prvni-jizda-2019-audi-q3

Audi uvádí na trh nové generace modelů A1 a Q3. A právě s větším z nabídky jsme se poprvé svezli v zasněženém okolí Prahy.

Konečně MQB

Tou nejzásadnější změnou na nové generaci Audi Q3 není vzhled, ale to, že konečně dostala podvozkovou platformu MQB, kterou už mají ostatní modely koncernu Volkswagen.

I díky tomu jsou tu nové motory, ale přišlo i výrazné zvětšení rozměrů. Nová generace Q3 totiž do délky narostla o 97 mm na 4484 mm, delší je ale také rozvor, protáhl se na 2681 mm, tedy o 78 mm. Potěší i nárůst objemu zavazadlového prostoru. Tady se dá hovořit o zvětšení ze 460 litrů na 530 litrů. Opěradla zadních sedadel lze navíc sklápět (7 poloh), ale i posouvat v rozmezí 150 mm a zvětšit tak kufr až na 675 litrů.

prvni-jizda-2019-audi-q3- (23)

Sedadla jsou také dělená v poměru 40:20:40 a dají se sklopit do roviny. Audi na prezentaci tvrdilo, že novou generací tohoto SUV chce oslovit aktivní lidi a rodiny. Po sklopení opěradel se prý dá v autě pohodlně vyspat. Překážet by vám nemělo ani tzv. plato, které běžně kryje prostor zavazadlového prostoru. To se dá totiž ukrýt pod podlahu zavazadelníku.

Technika, digitalizace a multimédia

Velký mezigenerační pokrok se týkal vzhledu interiéru a výbavy. Po otevření dveří si můžete všimnout zcela přepracované architektury palubní desky, jež má svým vzhledem odkazovat na větší modely značky. Pozbývá však ony dva displeje, které nové velké modely značky mají, ale i materiály a přiznám se, že pocitově jsem si nepřipadal, že sedím v autě (v případě modrého kousku z fotografií) za 1,4 milionu korun.

To navíc podpořil i klíč od auta, který měly modely Audi už na přelomu tisíciletí. K autu jsme totiž dostali klasický sklopný klíč. Ten se ovšem nikam nestrká, je tu startování tlačítkem.

prvni-jizda-2019-audi-q3- (11)

Už v základu ale dostanete digitální přístrojový štít s velikostí 10,25″. Nejde ovšem o klasický Audi Virtual Cockpit, ten je za příplatek, respektive v kombinaci s vrcholným multimediálním systémem MMI Navigation plus s displejem infotainmentu o úhlopříčce 10,1″. V tomto případě dostanete i on-line mapové podklady se zobrazením z Google Street View a podobně. Potřeba k tomu bude jen předplatné on-line služeb a pokud tak učiníte, budete moci ze svého auta vytvořit i hot-spot. V rámci příplatkové výbavy nechybí ani bezdrátové nabíjení mobilního telefonu anebo konektory USB a USB-C.

Po premiéře v novém Audi A8 se i do menších modelů dostává “Adaptivní asistent řízení”. Jde o aktivní asistenční systém kombinující funkce adaptivního tempomatu, asistenta pro jízdu v kolonách a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu. Řidič je tím pádem za jízdy podporován v příčném i podélném směru, což ocení zejména při dlouhých cestách po dálnicích anebo v dopravních zácpách.

Z pohledu vnější výbavy lze jistě zmínit vyspělé LED světlomety vybavené vpředu i vzadu dynamickými ukazateli směru. Na přání jsou k dispozici také světlomety Audi Matrix LED. dynamických směrových světlech.

prvni-jizda-2019-audi-q3- (16)

Jen se čtyřválci

Pod kapotou si můžete vybírat z benzinových 1,5litrových a 2,0litrových čtyřválců, případně z naftových dvoulitrových čtyřválců s výkony od 110 kW do 169 kW. My jsme na pár kilometrů usedli za volant Audi Q3 35 TDI S tronic. Pod kapotou jsme tedy měli 2.0 TDI se 110 kW, jenž byl spojen s dvouspojkovou převodovkou.

I vzhledem k podmínkám a sněhu, který ležel na silnici, se o tom, jak auto jezdí, příliš mluvit nedá. Potěší ale tím, že motor je i po startu příjemně tichý a prostý vibrací. A příliš se to nezměnilo ani při jízdě. Potěšilo naladění podvozku, které bylo docela komfortní. Na větší zhodnocení jízdních vlastností si však budeme muset počkat až do redakčního testu.

Cena

Nové Audi Q3 vypadá velmi moderně a takovou nabízí i výbavu. Ceník (ke stažení ZDE) začíná na částce 865 900 Kč za verzi Q3 35 TFSI s 1,5litrovým 110kW motorem. Nejlevnější vznětové provedení Q3 35 TDI s pohonem pouze předních kol a převodovkou S tronic začíná na 963 900 Kč, čtyřkolka s manuálem je za 970 900 Kč. Všechny ceny jsou s DPH.