Porsche vstoupí v roce 2019 do Formule E s vlastním továrním týmem. V důsledku toho ukončí po sezoně 2017 svou účast v kategorii LMP1 v rámci mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship). Porsche zároveň zaměří svou strategii v motoristickém sportu na nasazení závodního vozu 911 RSR v kategorii GT v rámci mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC, jehož vrcholem je závod 24 h Le Mans, jakož i na americké mistrovství IMSA WeatherTech SportsCar Championship a další klasické vytrvalostní závody.
Nové směřování v motoristickém sportu vychází ze Strategie Porsche 2025, v níž Porsche sází mimo jiné na kombinaci puristických vozidel kategorie GT a zcela elektrických sportovních vozů, jako je například první silniční elektromobil Mission E, napájený výhradně z akumulátorů. „Vstup do Formule E a úspěšné působení v ní jsou logickými důsledky vývoje našeho modelu Mission E. Formule E je pro nás atraktivní díky rostoucí svobodě v oblasti vývoje,“ říká Michael Steiner, člen představenstva společnosti Porsche AG, zodpovědný za vývoj. „Porsche sází na alternativní a inovativní koncepty pohonu. Formule E je pro nás vrcholným konkurenčním prostředím, v němž můžeme urychlovat vývoj vysokovýkonných vozidel z hlediska ochrany životního prostředí, hospodárnosti a trvalé udržitelnosti.“ Již v tomto roce podnikne Porsche první kroky k vývoji vlastního závodního monopostu Formule E.
Porsche zároveň posílí svou účast v kategorii GT. „Rozmanitost výrobců a kvalita obou závodních seriálů pro sportovní vozy nás přiměly upevnit naše angažmá a soustředit síly na nasazení závodního vozu 911 RSR,“ říká Steiner. „Chceme být jedničkou. Za tím účelem musíme odpovídajícím způsobem investovat.“
Porsche opustí kategorii LMP1 po čtyřech mimořádně úspěšných letech, třech vítězstvích v řadě v závodě 24 h Le Mans a po dvou titulech mistra světa v hodnoceních týmů a jezdců v letech 2015 a 2016. V letošním roce chce ale tovární tým z Weissachu ještě jednou oba tituly obhájit. Závěrečný závod sezony se uskuteční 18. listopadu v Bahrajnu.
Fritz Enzinger, vedoucí programu LMP1 a hlavní postava v návratu značky Porsche do vrcholového motoristického sportu v roce 2014, k tomu říká: „Bylo pro nás velkou výzvou vybudovat od nuly tým pro Le Mans. V průběhu let se nám podařilo jeho členy stmelit tak, aby tvořili mimořádně úspěšný, kompetentní kolektiv. Na tento základ spoléháme. Jsem si jistý, že ve Formuli E se budeme schopni držet na vysoké úrovni. Vstupu do Formule E hledíme vstříc s patřičnou dávkou sebedůvěry a radostného očekávání.“
Porsche svůj úspěšný tým LMP1 kompletně zachová. To platí i pro tovární jezdce. Kromě startů v ostatních závodních seriálech a intenzivních příprav na Formuli E zkoumá Porsche v současnosti také další možnosti nasazení a vývojové úkoly.
Formule E je prvním závodním seriálem na světě pro vozy s čistě elektrickým pohonem. První závod se uskutečnil 13. září 2014. Pořádající Mezinárodní automobilová federace FIA, která organizuje také Formuli 1, chce tímto seriálem vytyčit milník pro elektrickou mobilitu a nadchnout pro motoristický sport více mladých lidí. Na rozdíl od ostatních seriálů začíná sezona na podzim a končí v létě. Závody se konají na speciálně navržených okruzích v ulicích center metropolí. Sport tak přichází za diváky – a nikoli naopak. Elektrická mobilita sehraje důležitou roli v budoucí mobilitě především v městském prostředí.