Technický koutek

Jak rozhýbat auto: Díl čtvrtý – Vznětový motor

Vznětový motor, také nazývaný dieselový motor, naftový motor, Dieselův motor nebo jen zkráceně diesel, je v dnešní době velmi rozšířený spalovací motor. Byl vynalezen Rudolfem Dieselem již v roce 1897. Na rozdíl od zážehových motorů je do něj palivo dopravováno odděleně od vzduchu, tedy speciálním vysokotlakým čerpadlem. Vznětový motor nejčastěji pracuje jako čtyřdobý. Pracovní fáze: […]

Jak rozhýbat auto: Díl čtvrtý – Vznětový motor Přečíst celý článek...

Jak rozhýbat auto: Díl třetí – Hybridní pohon

Hybridní pohon je takový, který kombinuje několik zdrojů energie pro pohon v jednom dopravním prostředku. Možná se to nezdá, ale první hybridní pohon v dopravním prostředku byl využit již v 18. Století. Onen „hybrid“ nebyl takový, jak ho známe dnes, byl to vůz tažený koňmi a zároveň poháněný parním strojem. Sice tento typ hybridu měl

Jak rozhýbat auto: Díl třetí – Hybridní pohon Přečíst celý článek...

Jak rozhýbat auto: Díl druhý – Zážehový motor

Zážehový motor je spalovací motor, v kterém je směs paliva a vzduchu ve válci zapálena neboli zažehnuta jiskrou, obvykle vytvořenou zapalovací svíčkou. Tyto motory pracují s nižším kompresním tlakem. Nejvyšší výkon a točivý moment leží ve vyšších otáčkách. Chod je tichý a pravidelný. U zážehových motorů je velmi důležitá odolnost paliva proti samovznícení, kterou udává

Jak rozhýbat auto: Díl druhý – Zážehový motor Přečíst celý článek...

Přejít nahoru