2021-volkswagen-Golf-GTD-8_generace

Společnost Porsche Česká republika, největší importér nových osobních a užitkových vozidel do České republiky, vykázala v uplynulém roce 28 138 registrací vozů značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA (- 23,5 % ve srovnání s rokem 2019) a dosáhla obratu 19,3 mld. Kč (- 24,6 %). Výsledky odrážejí celkový pokles (- 18,8 %) českého trhu v důsledku pandemie nemoci covid-19 a z toho plynoucích restriktivních opatření. V oblasti servisních služeb se společnosti Porsche ČR podařilo udržet celkový obrat nad 2 miliardami korun. Situace rovněž přináší nové on-line obchodní modely, a kromě prodeje nových vozů Porsche Česká republika klade důraz také na poprodejní služby a značkový program ojetých vozů Das WeltAuto.

„Zavřené showroomy na jaře, následně zastavené linky nejen výrobních závodů, ale i ve sféře subdodavatelů, z toho plynoucí dlouhé čekací doby a opět zavřené prodejny na podzim, to jsou hlavní důvody poklesu prodejů,“ komentuje loňský rok Jan Hurt, jednatel společnosti. „Zejména výpadky ve výrobě kvůli lockdownu citelně ovlivnily celoroční výsledky. Prizmatem těchto naprosto extrémních celospolečenských problémů, naše výsledky dopadly ještě relativně solidně.“

Hlavní ukazatele společnosti

 

2020

2019

Rozdíl

Obrat (mld. Kč)

Porsche ČR

19,3

25,6

– 24,6 %

Z toho After Sales

2,15

2,28

– 5,7 %

Obrat (mil. Kč)

Nabíjecí infrastruktura MOON

13,5

6,2

+ 117,8 %

Registrace nových vozidel (ks)

Volkswagen osobní vozy

16 767

20 869

– 19,7 %

Audi

2449

2600

– 5,8 %

SEAT/Cupra

4334

6671

– 35,0 %

Volkswagen Užitkové vozy

4588

6637

– 30,9 %

Celkem

28 138

36 777

– 23,5 %

Prodané ojeté vozy (ks)

Das Welt Auto

15 077

15 814

– 4,7 %

Značky Porsche Česká republika v roce 2020 představily množství nových zásadních modelů, jejichž uvedení muselo probíhat netradičními cestami. Mezi nejdůležitější nové modely patřily Volkswagen Golf, Audi Q5, SEAT Leon, Volkswagen Caddy a CUPRA Formentor. Obvyklé formy prodeje pak doplnily online prodejní kanály. Nově spuštěný portál Car-Advisor.cz pro nezávislé hodnocení autorizovaných prodejců a servisů pomáhá zákazníkům vybrat si v blízkosti svého bydliště dealera s nejvyšším hodnocením, což vede nejen ke zvyšování spokojenosti zákazníků, ale zároveň díky okamžité zpětné vazbě motivuje pracovníky autorizované sítě k nejlepším službám.

Rok 2020 byl prvním rokem platnosti nových emisních limitů směřujících k zásadnímu snížení emisí CO2. Volkswagen Group se plně hlásí k Pařížské klimatické dohodě udržet globální oteplování pod hranicí 2 °C do roku 2050. Závazkem koncernu je postupné snižování celkových emisí CO2 až na CO2 neutralitu v roce 2050. V roce 2020 se koncernu podařilo snížit celkové emise téměř o 20 procent na 99,8 g CO2/100 km. Jako jedinou ekonomicky a ekologicky schůdnou cestu k tomuto cíli vidí koncern Volkswagen v elektromobilitě – a to ve své nejryzejší formě bateriových vozů (BEV). V souladu s koncernovou strategií Porsche Česká republika uvedla loni na trh 27 elektrifikovaných modelů. Zásadní pak bylo tržní uvedení modelu ID.3, jako základního stavebního kamene masového rozšíření dostupné bezemisní individuální mobility, který následovalo SUV ID.4.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 147 kW 4Motion DSG (2021)

