Poradna

Denní svícení aneb jak ho správně pouşívat

V České republice platí povinnost celodenního svícení bez ohledu na roční dobu od 1. července roku 2006. Od této doby se mi po naÅ¡ich silnicích jezdí mnohem příjemněji. Auta jsou mnohem lépe vidět na dálku a provoz je mnohem přehlednější. Problém nastává, kdyÅŸ někdo zapomene nebo úmyslně nerozsvítí světla během dne. V ten okamÅŸik se […]

Denní svícení aneb jak ho správně pouşívat Přečíst celÃœ článek...

Zatmavení autoskel: UÅŸitečná věc, ale…

PřestoÅŸe zatím v přírodě vládne zima, příchod jara se nezadrÅŸitelně blíşí. S jarem se vrátí teplé a prosluněné dny a pozvolna bude zahájena sezona pro instalace autofólií. Mít zatmavená skla je vcelku uÅŸitečná věc. Zabraňují pronikání slunce a UV záření do interiéru, coÅŸ chrání nejenom posádku, ale i čalounění nebo plasty. Posádka má také více

Zatmavení autoskel: UÅŸitečná věc, ale… Přečíst celÃœ článek...

Bourali jste? Víte kdy pojišťovna můşe uplatnit amortizaci?

Amortizace je vlastně zhodnocení vozidla provedenou opravou. V běşné praxi se toto zhodnocení odečítá z ceny novÃœch náhradních dílů, pouÅŸitÃœch na opravu u starších vozidel. Koeficienty amortizace náhradních dílů vycházejí ze Znaleckého standardu číslo 1 a jsou závislé na stáří vozidla a počtu ujetÃœch kilometrů. PojiÅ¡Å¥ovna při sníşení náhrady za opravu poÅ¡kozeného vozidla o amortizaci

Bourali jste? Víte kdy pojiÅ¡Å¥ovna můşe uplatnit amortizaci? Přečíst celÃœ článek...

vymena-steracu

Stěrače: Jak fungují a jak se o ně správně starat?

Můşe se zdát, ÅŸe se jedná o triviální záleÅŸitost, bavit se o stěračích. Stěrač přeci jenom stírá vodu ze skla, pomyslí si mnoho řidičů. Stěrač je ovÅ¡em jedna z velmi důleÅŸitÃœch součástí auta, kterou se nevyplácí podceňovat. Čisté čelní sklo je základním předpokladem bezpečné jízdy! Začneme trochou historie. První mechanickÃœ stěrač ovládanÃœ manuálně posádkou byl

Stěrače: Jak fungují a jak se o ně správně starat? Přečíst celÃœ článek...

PojiÅ¡tění auta mimo „oficiální silnice“

Koho by to nelákalo ? KdyÅŸ vyjedete s autem mimo udrÅŸované cesty, je to skutečnÃœ záşitek. Samozřejmě, musí se to umět. Jízda v terénu je kritizována hlavně kvůli dopadu na ÅŸivotní prostředí. Stálé pouşívání vozidel v terénu můşe vést k odlesnění, erozi půdy a znečiÅ¡tění místních vodních zdrojů. VětÅ¡ina jízd v terénu je ale prováděna odpovědně a

PojiÅ¡tění auta mimo „oficiální silnice“ Přečíst celÃœ článek...

autonabijecka-nabijeni-autobaterie

Autobaterie a její údrşba

Znáte to. Je zima, venku – 15°C, zhruba měsíc jste autem nejeli. Přijdete k autu a chcete odemknout dálkovÃœm ovládáním
nejde to. Říkáte si: „Nejspíš zamrzly mechanismy centrálního zamykání.“ Odemknete tedy manuálně klíčkem. Nasednete do vozu, chcete nastartovat, ale nic se neděje. Nedá vám to a zkoušíte to znovu a znovu. Pak si uvědomíte, ÅŸe to

Autobaterie a její údrÅŸba Přečíst celÃœ článek...

Jak rozhÃœbat auto: Díl čtvrtÃœ – VznětovÃœ motor

VznětovÃœ motor, také nazÃœvanÃœ dieselovÃœ motor, naftovÃœ motor, Dieselův motor nebo jen zkráceně diesel, je v dneÅ¡ní době velmi rozšířenÃœ spalovací motor. Byl vynalezen Rudolfem Dieselem jiÅŸ v roce 1897. Na rozdíl od záşehovÃœch motorů je do něj palivo dopravováno odděleně od vzduchu, tedy speciálním vysokotlakÃœm čerpadlem. VznětovÃœ motor nejčastěji pracuje jako čtyřdobÃœ. Pracovní fáze:

Jak rozhÃœbat auto: Díl čtvrtÃœ – VznětovÃœ motor Přečíst celÃœ článek...

Jak rozhÃœbat auto: Díl třetí – Hybridní pohon

Hybridní pohon je takovÃœ, kterÃœ kombinuje několik zdrojů energie pro pohon v jednom dopravním prostředku. MoÅŸná se to nezdá, ale první hybridní pohon v dopravním prostředku byl vyuÅŸit jiÅŸ v 18. Století. Onen „hybrid“ nebyl takovÃœ, jak ho známe dnes, byl to vůz taÅŸenÃœ koňmi a zároveň poháněnÃœ parním strojem. Sice tento typ hybridu měl

Jak rozhÃœbat auto: Díl třetí – Hybridní pohon Přečíst celÃœ článek...

Jak na změnu pojišťovny u povinného ručení?

Řeknete si, co je na tom tak sloÅŸitého? Ale ono to aÅŸ zase tak jednoduché není. Smlouvu nelze vypovědět jen tak, ale má to svá pravidla. Nejčastěji se ukončení smlouvy provádí vÃœpovědí ke konci pojistného období – písemná vÃœpověď  musí  bÃœt doručena nejpozději 6 tÃœdnů před koncem pojistného období. Pokud chcete přeruÅ¡it smlouvu dříve, máte moÅŸnost:

Jak na změnu pojiÅ¡Å¥ovny u povinného ručení? Přečíst celÃœ článek...

Jak rozhÃœbat auto: Díl druhÃœ – ZáşehovÃœ motor

ZáşehovÃœ motor je spalovací motor, v kterém je směs paliva a vzduchu ve válci zapálena neboli zaÅŸehnuta jiskrou, obvykle vytvořenou zapalovací svíčkou. Tyto motory pracují s nişším kompresním tlakem. Nejvyšší vÃœkon a točivÃœ moment leşí ve vyšších otáčkách. Chod je tichÃœ a pravidelnÃœ. U záşehovÃœch motorů je velmi důleÅŸitá odolnost paliva proti samovznícení, kterou udává

Jak rozhÃœbat auto: Díl druhÃœ – ZáşehovÃœ motor Přečíst celÃœ článek...

Přejít nahoru