Technický koutek

vymena-steracu

Stěrače: Jak fungují a jak se o ně správně starat?

Může se zdát, že se jedná o triviální záležitost, bavit se o stěračích. Stěrač přeci jenom stírá vodu ze skla, pomyslí si mnoho řidičů. Stěrač je ovšem jedna z velmi důležitých součástí auta, kterou se nevyplácí podceňovat. Čisté čelní sklo je základním předpokladem bezpečné jízdy! Začneme trochou historie. První mechanický stěrač ovládaný manuálně posádkou byl […]

Stěrače: Jak fungují a jak se o ně správně starat? Přečíst celý článek...

autonabijecka-nabijeni-autobaterie

Autobaterie a její údržba

Znáte to. Je zima, venku – 15°C, zhruba měsíc jste autem nejeli. Přijdete k autu a chcete odemknout dálkovým ovládáním…nejde to. Říkáte si: „Nejspíš zamrzly mechanismy centrálního zamykání.“ Odemknete tedy manuálně klíčkem. Nasednete do vozu, chcete nastartovat, ale nic se neděje. Nedá vám to a zkoušíte to znovu a znovu. Pak si uvědomíte, že to

Autobaterie a její údržba Přečíst celý článek...

Jak rozhýbat auto: Díl čtvrtý – Vznětový motor

Vznětový motor, také nazývaný dieselový motor, naftový motor, Dieselův motor nebo jen zkráceně diesel, je v dnešní době velmi rozšířený spalovací motor. Byl vynalezen Rudolfem Dieselem již v roce 1897. Na rozdíl od zážehových motorů je do něj palivo dopravováno odděleně od vzduchu, tedy speciálním vysokotlakým čerpadlem. Vznětový motor nejčastěji pracuje jako čtyřdobý. Pracovní fáze:

Jak rozhýbat auto: Díl čtvrtý – Vznětový motor Přečíst celý článek...

Jak rozhýbat auto: Díl třetí – Hybridní pohon

Hybridní pohon je takový, který kombinuje několik zdrojů energie pro pohon v jednom dopravním prostředku. Možná se to nezdá, ale první hybridní pohon v dopravním prostředku byl využit již v 18. Století. Onen „hybrid“ nebyl takový, jak ho známe dnes, byl to vůz tažený koňmi a zároveň poháněný parním strojem. Sice tento typ hybridu měl

Jak rozhýbat auto: Díl třetí – Hybridní pohon Přečíst celý článek...

Jak rozhýbat auto: Díl druhý – Zážehový motor

Zážehový motor je spalovací motor, v kterém je směs paliva a vzduchu ve válci zapálena neboli zažehnuta jiskrou, obvykle vytvořenou zapalovací svíčkou. Tyto motory pracují s nižším kompresním tlakem. Nejvyšší výkon a točivý moment leží ve vyšších otáčkách. Chod je tichý a pravidelný. U zážehových motorů je velmi důležitá odolnost paliva proti samovznícení, kterou udává

Jak rozhýbat auto: Díl druhý – Zážehový motor Přečíst celý článek...

Přejít nahoru