plzenska_ulice_praha-cyklopruh-parkovani

Loňské léto bylo pro Pražany, využívající automobilovou dopravu takovou procházkou peklem. Velmi pomalá procházka. Řada ulic byla opravována, rozkopána nebo uzavřena. O nějakém plánování oprav nemohla být řeč, rozkopány byly i ulice, které měly sloužit jako objízdné trasy, a kolony nebraly konce. Jakkoliv je pravdou, že pražské silnice potřebují opravit, to, co předvedly úřady v létě bylo naprosto tragické. Přidejme k tomu stále nedokončený okruh kolem města, který by centru nesmírně ulevil a odvedl z něj velkou část dopravy, vzrůstající počet cyklopruhů se zúžením jízdních pruhů a výsledkem jsou naštvaní řidiči a neustále ucpané město.

Řada odborníků upozorňuje, že současná pražská politika, která řidičům spíše hází klacky pod nohy, není úplně správná. Zdá se ale, že se na ní jen tak nic nezmění. Soudit tak lze například podle nedávných tweetů Adama Zábranského (Pirátská strana), který je Pražským radním pro bydlení a transparentnost, a sám sebe označuje za „Piráta, vegana, efektivního altruistu a právníka a bývalého wikipedistu“.

Přečtěte si také:  Poslanec Dolínek nám vysvětlil, jak to bude s dokazováním bezpečného 1,5metrového rozestupu od cyklistů. Žádné fakticky nebude

Tomu už asi s motoristy v Praze došla trpělivost a proto na svém twitteru napsal: „Chci, aby v Praze žilo výrazně více lidí než teď. Zahušťování výstavby má nesporné pozitivní dopady na životní prostředí, dostupnost bydlení i ekonomiku. Je ale jasné, že pro maximalizaci přínosů budeme muset přestat upřednostňovat automobilovou dopravu. Už teď se kvůli přibývajícím autům v Praze tvoří zácpy, které často zdržují několikanásobně efektivnější (z hlediska prostoru i dopadů na životní prostředí) hromadnou dopravu. To není správné. Chytrá města upřednostňují MHD, cyklo a pěší dopravu. Praha je desítky let pozadu. V Praze je zatím nejméně využitý a ideologickými zaslepenci nesmyslně zesměšňovaný potenciál cyklodopravy. Je jediný významný důvod, proč dnes v Praze tak málo lidí jezdí na kole: představitelé města se nikdy dlouhodobě nesnažili, aby se to změnilo. Na rozdíl třeba od Paříže.“

Ideologický zaslepenec

Zajímalo by nás, jak si pražský radní takového ideologického zaslepence představuje. Podle nás by se dal popsat jako naštvaný řidič, který se snaží dostat z místa A do místa B, ale kvůli neustále narůstajícímu počtu cyklopruhů to jde pomaleji, než by mohlo. Přitom v těch pruzích jezdí naprosté minimum cyklistů.

Vzpomeňme například na horlivé vyznačení pruhu pro cyklisty a parkoviště na Plzeňské ulici u Motola. Jak rychle toto nové značení, které řidičům sebralo jeden jízdní pruh, vzniklo, tak rychle se ukázalo jako hloupé a nedomyšlené a zase zaniklo.

Přečtěte si také:  Změna dopravního značení na Plzeňské v Praze konečně proběhne. Zatím ale jen dočasně

Jako politik by se měl Zábranský naopak pokusit udělat město co nejpříjemnější pro všechny. I pro ty, kteří si myslí, že je cyklistika ve městě, jakým je Praha, špatná volba. Házet jim klacky pod nohy, a ještě je urážet není dobrá cesta.

Naději na usnadnění života automobilistům (to možná na podzim výrazně zkomplikují komunální volby, kterých se strana pana radního účastní) možná přinese nový minstr dopravy Martin Kupka (ODS). Ten si totiž jako jeden z hlavních cílů stanovil dostavbu okruhu kolem Prahy. „Musíme pohnout s dostavbou Pražského okruhu, za čtyři roky bude rozestavěna klíčová část mezi Běchovicemi a D1, severní část okruhu bude připravena k výstavbě,“ řekl před nedávnem.

2 komentáře

  1. Je potřeba zavést Mýto s jednorázovým poplatkem minimálně 200kč pro širší centrum, dále už je v přípravě daň z dlouhodobého komerčního pronájmu parkovacích stání v
    širším centru. 20 procent lidí to bez problému zaplatí a spodina nechť jezdí vlakem.

Přidat komentář