2020-Porsche-718-Boxster-GTS-40-h6-1

Porsche 718 Cayman GTS a Boxster GTS dostávají 400koňový 4litrový šestiválec

Autor: Tisková zpráva - 21. 1. 2020


Porsche svoji řadu sportovních vozů s motorem uprostřed rozšiřuje o dvě výrazně sportovní provedení s vysokým postavením v rámci modelové řady: 718 Cayman GTS 4.0 a 718 Boxster GTS 4.0. K pohonu obou nových dvoumístných vozů slouží tentýž čtyřlitrový šestiválcový boxer o výkonu 294 kW/400 koní, jejž známe z modelů 718 Spyder a 718 Cayman GT4.

Uvedená pohonná jednotka v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou a sportovní výfukovou soustavou přináší mimořádné schopnosti zprostředkování výkonu a obzvláště opojný požitek z jízdy. Umožňuje akcelerovat z místa na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosahovat nejvyšší rychlosti 293 km/h.

Díky standardně dodávanému systému elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management) a snížení podvozku o 20 mm, resp. systému vektorování točivého momentu PTV (Porsche Torque Vectoring) s mechanickým samosvorným diferenciálem zadní nápravy se GTS nové generace chlubí pozoruhodným vyvážením jízdní dynamiky a pohodlí při každodenním použití.

Sportovní charakter těchto sportovních vozů s motorem uprostřed zdůrazňuje i standardní paket Sport Chrono s modernizovanou mobilní aplikací Porsche Track Precision. Z detailů typických pro modely GTS zde jmenujme černé kontrastní designové prvky a tmavý interiér čalouněný materiálem Alcantara.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 se bude nabízet na německém trhu za částku 81 926 eur (vč. výbavy určené pro tento trh a 19% DPH); Porsche 718 Boxster GTS 4.0 ponese cenovku 83 949 eur. Oba modely se u německých prodejců objeví koncem března 2020.

Výkonný čtyřlitrový agregát podobně jako v provedeních 718 Spyder a 718 Cayman GT4 charakterizuje mimořádná hospodárnost. K nízké spotřebě vozu přispívá i adaptivní řízení válců (za nízké zátěže střídavě vypíná jednu ze dvou řad válců), přímé vstřikování paliva s piezo-elektrickými vstřikovači a systém proměnného sání. Motor pro GTS zaujme i příkladnou výkonovou rezervou a svojí bezprostřední odezvou. Nenuceně se nechá vytáčet až k 7800 ot/min a díky standardně dodávané sportovní výfukové soustavě s dynamickým řízením tlumiče výfuku umožňuje naplno si vychutnat nádherně sytý zvuk šestiválcového boxeru. Provedení 718 GTS 4.0 používá sportovní výfukovou soustavu s dvojicí koncovek a integrovaným benzínovým částicovým filtrem, známým z vozů 718 Spyder a 718 Cayman GT4. Díky konstrukci ve tvaru sedla zde zůstalo dost místa pro spodní díl v kontrastním černém odstínu, navržený speciálně pro verze GTS.

Vzrušující požitek z jízdy slibuje i podvozek, jejž charakterizuje mimořádně přesný handling, agilní řízení a skvělá odezva v zatáčkách. Podvozek spojuje sportovní jízdní chování s pohodlným odpružením, které najde uplatnění při každodenním používání. Součástí standardní výbavy je systém aktivních tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management). Vhodně jej doplňuje podvozek standardně snížený o 20 mm. Na přání může být vůz vybaven systémem PASM se snížením podvozku pouze o 10 mm. Z dalších prvků standardní výbavy jmenujme komponenty zaměřené na jízdní dynamiku, jako např. stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management) se samostatně volitelným režimem PSM Sport, paket Sport Chrono vč. modernizované mobilní aplikace Porsche Track Precision, systém aktivního uložení motoru PADM (Porsche Active Drivetrain Mounts) a systém vektorování točivého momentu PTV (Porsche Torque Vectoring) s mechanickým samosvorným diferenciálem zadní nápravy.

Uvedené sportovní vozy s motorem uprostřed obouvají 20″ kola z lehké slitiny v matně černém provedení. Za sportovními pneumatikami (235/35 ZR 20 vpředu, resp. 265/35 ZR 20 vzadu) se ukrývají vylepšené brzdy s odvětrávanými kotouči a červenými třmeny. Na přání jsou k dispozici keramické kompozitní brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

Výlučné sportovní postavení vozů s označením GTS odrážejí tmavé kontrastní detaily, jako je např. hrana spoileru, čistě černé přívody vzduchu předního nárazníku Sport Design, zatmavené čočky předních mlhových světel, zatmavené kryty zadních světel a přepracovaná spodní část zadního nárazníku.

Ke sportovnímu a současně elegantnímu prostředí v kabině přispívá tmavá Alcantara®. Tento materiál najdeme na středových panelech sportovních sedadel Plus (v základní výbavě), věnci volantu, středové konzole, páce voliče převodovky a loketních opěrkách obou dveří. U vozu 718 Cayman GTS 4.0 pokrývá tento materiál i A-sloupky a čalounění střechy. Variantní barevné provedení nabízí interiérový paket GTS (výbava na přání): zákazníci mohou volit mezi červeným odstínem Carmine Red, resp. bílým Chalk. Barevné akcenty najdeme na otáčkoměru, bezpečnostních pásech, všech dekorativních švech vč. vyšívaného emblému GTS na hlavových opěrkách a písmen Porsche na rohožích s černým lemováním. Obkladové prvky a dekory na středové konzole jsou vyvedeny z karbonu.

Vozy 718 GTS 4.0 jsou standardně vybaveny systémem Porsche Communication Management (PCM) se 7″ dotykovým displejem o vysokém rozlišení a paketem Sport Chrono, včetně vylepšené mobilní aplikace Track Precision. Tato aplikace, pocházející ze světa motorsportu, při jízdě na závodním okruhu zobrazuje na displeji PCM výkonnostně zaměřená data, která současně zaznamenává pro účely pozdější analýzy. Na přání je k dispozici modul online navigace s dopravními informacemi v reálném čase, hlasovým ovládání a systémem Porsche Connect; totéž platí pro systém prostorového ozvučení BOSE® Surround Sound nebo špičkový systém prostorového ozvučení Burmester.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru