Policisté se zaměřili na kamiony parkující na dálnici. Během jediné kontroly rozdali desítky pokut

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Policie ČR - 21. 5. 2022


Odstavený kamion na sjezdu z dálnice, na jeho nájezdu nebo v odstavném pruhu není v Česku nic moc neobvyklého. Kamioňáci, kteří takto zaparkují ale riskují nejen pokutu, ale také fakt, že způsobí dopravní nehodu. Právě proto se na tak špatné parkování nákladních aut zaměřují policisté.

Poslední velká policejní akce zaměřená na špatně parkující kamiony se odehrála na Vysočině v lednu letošního roku. A od té doby, byť tehdy policisté rozdali 42 pokut, přičemž kamioňáky zároveň vykázali z místa, se zjevně nic moc nezměnilo.

Znovu se policisté z Vysočiny na kamiony parkující na naprosto nevhodných místech posvítili jen před pár dny. A znovu rozdali spoustu pokut. Jen během ranních kontrol policisté řešili 24 řidičů kamionů, kteří při povinné přestávce parkovali na místech, kde neměli. A nejde jen o to, že špatně parkují. „Parkování kamionů v odstavných pruzích, na sjezdech a nájezdech na dálnici D1 je obrovským nebezpečím pro ostatní řidiče. Stojící vozidlo může řidič v noci snadno přehlédnout,“ vysvětlila policie na svém twitteru. Problém totiž je, že kamion zaparkovaný na dálnici v odstavném pruhu nemusí být dobře vidět. Stejně tak na nájezdu či sjezdu. Pokuty se pak v těchto případech mohou ve správním řízení dostat až na 5000 Kč.

V diskuzi pod policejním příspěvkem se objevil názor, že pokud kamion stojí v odstavném pruhu, vlastně nic neporušuje. To je ale velký omyl. Jak už ostatně pojem odstavný pruh naznačuje, není určen pro parkování. Slouží výhradně pro nouzové odstavení nepojízdného vozidla.

Štítky: , , , , , ,

28 názorů na “Policisté se zaměřili na kamiony parkující na dálnici. Během jediné kontroly rozdali desítky pokut”

  1. Zrovna jsem četl článek o přeložených kamionech a pokutách…moderní auta mají integrované váhy, tak proč neudělají něco, co znemožní auto nastartovat, nebo zařadit rychlostní stupeň, pokud je přeložen? Nebo ještě lepší…nechcete převážet…nebudeme převážet…topte si čím chcete, stavte si z čeho chcete, jezte si co chcete… proč asi stojí náklaďák tam kde nemá…no protože nemá kde jinde zastavit…nikdo se neptá na příčinu…. řidič má jasně dané přestávky a nesmí překročit ani o podělaných 10+ minut aby dojel někam, kde nebude překážet… ale nemá odstavná parkoviště kde může zastavit, tak co má dělat…. jezte si co chcete, stavte si domečky z čeho chcete… ani pytel, ani krabici ničeho bych nepřevezl…jednou zastaví tam kde nemá a třeba to vyjde bez pokuty, ale pokud přešvihne dobu jízdy, tak dalších 28 dní se může klepat strachy, protože tu pokutu za překročení doby jízdy může dostat „zpětně“ těch 28 dní… co si asi ten řidič vybere…ani ň bych nepřevezl…zmrzněte, zemřete hlady, bydlete v jeskyni…prostě bych nepřevážel a budeme mít krásné silnice, čisté ovzduší, nebudou zácpy…no samé výhody…

  2. Stojící vozidlo nehodu nezpůsobí, ale zapriciní nehodu svoji existencí v místě kde nemá co dělat. Když dejme tomu z auta něco spadne na silnici, dálnici také to může být příčina nehody. Tohle je úplně stejná situace. Řidič má být sice jasnovidec a předvídat, na druhou stranu, ono se při rychlosti 20 km/h kdy se dá předvídat a dostatečně s předstihem reagovat moc daleko zase nedojede.

    1. Odpověď na dotaz maestra Valachoviče jak může stojící vozidlo zavinit nehodu. Spadlo to sem dolů. Nějak se to celé kouše, slabě připojení asi.

  3. Parkovacích míst opravdu zoufalý nedostatek. Někdo tady píše o Německu, úplně to samé. Na jednu stranu tlak na výkon, z fabriky taky nesmíte odejít o 20 minut dříve třeba, na straně druhé když už svítí T zbývá 15 minut na uklízení a pauzu. Fakt babo raď. Ale souhlas že na dálnici pauzovat fakt není vhodné. A souhlas že třeba zase v tom Německu by si to nikdo nedovolil. Jednou jsem viděl že to zkusil tuším bulhar, takové fičák jak rychle tam dají byli se hned tak nevidí. Tahle situace asi vážně nemá řešení. A to už ani nepíšu o Francii. Tam by se řidič nedoplatil. Případně zabavení auta jedno s jakým nákladem dokud nezaplatí pokutu tam není vůbec problém.

