Policisté se zaměřili na ty, co jezdí zbytečně v prostředních a levých jízdních pruzích. Za tři hodiny rozdali 86 pokut

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Policie ČR - 19. 9. 2021


Čeští řidiči mají řadu nešvarů a zlozvyků. Jedním za všechny je nesprávní jízda v pruzích, kdy někteří naprosto nepochopitelně, zbytečně a hlavně nezákonně jezdí na dvouproudých silnicích vlevo a tří- a víceproudých uprostřed a vlevo. Právě na ty se zaměřila policie z Moravskoslezského kraje.

Zákon o silničním provozu, konkrétně § 12 odst. 1 říká: „Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.“ Za porušení tohoto zákona, tedy za bezdůvodnou jízdu v jiném než pravém pruhu, přitom hrozí pokuta až 2000 Kč.

Jízda vpravo je pro české řidiče stále problém. Za ignoraci pravého jízdního pruhu přitom hrozí pokuty

Policisté vyrazili do terénu ve středu 15. září, přičemž akce zaměřená na kontrolu jízdy v pruzích trvala od deseti hodin dopoledne do jedné hodiny odpolední. Na akci se podílelo na dvacet policistů, kterým pomáhal i policejní vrtulník, pomocí kterého špatnou jízdu v pruzích monitorovali. Kontroly probíhaly především na rychlostní silnici číslo I/11 spojující Opavu s Ostravou, a to v katastru obce Hrabyně. Jen za ony tři hodiny policisté zjistili 86 řidičů, kteří zákon o jízdě v pruzích vůbec neřešili. Někteří byli vyřešeni hned na místě, další dořeší správní úřad.

Je moc dobře, že si moravskoslezská policie dala za úkol nesprávnou jízdu v pruzích řešit častěji. A nejde jen o planá slova! Ostatně, letos je to již druhá akce v tomto kraji, která byla na jízdu v pruzích zaměřena. Policisté pak řidič upozorňují, že rozhodně není poslední. „I v následujících dnech, týdnech a měsících se bude v obdobných dopravně bezpečnostních i preventivních akcích pokračovat,“ řekl k tomu krajský tiskový policejní mluvčí René Černohorský.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

20 názorů na “Policisté se zaměřili na ty, co jezdí zbytečně v prostředních a levých jízdních pruzích. Za tři hodiny rozdali 86 pokut”

  1. Zbytecnou jizdu v prostrednim pruhu take nemam rad, ale nevim, proc se tolik zduraznuji cesti ridici. Krome Nemecka je to nesvar snad vsude v Evrope. Autor by mel obcas vystrcit nos z baraku.
    Nejvetsi problem naseho naroda je fakt, ze si neumime vazit toho, co tady mame. Pracoval jsem jiz v Nemecku, Belgii, Italii a Polsku a Dansku. Co na tom, ze si v Dansku vydelate 80 hrubeho, kdyz pak zaplatite 54% dan. Neni zlato vse, co se trpyti.

  2. No myslím že zrovna toto je přestupek který je na silnicích a dálnicích ten nejméně nebezpečný pro všechny účastníky. V pravém pruhu se prakticky jet nedá neb ho hojně vyuzivaji kamiony, autobusy a jiná těžká havěť. Měli by se hoši co chtějí „POMÁHAT A CHRÁNIT“ více zaměřit na rychlost a neoprávněně užívání zvukového a světelného zařízení, které slouží je li to nutné k odvrácení nebo upozornění na nebezpečí nikoli k popohaneni nebo vynucovani si uvolnění jízdního pruhu.

    1. Naopak jsem velmi rad, ze se policajti KONECNE zamerili take na neco jineho, nez je neustale mereni rychlosti. Jsem presvedceny, ze lide kteri jezdi rychleji a premysli u toho jsou na silnici mene nebezpecni nez ti, kteri mozek pri rizeni nepouzivaji (protoze ten, kdo na prazdne dalnici jede uprostred nebo vlevo, tak u toho rozhodne nepremysli). Takze kdyz si nekteri nedokazou vyndat hlavu ze zadku sami, je fajn, ze jim v tomhle policie pomuze.

  3. Jé, že by si už toho režim všiml? Potažmo že by to začalo vadit režimu, který doposud trestal jen za rychlost a mantáctví, pasivní agresivitu apod. považuje za ctnost, co se stalo?

    Tady by (kromě dodělání dálnic, kde meškáme už hodně dekád) bylo třeba jak represe, tak hlavně prevence. Pořádně to učit jak děcka v autoškolách, tak třeba co 5 let školení a přezkoušení pro všechny „řidiče“, kteří mnohdy ani netuší, co je to průběžný a připojovací pruh; že se jezdí v pravém průběžném pruhu atd., že existuje zip…

  4. Petr Majevský

    Mám k problému jen malou poznámku.V pravém pruhu jezdí přetěžované kamiony a vozovku ničí.Tak se řidiči osobních vozů snaží vyhnout poškozených pravých pruhů.Nakonec jde o jejich majetek,který je ničen některými přeravci v zájmu jejich zisku.Pokud bude dál v praxi možnost,že může řidič kamionu odmítnout vážení,tak se nic nezmění.V tomto případě nemám na mysli rádoby řidiče některých drahých vozů,kteří jsou přesvědčení,že si mohou dělat,co chtějí.Bez ohledu na ostatní.Stejné je to s pomalou jízdou.Je sice uvedeno,že bezdůvodná pomalá jízda je přestupek,ale nikdy ji policie netrestá.Je toho víc,ale to by bylo na dlouhou debatu.

    1. Argument se spatnym povrchem v pravem pruhu je jen vymluva. Na vetsine dalnic u nas je uz povrch mnohem lepsi, nez byl pred lety a presto se stale najde mnoho lidi, kteri bezduvodne jezdi napr. v prostrednim pruhu (nevim proc – je tam snad lepsi pocasi, nebo tam auto min zere?).

  5. No nevím. Jezdím často ale na našich dálnicích je to opravdu o nervy. snažím se jezdit vpravo 130 km/ h .co dvě minuty dojedu kamion nebo blba který jede 100 a když ho chci předjet mám problém protože v levém všichni mastí 140-150. tak se courám a čekám na díru . Do toho se přetahují kamiony 90 a 91 km. Občas agresivní blb kterého všichni zdržují. Krásně je to vidět v itálii nebo v rakousku kde se prostě jede, kamiony se nepředjíždí lidi nedrží v ruce mobily (většinou)jedou předepsaných 130 a cesta v pohodě. A stačí tak málo. Zákaz předjíždění kamionů při rychlosti nad 80, dodržovat 130(kdo to nedá ať jezdí vlakem) a vzájemně se respektovat. Ale to je bohužel utopie. Tak se budou konat kontroly, občas to někdo odskáče, policie si udělá čárku za dopravně bezpečnostní akci a karavana jde dál. Je to v nás lidech ……

    1. Hofmann Martin

      Schvalne si po sobe precti,kolikrat si pouzil oznaceni „blb“…A o tom to na nasich cestach je..Spousta zapruzenych egoistu,kteri ziji v domneni,ze jsou jedini a nejlepsi,pritom jim chybi tolerance a empatie vuci vsem ostatnim ucastnikum silnicniho provozu.Proste pouze“ JA, JA, JA“ a kdo se mi nepodridi,at jezdi vlakem,ze jo?Soucasti silnicni dopravy jsou(pro Tebe bohuzel) take prepravy nakladu,mnohdy nadrozmernych a tezkych,potreba nemocnych lidi prepravit se napr.k lekari apod…Bohuzel nase dopravni infrastruktura neni na urovni,aby si kazdy mohl vybrat podle svych schopnosti a moznosti stroje,ktery ridi…Napr. ve Spanelsku jsou nekolikasetkilometrove useky,kde si muze kazdy vybrat mezi temer soubezne vedoucimi cestami.Placenou(a prazdnou) AP,stejne kvalitni A a „okreskou“ N …To bohuzel u nas neni a tak ma kazdy v podstate dve moznosti.Bud to prijmout a s obcasnym zaskripenim zubu byt klidnym a predvidavym ridicem,nebo si honit ego a psat priblble komentare na fb.Ti prvni to maji jednodussi.Ti druzi si pouze zkracuji zivot a jsou to ubozaci…

    2. Jak píše pan blb, podívejte se kdy v Čechách někdo dostal pokutu za bránění plynulosti provozu, v Rakousku, Německu běžné, spacialne kolem velkých měst to policie dost často kontroluje. Unas nikoli. Dodržování vzdálenosti mezi auty na dálnici zní v Čechách jako scifi la ohleduplnost na silnici na bodu mrazu

  6. Tak, tak! Podívejte se, například, na tu smrtelně nebezpečnou jízdu bílého vozidla, které nevyužívá pravý stoupací pruh a zcela bezohledně blokuje veškerý provoz v pruhu prostředním. Je jen správně, že policisté z opavského oddělení neváhali obětovat peníze daňových poplatníků a tyto silniční piráty po celé tři hodiny sledovali i z vrtulníku!

    1. Stoupaci pruh prave nema s timto nic spolecneho… nikdo neni povinnen ho vyuzit, paklize dodrzuje urcitou rychlost, takze pokud by jste se na hlavu stavel, pokud kamionak je schopny jet normalni rychlosti, tak do stoupaku opravdu nemusi.

      1. silniční vyhláška č. 294/2015 Sb., která vstoupila v platnost v lednu 2016 a definuje jízdní pruh pro pomalá vozidla trochu komplikovaně.

        „Mnozí se mylně domnívají, že je tento pruh určen jen pro nákladní vozidla, v dnešní době tedy především kamiony. Před rokem 2016 měl být využíván zejména motorovými vozidly, která v takto označeném úseku nedosáhla vyšší rychlosti než 60 kilometrů v hodině. Ale nová vyhláška rychlostní hranici zvýšila na 80 kilometrů v hodině a použití pruhu ještě rozšířila,“ upozornil odborník Martin Bednář ze společnosti DEKRA s tím, že jiná motorová vozidla mohou jet v jízdním pruhu i v případě, že je jejich rychlost mnohem nižší než rychlost ostatních aut.

        1. tzn. pokud někdo pojede v levém 160km/h, v prostředním 130km/h a já pojedu 100km/h též v prostředním, měl bych použít „pomalý“ pruh a pustit ostatní. Stejně tak, když jedu 130km/h v levém a někdo jede 160KM/h za mnou, mám povinnost mu nebránit v provozu, i když překračuje povolenou rychlost

    2. Jde o vzorec chovani. Pokud ma ridic hlavu zastrcenou v zadku a na uplne prazdne dalnici jede (buhvi proc…?) uprostred, tak tim spis ho nenapadne jet vpravo, pokud budou kolem jeste nejaka dalsi auta. Nekteri proste nejsou zvykli za volantem premyslet…

  7. Hunter of Drivers ll

    Konečně. Jen houšť. 👍
    Levičáci jsou nebezpeční a mnohdy nepředvídatelní polovodiči.
    Přeji všem šťastnou cestu.

    1. To mi rikejte… ja se vratil z Egypta, tam se jezdi vlevo i na kruhaci i kdyz dotycny sjizdi vpravo :-), to je adrenalin. Ale je fakt, ze pro levicaky je MHD a kamenolom.

    2. Hofmann Martin

      Clovece,Ty budes nejspis plnovodic…A tim padem z tech polovodicu dost frustrovanej,co???

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru