Ještě před pár dny bylo bez pochyb nejrychlejším sériovým elektromobilem na Severní Smyčce okruhu Nürburgring Porsche Taycan Turbo S. Tento rekord mu ale měla vzít Tesla Model S Plaid. Chlubí se tím nejen samotná Tesla, ale video na youtube zveřejnil i samotný německý okruh.
Psal se srpen roku 2022, když Lars Kern, vývojový jezdec Porsche, zajel s Porsche Taycan Turbo S v Zeleném pekle čas 7 minut a 33 sekund. Auto bylo oproti základnímu modelu vybaveno příplatkovým výkonovým kitem a systémem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Současně s tím muselo mít ochranný rám a závodní sedadla, což je nutná podmínka. Jinak byl ve zcela sériovém stavu a vážil jako standardní Porsche Taycan Turbo S.
Porsche Taycan má rekord na Nürburgringu. Je rychlejší než M5, LFA nebo Koenigsegg CCR
Jde o elektromobil s výkonem 460 kW/625 koní, který lze s aktivním systémem Launch Control z klidového stavu krátkodobě zvýšit až na 560 kW/761 koní. Maximum točivého momentu vrcholí 1050 Nm. Poháněna jsou všechna čtyři kola a zrychlit z 0 na 100 km/h zvládne auto za pouhých 2.8 sekundy!
Porsche ale už nejrychlejší není, rekord mu sebrala Tesla Model S Plaid, která ale má 1034 koní. K tomu konkrétní rekordní auto dostalo paket Track, který obsahuje i karbon-keramické brzdy a má posunuty omezovač rychlosti na 200 mil za hodinu (320 km/h). Tesla tyto prvky zařadila do příplatkové výbavy teprve od června. Další podrobnosti se na světlo světa nedostaly, ale podle videa je vidět, že auto jezdilo na 20palcových kovaných kolech Zero-G, které americká automobilka standardně obouvá do pneumatik Goodyear Eagle F1 Supercar 3R. Jestli to byla přesná konfigurace, kterou mělo i auto při rekordní jízdě, nevíme.
Rekordní jízda se odehrála 2. června letošního roku a kolo obkroužila Tesla Model S Plaid za 7 minut a 25,231 sekundy. To je o 8,12 sekundy rychlejší čas než u Porsche. Auto mělo standardní volant, nemělo „kormidlo“ Yoke a stejně jako Porsche, mělo i sportovní sedadla a ochranný rám.
Čas je to vskutku skvělý, vždyť se s ním dostáváme do teritoria opravdu exkluzivních supersportů jako například Ferrari Enzo nebo Mercedes-Benz SLS AMG Black Series. Ani tak ale Tesla Model S Plaid nedokázala využít svůj potenciál zcela naplno, protože na dlouhé rovince Döttinger Höhe, která je tou vůbec nejdelší v Zeleném pekle a vede kolem vyhlášené benzínky, jela „jen“ 289 km/h.