Porsche Museum Stuttgart [fotogalerie]

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 7. 7. 2013


Porsche museum ve Stuttgartu právě v této době oslavuje padesátileté výročí svého nejdůležitějšího modelu v historii – 911. Při této příležitosti je tady až do 29.září letošního roku speciální expozice „50 let 911“.

Při té příležitosti z muzea zmizela většina ostatních exponátů. Zůstalo jen několik modelů 356 hned na začátku výstavy. Prohlížet můžete nejen několik původních návrhů, ale i to, jak se modely postupně měnily a modernizovaly. Chybět nemůže ani několik předchůdců vozů Porsche – například Volkswagen Brouk, na němž pracoval Ferdinand Porsche na příkaz Adolfa Hitlera.

V muzeu ale nenajdete jediný exemplář modelu Panamera, a to ani nové generace, či Cayman nebo Cayenne. Výjimku tvoří závodní vozy, mezi nimiž lze nalézt nejen přepracované 911, ale i 944 nebo 917 a podobně. Vše ostatní se točí kolem devět-set-jedenáctky. Hned nad schody stojí čtyřmístný koncept Porsche 754 T7, jenž byl předchůdcem modelu 911 (901). Přepracovaný koncept spatřil světlo světa jen s decentními změnami jen o čtyři roky později, v roce 1963, a tím se začala psát historie Porsche 911.

Vystaveno je tady několik aut, která jste dosud určitě viděli jen na plakátu a nebo jste o nich možná ani nevěděli. Jmenujme třeba Porsche 911 Speedster, které tu je hned ve dvou generacích – 964 a 993, nebo studie 911 4×4 Turbo z roku 1981. A co takhle vůbec první 911 Turbo Nr.1? Na první pohled byste ho od obyčejného modelu 911 okem nerozeznali. Do původní úzké karoserie byl v roce 1974 namontovám motor přeplňovaný turbodmychadlem a auto bylo jako dárek k 70. narozeninám věnováno paní Louise Piechové, sestře Ferdinanda Porsche.

[nggallery id=2290]

Speciální edice Porsche 911 50th Anniversary Edition vystaveného v muzeu není jediným modelem oslavujícím další úspěšně zakončenou dekádu výroby. Po cestě můžete narazit na modely oslavující 25 let, 30 let, ale i 40 let výroby.

Velmi nás překvapil samotný závěr trasy, kde za sebou byly vystaveny čtyři zcela speciální devět-set-jedenáctky. Prvním byla verze, o které jsme vlastně ani nevěděli (a stydíme se…). Šlo o stříbrné Porsche 911 Turbo S s karbonovými a zářivě zelenými doplňky. Na rohu předních dveří se hrdě týčil nápis: „Edition 918 Spyder“. Je to speciální limitovaná edice, jež je nabízena výhradně majitelům novinky v podobě hybridního supersportovního Porsche 918 Spyder. Za ním stála bílá 911 GT3 RS 4.0, následovaná závodním speciálem 911 GT3 Cup a celou čtveřici uzavíral model 911 Sport Classic s typickým kachním ocasem, jenž se odkazuje  na předchůdce 911 Carrera RS 2,7 stojícího o patro níže.

Tisková zpráva o několika vystavených modelech hovoří, citujeme: „Na jubilejní výstavě se představuje více než 40 exponátů z široké palety modelů 911 od počátku až po současnost. K vidění bude například model 911 R, který v roce 1967 vznikl v počtu pouhých 19 kusů pro malý okruh špičkových jezdců a pro tovární tým. Vystaven je také vůz 911 Carrera RSR, s nímž výrobce sportovních vozů roku 1974 odstartoval novou éru v oblasti zákaznického motorsportu. Kromě toho speciální výstavu doplňuje i vůz 934, který stál od roku 1976 až do roku 1982 na startovní čáře 24hodinového závodu v Le Mans. Kromě prvotních 911 z roku 1964 a dalších jubilejních modelů se objeví také neobvyklé a prominentní „jedenáctky“. Představuje se i pancéřovaný vůz 911 (996) s bezpečnostními skly, stejně jako 911 Carrera, jejímž předchozím majitelem byl španělský zpěvák Julio Iglesias. Fanoušci motorsportu se mohou těšit mimo jiné na první model Carrera Cup z roku 1990 a 911 Carrera Cup (964), stejně jako na 911 GT3 RS 4.0.“

Pokud nejste na stará auta, stačí přejít ulici do prodejny nových aut. Tady máte prostě všechno u sebe. :) Další informace jsou k dispozici na internetových stránkách muzea.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru