Technický koutek

Jak na úpravy vozů, díl první: Co říci úvodem?

Tuning – zcela určitě jedno z nejskloňovanějších slov mezi mladými fanoušky aut a motorismu obecně. Jedno z nejčastěji vyhledávaných slov na internetu ve spojitosti s automobilismem. Co vše se ale za tímto slovem skrývá? Kde má hranice a co vše lze vůbec považovat za tuning? Co od něj čekat, když mu sami toužíte propadnout? Pokud […]

Jak na úpravy vozů, díl první: Co říci úvodem? Přečíst celý článek...

Tlumiče: Jak fungují a jak se o ně starat?

Tlumič je velmi důležitá součást auta a není radno jeho funkci podceňovat. Tlumič zprostředkovává kontakt s vozovkou a aktivně se podílí na stabilitě a bezpečnosti vozu. Kdyby tlumiče neexistovaly, měli byste dojem, že neřídíte auto, ale nějakou kocábku plavící se po moři. Jak ale poznáte, že jsou tlumiče v nepořádku? Existuje vícero příznaků: Z tlumiče

Tlumiče: Jak fungují a jak se o ně starat? Přečíst celý článek...

Denní svícení aneb jak ho správně používat

V České republice platí povinnost celodenního svícení bez ohledu na roční dobu od 1. července roku 2006. Od této doby se mi po našich silnicích jezdí mnohem příjemněji. Auta jsou mnohem lépe vidět na dálku a provoz je mnohem přehlednější. Problém nastává, když někdo zapomene nebo úmyslně nerozsvítí světla během dne. V ten okamžik se

Denní svícení aneb jak ho správně používat Přečíst celý článek...

vymena-steracu

Stěrače: Jak fungují a jak se o ně správně starat?

Může se zdát, že se jedná o triviální záležitost, bavit se o stěračích. Stěrač přeci jenom stírá vodu ze skla, pomyslí si mnoho řidičů. Stěrač je ovšem jedna z velmi důležitých součástí auta, kterou se nevyplácí podceňovat. Čisté čelní sklo je základním předpokladem bezpečné jízdy! Začneme trochou historie. První mechanický stěrač ovládaný manuálně posádkou byl

Stěrače: Jak fungují a jak se o ně správně starat? Přečíst celý článek...

autonabijecka-nabijeni-autobaterie

Autobaterie a její údržba

Znáte to. Je zima, venku – 15°C, zhruba měsíc jste autem nejeli. Přijdete k autu a chcete odemknout dálkovým ovládáním…nejde to. Říkáte si: „Nejspíš zamrzly mechanismy centrálního zamykání.“ Odemknete tedy manuálně klíčkem. Nasednete do vozu, chcete nastartovat, ale nic se neděje. Nedá vám to a zkoušíte to znovu a znovu. Pak si uvědomíte, že to

Autobaterie a její údržba Přečíst celý článek...

Jak rozhýbat auto: Díl čtvrtý – Vznětový motor

Vznětový motor, také nazývaný dieselový motor, naftový motor, Dieselův motor nebo jen zkráceně diesel, je v dnešní době velmi rozšířený spalovací motor. Byl vynalezen Rudolfem Dieselem již v roce 1897. Na rozdíl od zážehových motorů je do něj palivo dopravováno odděleně od vzduchu, tedy speciálním vysokotlakým čerpadlem. Vznětový motor nejčastěji pracuje jako čtyřdobý. Pracovní fáze:

Jak rozhýbat auto: Díl čtvrtý – Vznětový motor Přečíst celý článek...

Jak rozhýbat auto: Díl třetí – Hybridní pohon

Hybridní pohon je takový, který kombinuje několik zdrojů energie pro pohon v jednom dopravním prostředku. Možná se to nezdá, ale první hybridní pohon v dopravním prostředku byl využit již v 18. Století. Onen „hybrid“ nebyl takový, jak ho známe dnes, byl to vůz tažený koňmi a zároveň poháněný parním strojem. Sice tento typ hybridu měl

Jak rozhýbat auto: Díl třetí – Hybridní pohon Přečíst celý článek...

Jak rozhýbat auto: Díl druhý – Zážehový motor

Zážehový motor je spalovací motor, v kterém je směs paliva a vzduchu ve válci zapálena neboli zažehnuta jiskrou, obvykle vytvořenou zapalovací svíčkou. Tyto motory pracují s nižším kompresním tlakem. Nejvyšší výkon a točivý moment leží ve vyšších otáčkách. Chod je tichý a pravidelný. U zážehových motorů je velmi důležitá odolnost paliva proti samovznícení, kterou udává

Jak rozhýbat auto: Díl druhý – Zážehový motor Přečíst celý článek...

Přejít nahoru