„Kvůli plnění limitů CO2 letos na trhu uvidíme další optimalizaci a částečnou redukci konvenčních spalovacích modelů, jejich přímé či nepřímé zdražování a možná i objemové limitace, což bude mít zásadní vliv na sekundární trh s ojetými vozy,“ komentuje výhled na rok 2021 Jan Hurt, jednatel Porsche ČR. „Na druhé straně dojde k produktové expanzi všech možných alternativních modelů. I když je vývoj zatím velmi nejasný, jednou z alternativ, se kterou pracujeme, je růst celkového trhu kolem 10 % na 220 tisíc vozů, a chceme být proto mírnými optimisty.“

V letošním roce společnost Porsche Česká republika oslaví 30. výročí na českém trhu. Import koncernových vozidel byl zahájen jen o několik měsíců poté, co koncern Volkswagen na jaře 1991 vstoupil do mladoboleslavské Škody. Za dobu svého působení do konce roku 2020 dovozce dodal zákazníkům 683 098 nových osobních a užitkových vozů značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA.

„Významnou roli v našich aktivitách hrají servisní služby,“ uvádí Franz Pommer, jednatel Porsche Česká republika. „Kladná hodnocení v průzkumech spokojenosti i obchodní výsledky v této oblasti potvrzují, že se nám tato činnost daří. Celkový obrat servisní sítě námi zastupovaných značek přesáhl čtyři miliardy korun, což v kontextu mimořádného vývoje roku 2020 pokládáme za velmi dobrý výsledek. Podařilo se nám například prohloubit spolupráci s dodavateli renomovaných značek pneumatik a vytvořit tak skutečně zajímavé nabídky, což naši zákazníci ocenili,“ dodal Franz Pommer.

Technický vývoj vozidel a přicházející nové technologie, spolu s novými nároky a očekáváním zákazníků, vyvolávají potřebu neustále zvyšovat kvalifikaci pracovníků prodejní a servisní sítě společnosti Porsche Česká republika. Velký impuls v této oblasti přinese nové školicí středisko, jehož výstavba bude zahájena v 1. čtvrtletí letošního roku ve Zlatníkách u Prahy.

Společnost Porsche Česká republika s.r.o. vstoupila do roku 2020 se 173 zaměstnanci. Prodej všech zastupovaných značek zajišťuje celkem 127 smluvních partnerů, servisem koncernových vozů je v České republice pověřeno 250 smluvních partnerů. Značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA jsou díky tomu zastoupeny na 100 místech naší země.

CSR aktivity

Zaměstnanci Porsche Česká republika se také v roce 2020 stali Dobrým andělem a podpořili již pátým rokem tuto nadaci zaměstnaneckou sbírkou pod mottem „Věříme a podporujeme“. Stejnou částkou přispěla i společnost Porsche Česká republika. Společně podpořili rodiny, které to nejvíce potřebují. Tuto tradici nechtějí přerušit ani v roce 2021.

Společnost Porsche Česká republika zahájila v loňském roce spolupráci s SOS dětskými vesničkami. Nestátní nezisková organizace SOS dětské vesničky získala počátkem loňského podzimu důležitou posilu v podobě pěti vozů Volkswagen Touran. Nové Tourany pomáhají terénním sociálním službám v odlehlých oblastech. Nahradily pětici vozů Volkswagen, které společnost Porsche Česká republika narychlo poskytla SOS dětským vesničkám na začátku loňského roku jako provizorní pomoc po nečekané ztrátě předchozího automobilového partnera.

„Spolehlivá mobilita patří do našeho popisu práce, a proto je pro nás velkým potěšením, že můžeme flotilou pěti vozů Volkswagen Touran dlouhodobě podporovat velmi záslužné aktivity SOS dětských vesniček,“ říká Franz Pommer, jednatel Porsche Česká republika. „Ve spolupráci s SOS dětskými vesničkami posilujeme naši koncernovou zásadu „my, ne já“ a posilujeme tak vnímání odpovědnosti jako firmy za celou společnost. V tomto roce připravujeme v oblasti CSR další projekty,“ doplňuje Franz Pommer.

Volkswagen

„Pro značku Volkswagen byl rok 2020 ve znamení masivní modelové ofenzivy a zásadního kroku do světa elektromobility, kterým byla premiéra přelomového modelu ID.3 a jeho uvedení na trhy, včetně českého,“ komentuje loňský rok Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy. „A protože si Volkswagen zakládá také na tradičních hodnotách, představil další díl pokračující ságy Golf – osmou generaci kompaktního vozu, motorizující už 47. rokem celý svět.” Nový Golf navíc zaznamenal velký úspěch, když se s počtem 312 000 kusů stal opět nejprodávanějším vozem loňského roku v Evropě. K dalšímu úspěchu má nakročeno také modernizovaný Tiguan s elektrifikovanou plug-in verzí eHybrid a ostrou verzí R. Stejné technologie se dostaly také imageovému modelu Arteon, jehož řadu obohatila atraktivní verze Shooting Brake.

Přečtěte si také:  Do servisů musí tisíce Volkswagenů. Mají problém s brzdovým pedálem

Plug-in hybridní pohonnou soustavu rozšiřuje Volkswagen do dalších modelových řad:
Passat GTE / Passat Variant GTE, Golf GTE / Golf eHybrid, Touareg eHybrid / Touareg R, Arteon eHybrid / Arteon Shooting Brake eHybrid a Tiguan eHybrid.

Na českém trhu se nejlépe prodávaly tradiční modely značky Volkswagen. Jedničkou se stal model Golf s počtem registrací 3942, čímž si proti loňskému roku polepšil a posunul se tak do TOP 10 českého trhu. Posílení své role zaznamenal rovněž Passat, u nějž zákazníci přivítali modernizaci a odměnili ho zájmem v počtu 2226 jednotek. Přesně mezi Golfem a Passatem zůstal s počtem 2616 registrací druhý nejžádanější model značky Volkswagen na domácí půdě – Tiguan.

Na vlně elektrifikace se značka Volkswagen poveze také letos, když hodlá na trh plně etablovat SUV ID.4, využívající podobně jako ID.3 (loni se ho globálně prodalo 56 500 kusů) zcela nové platformy MEB pro elektrické vozy koncernu Volkswagen. Jak ukázaly ohlasy již v předpremiéře, model ID.4 má plné předpoklady k úspěchu. Předprodej běží od prosince 2020. V roce 2021 se pak rodina vozů ID. rozroste ještě o další model – ID.5. Konvenční vozy také nebudou stát stranou: Golf Variant včetně „outdoor” verze Alltrack už je v předprodeji, faceliftem projde kompaktní Polo i SUV Tiguan Allspace a rouškou tajemství je ještě obestřeno nové CUV segmentu A0.

Tajemstvím naopak nejsou špičkové technologie napříč modelovými řadami. Volkswagen dokáže nabídnout plug-in hybridní pohon pro dostupný Golf i luxusní Touareg, uspokojit sportovně laděné řidiče ostrými specifikacemi „R”, které se kromě tradičních zástupců dostaly do oblíbených SUV Tiguan či Touareg. Důležitým krokem v aktivní bezpečnosti bude rovněž nasazení komunikace mezi vozy a infrastrukturou Car2X, která je připravena již v Golfu a ID.3 a další modely ji postupně dostanou letos. Ke snazší a bezpečnější jízdě přispívá také head-up projekce s rozšířenou realitou nasazovaná v elektrických typech ID.3 a ID.4.

„Lockdown nás přiměl více zapojit online prodejní kanály, což se projevilo zájmem zákazníků o vozy rezervované prostřednictvím internetu na našich stránkách volkswagen.cz. Pro skladové vozy rezervované online nabízíme další cenové zvýhodnění, což je činí pro naše klienty ještě atraktivnější,” dokresluje Patrik Fejtek prodejní situaci v době stižené pandemií. S online podporou prodeje vozů hodlá značka Volkswagen pokračovat i v roce 2021, který přinese masivnější rozšíření elektromobilů, především ve firemních flotilách.

Ve veřejné sféře se se značkou Volkswagen spojí nová osobnost v podobě herce Lukáše Hejlíka, kterého můžete jako ambasadora značky nově potkávat za volantem vozů Volkswagen. Doplní tak řadu známých tváří, usedajících za volant vozů Volkswagen v rámci partnerství zejména z oblasti sportu, o zástupce ze sféry umění a také dobrého jídla.

Audi

„Uplynulý rok byl s ohledem na pandemickou situaci rokem krizovým, který jsme ale jako značka velmi dobře zvládli. V průběhu roku jsme uvedli nové modely v čele se čtvrtou generací Audi A3 a rozšířili motorizace, dále rozvíjeli nízkoemisní mobilitu reprezentovanou modely Audi e-tron a PHEV vozy. Na český trh jsme také velmi úspěšně uvedli nové RS modely z dílny Audi sport v čele s novou generací bestselleru Audi RS6 Avant a premiérovou Audi RSQ8,“ zhodnotil uplynulý rok Marcel Archleb, ředitel divize Audi. „Naši pozornost jsme nadále směřovali k dlouhodobě udržitelným obchodům a zaměřením na vysokovýkonné motorizace našich jednotlivých modelů jsme i významně navýšili průměrnou cenu prodávaných vozů. Zároveň se nám podařilo mírně navýšit podíl na trhu. Rok 2021 bude při pokračující pandemii nepochybně další výzvou, nicméně nadále hodláme nabízet pestrou paletu modelů a pohonů tak, aby si vybral každý typ zákazníka. V nejbližších měsících navíc představíme horké novinky na poli elektromobility, jmenovitě Audi e-tron GT včetně sportovní verze RS a kompaktní SUV Q4 e-tron.“

Značka Audi loni registrovala v České republice 2449 vozů, přičemž i v tomto krizovém roce pokračoval meziroční růst klientských objednávek. Mezi nejprodávanější modely značky patří Audi Q3 a Q3 Sportback, Audi A6, Audi Q7 a Audi Q8. Model Audi A6 potvrdil svou oblibu nejen u zákazníků, ale vyhrál také anketu Fleet derby – Flotila roku v kategorii manažerských vozů. Elektrické vozy Audi e-tron a Audi e-tron Sportback se podílely na registracích třemi procenty, zároveň jde o nejprodávanější prémiové SUV/MPV na českém trhu.

Přečtěte si také:  Test Audi A3 Sportback 35 TFSI CoD S Tronic (2020)

V rámci obchodní nabídky značka Audi rozšířila pokrytí značkového financování. Velký zájem byl o operativní leasing Audi now, který nyní pokrývá kompletní portfolio s výjimkou modelů Audi TT a Audi R8. Na poli marketingu pokračovala spolupráce s dlouholetými partnery v čele s českým „Home of quattro“ ve Špindlerově Mlýně a restaurací Kampa park. Dále se rozvíjela spolupráce s Mezinárodním hudebním festivalem v Českém Krumlově a ambasadorem Tomášem Satoranským. Nově započala spolupráce s nadací Dagmar a Václava Havlových VIZE 97 a novou ambasadorkou značky se stala dvojnásobná vítězka Wimbledonu Petra Kvitová.

SEAT/CUPRA

Dopad covid-19 dočasně zpomalil růst prodejů společnosti SEAT S.A. Po kontinuálním růstu od roku 2013 společnost omezila dodávky o 25,6 % a prodala 427 000 vozů. Prodejní výsledky na českém trhu kopírují mezinárodní situaci.

„Loňský rok byl vinou covid-19 mimořádně složitý a náročný. Kvůli chybějící výrobě, restrikcím u konkrétních modelů a náběhu nové emisní normy WLTP jsme čelili problémům, které jsme v takto koncentrované podobě doposud nezažili,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT/CUPRA. „Výslednými 4334 registrovanými vozy jsme se sice vrátili na úroveň roku 2013, přesto se nám podařilo udržet stabilní pozici mezi značkami na českém trhu a vytvořit si kvalitní základ pro úspěšný „pocovidový“ restart v roce 2021. Naše značky SEAT a CUPRA jsou v dobré kondici, o níž svědčí nejvyšší počet zákaznických objednávek v historii. Za to bych rád poděkoval všem našim nadšeným a spokojeným zákazníkům,“ dodává Aleš Novák.

Stěžejním modelem značky SEAT, která v roce 2020 oslavila 70leté výročí, se vedle SUV Arona, Ateca a Tarraco stal model Leon ve své zcela nové, v pořadí již třetí generaci. Nová generace modelu Leon se představila v doposud nejširší paletě motorizací včetně Leon
e-HYBRID. Širokou nabídku modelové řady SEAT brzy doplní nový SEAT Tarraco e-HYBRID a faceliftované verze modelů Ibiza a Arona.

Prodejní rekord celosvětově prolomila mladá značka CUPRA, když v roce 2020 dosáhla růstu o 11 % na celkových 27 400 prodaných vozidel s nejúspěšnějšími modely CUPRA Leon, CUPRA Ateca a novým crossoverem CUPRA Formentor, dostupným od konce roku 2020 také zákazníkům v České republice.

Přečtěte si také:  Český trh s ojetinami se meziročně propadl o 53 miliard korun. Rostl online prodej

Již v prvním čtvrtletí 2021 uvede značka CUPRA dvě plug-in hybridní elektrické verze modelu Formentor. Ve druhé polovině roku nabídku obohatí CUPRA el-Born, první 100% elektrický model značky.

Volkswagen Užitkové vozy

Značka Volkswagen Užitkové vozy zakončila loňský rok na českém trhu na prvním místě v kategorii M1 a na 2. místě v kategorii N2. Celkově jí v segmentech N1+N2/M1+M2 patřilo druhé místo. V roce 2020 bylo v České republice registrováno 4588 nových vozů značky Volkswagen Užitkové vozy. Omezení výroby a prodeje v důsledku pandemie onemocnění covid-19 tak způsobila pokles o 30,9 % v porovnání s rokem 2019. Volkswagen Užitkové vozy dosáhl v příslušných segmentech celkového tržního podílu 14,3 %. V celosvětovém měřítku dodala značka Volkswagen Užitkové vozy zákazníkům v roce 2020 o 24,4 % méně vozidel (celkem 371 700).

„Přestože byl rok 2020 výrazně poznamenaný vládními opatřeními proti šíření koronaviru, přinesl naší značce i řadu světlých momentů,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy. „V loňském roce například zaznamenala rekordní prodeje kempovacích vozů. Počet objednaných vozů Grand California se meziročně zvýšil o 63 %, u modelu California T6.1, který byl loni v rámci oslav ‚sedmdesátin‘ Transporteru nabízen také v akční verzi ‚70 let Bulli‘, činil nárůst dokonce 328 %.“

Kromě významně omezené kapacity výroby v důsledku koronavirové pandemie po většinu loňského roku se na výsledcích podepsalo také dlouhé přerušení výroby modelu Caddy, který v rámci generační obměny přechází na zcela novou platformu. Volkswagen Užitkové vozy navíc ukončil v roce 2020 výrobu modelu Amarok. Pozitivním impulzem byla velmi úspěšná kampaň „70 let Bulli“ na oslavu kulatého výročí legendárního Transporteru.

Volkswagen Užitkové vozy vstoupil do roku 2021 zahájením prodeje páté generace modelu Caddy s akčními cenami. Modernizace nabídky se týká také modelové řady T6.1, která je nově k dispozici s ještě čistějšími a hospodárnějšími vznětovými motory TDI. V polovině roku 2021 se ve světové premiéře představí zcela nová generace T7, jejíž předprodej v České republice bude spuštěn na konci roku 2021. S oficiálním uvedením na trh se počítá na začátku roku 2022.

