prvni-jizda-2019-subaru-brz-spec_s-transfagarasan- (3)

Pojišťovna odmítla proplatit totální škodu na Subaru BRZ, protože na něm byl neoriginální výfuk

Autor: Pavel Srp - Zdroj: driving.ca - Foto: Hugo Kottás - 6. 5. 2021


Lidé, kteří mají rádi auta, si často to svoje nějak vylepšují, čímž více či méně do auta zasahují. V takovém případě bude hodně záležet na tom, jak svoje úpravy provádějí a jaké díly na to používají. Na úpravy svého auta si ale příště asi dá velký pozor jeden Kanaďan, jemuž odmítla pojišťovna proplatit škodu na jeho Subaru BRZ, protože na něm měl neoriginální výfuk.

Kanadský magazín driving.ca přišel s příběhem 21letého majitele Subaru BRZ jménem Modasir Ayobi, který si v roce 2020 pronajal Subaru BRZ (mimochodem stálo ho to měsíčně 500 kanadských dolarů, tedy asi 7500 Kč) a vybavil jej neoriginálním výfukem. Ten sériový si nechal a plánoval jej při vracení auta na auto zpátky nainstalovat. Plán ale nevyšel, protože auto bylo letos v březnu nabouráno a pojišťovna to ocenila jako totální škodu.

To by nebyl takový problém, ale přestože Modasir Ayobi nebyl podle policie viníkem nehody, pojišťovna Desjardins General Insurance ho jako viníka označila. Prý to byla jeho chyba. Důvod? Právě onen vyměněný a tedy nepůvodní výfuk. Pojišťovna tedy odmítá zaplatit škodu ve výši 35 tisíc kanadských dolarů, což je v přepočtu podle kurzu ČNB asi 612 tisíc korun.

Zní to neuvěřitelně, speciálně s přihlédnutím k faktu, že Modasir Ayobi platil ročně za pojištění svého Subaru BRZ 7200 kanadských dolarů (cca 126 tisíc korun). Problémem ale může být, že pojišťovna své klienty varuje: „Vaše vozidlo se považuje za upravené, pokud bylo jakýmkoli způsobem změněno z původního stavu za účelem zlepšení nebo změny jeho výkonu, vzhledu nebo zvýšení jeho hodnoty. Pokud provádíte nebo plánujete úpravy svého vozidla, kontaktujte nás, abychom se ujistili, že vás dokážeme řádně pojistit.“ To znamená, že stačí třeba jen instalovat sluneční fólie na okna, jiná kola nebo vzduchový filtr a už můžete mít v případě jakékoliv škodní události problém.

V tomto konkrétním případě ale nakonec pojišťovna změnila názor a škodu uhradila, ale stalo se tak až po tom, co se o případ začala zajímat média. Opět nám to připomíná fakt, že bychom měli dobře prostudovat obchodní i jiné podmínky ještě předtím, než podepíšeme jakoukoliv smlouvu. Pokud tak neučiníme, mohli bychom pak být nepříjemně překvapení. 

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru