si rychlost upravily jednotlivé městské části. A toho se některé z nich chytily, například Praha 3. Ta teď nové zóny s maximální povolenou rychlostí 30 km/h plánuje, nicméně jejich realizace potrvá i více než rok.
V tuto chvíli je v plánu, že taková nová zóna s omezenou rychlostí, bude zavedena mezi ulicemi Seifertova, Ondříčkova a Slavíkova. Radní žádají TSK Praha, aby zpracovalo projekt. „Záměr zřízení zóny 30 v oblasti vymezené ulicemi Seifertova, Táboritská, Ondříčkova, Slavíkova, U Rajské Zahrady, Siwiecova reaguje na poptávku ze ZŠ Jaroslava Seiferta ve Vlkově ulici po zvýšení bezpečnosti v blízkosti i v širší spádové oblasti školy,“ popisují radní v odůvodnění návrhu.
Nicméně realizace projektu může zabrat i rok a půl. Kromě přípravy projektu je totiž potřeba také vše probrat s občany městské části. Místostarosta městské části Praha 3 pro dopravu Ondřej Rut pro ČTK řekl, že by to rád stihl do konce volebního období. Dodal také, že radnice zároveň s tímto projektem plánuje další zónu s rychlostí 30 km/h. Ta by měla být kolem Slezské ulice. Na tento projekt chce v rámci veřejné soutěže vybrat vlastního projektanta, aby vše nedělalo TSK.
Ve výsledku je v plánu, aby celá městská část Praha 3 byla (kromě hlavních tahů) jednou velkou zónou s rychlostí maximálně 30 km/h. Podle místostarosty zbývá dokončit oblasti mezi Vinohradskou a Ondříčkovou a mezi Seifertovou a Hartigovou. Už teď je však jasné, že vše to současná radnice v rámci svého volebního období nestihne.