Projekt MOON

V roce 2020 se podařilo klientům dodat bezmála 300 kusů nabíjecích zařízení značky MOON v hodnotě převyšující 13,5 milionu Kč, což je více než dvojnásobek předchozího roku. Projekt komplexního řešení nabíjecí infrastruktury MOON byl společností Porsche Česká republika odstartován v roce 2019. Je v nabídce v ČR, stejně jako v ostatních zemích, kde působí skupina Porsche Holding Salzburg, a zastřešuje služby související s dodáním dobíjecích stanic. Tyto služby zahrnují nejen dodávky samotného zařízení, ale také posouzení místa pro instalaci, vlastní montáže a v neposlední řadě i zprostředkování dodávek elektřiny z obnovitelných zdrojů energie. MOON spolupracuje s několika pečlivě vybranými instalačními partnery a dodavateli z oblasti elektroenergetiky.

Přečtěte si také:  Volkswagen nejspíš opravdu plánuje prodej hned tří svých značek. Hlavně kvůli elektromobilitě

MOON dodává kompletní portfolio stanic od malých nástěnných wallboxů pro domácnosti až po takřka průmyslová řešení stanic se stejnosměrným proudem, výkonem 300 kW a bateriovým úložištěm, vhodná i pro veřejnou síť dobíjecích stanic. Součástí portfolia zařízení od značky MOON je většina v současnosti dostupných produktů koncernu Volkswagen v oblasti dobíjecí infrastruktury.

Das WeltAuto

Značkový program prodeje ojetých vozů Das WeltAuto letos slaví jubileum 20 let. Zkraje milénia ho všichni znali ještě pod značkou auto-plus, filozofie prodeje ověřených vozů s jasnou historií však byla společná s DWA už tehdy. „Za loňský rok vykázala značka Das WeltAuto slušnou bilanci, když navzdory globálnímu poklesu trhu ojetin o 15 % zůstala prakticky na svém: 15 077 prodaných vozů je jen o 737 méně než v roce 2019,” zhodnotila loňský covidový rok nová vedoucí divize Das WeltAuto Mirka Cimrová.

Na příznivém prodejním výsledku se podíleli také partneři DWA, kteří na vládní opatření rychle reagovali podporou online formátů při komunikaci se zákazníky, prohlídkách vozů prostřednictvím videohovorů a podobně. Těžiště programu Das WeltAuto nadále zůstává v mladých vozech – více než 50 % aut bylo do 3 let stáří. Za jednotlivé značky koncernu Volkswagen byly nejprodávanější modely Volkswagen Golf a Transporter Kombi, Audi Q7 a SEAT Leon. Autorizovaní prodejci však loni dokázali v síti Das WeltAuto zobchodovat i takové skvosty jako Bentley Mulsanne a Lamborghini Urus.

Best Employer

Společnost Porsche ČR si uvědomuje důležitost kvalitního personálního zajištění pro svoji prodejní a servisní síť. Proto v rámci projektu „Best Employer“ podporuje autorizovanou síť v oblasti vzdělávání a tréninku zaměstnanců, employer brandingu i získávání nových zaměstnanců. V této činnosti plánuje pokračovat i v roce 2021.

Vzhledem k tomu, že na pracovním trhu je trvalý nedostatek kvalifikovaných řemeslníků, věnuje Porsche ČR pozornost už samotným učňům. Právě jim je určen unikátní projekt na podporu vzdělávání ve středních školách a odborných učilištích s výukou oborů zaměřených na automobily s názvem Q-HERO. Porsche Česká republika se rovněž podílí na organizaci profesní soutěže Autoopravář Junior, kterou organizují vybrané pilotní, krajské školy. V letošním roce se z důvodů vládních opatření finálové kolo neuskuteční, přesto chce firma studenty podpořit širokou nabídkou samostudijních materiálů. Součástí materiálů jsou i testy. Aktivní studenti po jejich absolvování získají další body v motivačním projektu Q-HERO.

Přečtěte si také:  SEAT Tarraco e-Hybrid je plug-in hybrid se stejným výkonem jako má CUPRA Formentor

Podporu personálního zajištění v celé síti Porsche ČR poskytuje portál CARJOBS.CZ, který se za dobu svého ročního působení ukázal jako užitečný nástroj pro personální oddělení autorizovaných prodejců a servisů i skvělou příležitost pro uchazeče, jak najít práci v automobilové branži.