  4. Vcelku legrace…každý řidič LKW je povinen dodržovat přestávky v řízení ale v ČR je to dost velký problém, kamionů mrak a parkovacích míst pomálu..tak kde mají stát? Policie ČR a ostatní orgány by měly začít trochu více přemýšlet..

  5. Václav Klestil

    Taky jezdím s kamionem a těší mě že už s tím policie začíná něco dělat.V Německu by vás vy chytráci co si tady hrajete na kamioňáky bez kterých by se zbořil svět nenapadlo na takovém místě zastavit ani na vychcání.Ono vůbec by se měla policie na kamiony více zaměřit protože to co většina z vás na silnici a parkovištích předvádí nad tím zůstává rozum stát.

    1. Ty vole,kde v noci parkuješ,prozraď místa. Já si hraju na kamioňáka a nemůžu v noci zaparkovat. Ještě k tomu Německu, tam už nezaparkuješ ve tři hodiny odpoledne,ale to ty opravdový kamioňák víš!

      1. No , v Německu to začíná houstnout okolo čtvrté , do šesté mimo parkovací místa , tj . za zadky , na místa pro nadměrný , na místa pro osobáky , na zákazy , prostě tam , kde to jde .
        Pak už jenom náhodou , ( když někdo odjede ) nebo autohof .

    2. Ale v Německu máte parkoviště co 10 km ,u nás na D5 z Prahy do Plzně 3 parkoviště ,kde se dá zastavit,pokud nejsou přeplněné.zrovna tento týden jsem dostal na Slovensku pokutu 100 euro za přetáhnuti výkonu o 15 minut.a to byly na mně moc hodní

  6. Duksa Martin

    Roky se tu mele o rozšíření parkovacích míst! A teď si budete hrát na hrdiny! Vážně je to ubohé místo aby parkoviště přibívala rostou z nich buzer placi pro PČR viz zrovna vysočina! Ono když je D1 plna a je to jediná spojnice mezi východem a západem a je na ni cca do 1000 parkovacích stání a denně tam projede 150000 nákladních aut! Je asi chyba někde jinde ! Já vím do mrtvoly se lépe kope!

      1. Ja jezdim Italii, oficialni statistika rika, ze denne prekroci italske hranice prumerne 175 tisic kamionu. Hustota provozu je takova, ze A4 MI-VE je takova, ze dva ze tri pruhu jsou obsazene kamiony v soubezne jizde, zejmena rano a zacatkem tydne. Celkem je v provozu v EU denne okolo 2 milionu aut s vahou pres 3,5 tuny.

  7. Je hodně autonehod, kdy nepozorni řidiči najedou do blikajociho auta údržby. Kamion nemá co parkovat na dálnici. Když není místo na záchytné parkovišti tak z ní sjeďte a zaprkujte jinde. Díky

  8. Zcela jistě již zajistilo ŘSD dostatek míst pro parkování kamionů, že rozdává pokuty za špatné parkování.
    Tento alibismus a arogance státní správy jen otraví další řidiče a až s tím všichni praští, tak bude policie jistě s velkou ochotou vozit zboží do obchodů.
    Vážení policisté. Opět uvažujete,že byste byli užitečnější při zameání ulice.

    1. Pokuty nerozdava rsd ale policie aa tu počet. Ist na parkování nezajímá. A v Astru se jasně píše že si řidič zastaviku má plánovat min 1 hod predem a ne to drtit do 8,55 a pak narikat že.neni kde zaparkovat. Tak, jsem kamionak mkd ale tyhle.problemy nemám.

    1. Peter Kováčik

      Tím, že stojí tam kde by ho člověk nečekal. Přes den je ještě vidět, ale v noci často na poslední chvíli.. často také omezuje výhled, případně bezpečné projetí. Jsem řidič z povolání, takže vím o čem mluvím.

      1. Toto může říct jen profesionální řidič který jezdí každý večer domů. Kdyby měl jezdit na delší trasy, nepravidelně nakládat,tak by pochopil že chybí spoustu parkovacích míst a policie umí jen vybírat pokuty ale né tlačit na správu silnic aby začali stavět parkoviště.Odcuzovat umí každý ale zkuste si to, jaké to je když musíte ze zákona zastavit na povinnou přestávku a není kde.

    2. Jste úplně tulpas samozřejmě že může vjedete do zatáčky. Moc rychle a hle před vámi kamion a vy už nemáte kam uhnout. Kdyby neporusil předpisy tak mate spoustu mista na korekci.

      1. Tak podle zákona musíte jet jen tak rychle, abyste stihl v nouzové situaci bezpečně zastavit. Ten kamion tam (v jiné situaci) nemusí bejt odstavenej na spaní, mohl tam klidně zastavit před třiceti sekundama kvůli defektu a řidič ještě nenašel vestu a trojuhelník…

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru