Poradna

Jak rozhÃœbat auto: Díl čtvrtÃœ – VznětovÃœ motor

VznětovÃœ motor, také nazÃœvanÃœ dieselovÃœ motor, naftovÃœ motor, Dieselův motor nebo jen zkráceně diesel, je v dneÅ¡ní době velmi rozšířenÃœ spalovací motor. Byl vynalezen Rudolfem Dieselem jiÅŸ v roce 1897. Na rozdíl od záşehovÃœch motorů je do něj palivo dopravováno odděleně od vzduchu, tedy speciálním vysokotlakÃœm čerpadlem. VznětovÃœ motor nejčastěji pracuje jako čtyřdobÃœ. Pracovní fáze: […]

Jak rozhÃœbat auto: Díl čtvrtÃœ – VznětovÃœ motor Přečíst celÃœ článek...

Jak rozhÃœbat auto: Díl třetí – Hybridní pohon

Hybridní pohon je takovÃœ, kterÃœ kombinuje několik zdrojů energie pro pohon v jednom dopravním prostředku. MoÅŸná se to nezdá, ale první hybridní pohon v dopravním prostředku byl vyuÅŸit jiÅŸ v 18. Století. Onen „hybrid“ nebyl takovÃœ, jak ho známe dnes, byl to vůz taÅŸenÃœ koňmi a zároveň poháněnÃœ parním strojem. Sice tento typ hybridu měl

Jak rozhÃœbat auto: Díl třetí – Hybridní pohon Přečíst celÃœ článek...

Jak na změnu pojišťovny u povinného ručení?

Řeknete si, co je na tom tak sloÅŸitého? Ale ono to aÅŸ zase tak jednoduché není. Smlouvu nelze vypovědět jen tak, ale má to svá pravidla. Nejčastěji se ukončení smlouvy provádí vÃœpovědí ke konci pojistného období – písemná vÃœpověď  musí  bÃœt doručena nejpozději 6 tÃœdnů před koncem pojistného období. Pokud chcete přeruÅ¡it smlouvu dříve, máte moÅŸnost:

Jak na změnu pojiÅ¡Å¥ovny u povinného ručení? Přečíst celÃœ článek...

Jak rozhÃœbat auto: Díl druhÃœ – ZáşehovÃœ motor

ZáşehovÃœ motor je spalovací motor, v kterém je směs paliva a vzduchu ve válci zapálena neboli zaÅŸehnuta jiskrou, obvykle vytvořenou zapalovací svíčkou. Tyto motory pracují s nişším kompresním tlakem. Nejvyšší vÃœkon a točivÃœ moment leşí ve vyšších otáčkách. Chod je tichÃœ a pravidelnÃœ. U záşehovÃœch motorů je velmi důleÅŸitá odolnost paliva proti samovznícení, kterou udává

Jak rozhÃœbat auto: Díl druhÃœ – ZáşehovÃœ motor Přečíst celÃœ článek...

Přejít nahoru