O víkendu začne poslední stavební sezóna na D1. Po pátečním rozmístění dopravně inženýrských opatření začne v sobotu 20. února modernizace úseku 23 Devět křížů (EXIT 168) – Ostrovačice (EXIT 178) ve směru na Brno. Od pondělí proto budou řidiči jezdit v jízdním pásu ve směru na Prahu v režimu 2+2. Další úseky budou následovat postupně v průběhu března.
„V letošním roce nám zbývá modernizovat necelých 50 kilometrů dálnice D1, z toho 8 kilometrů na úseku 12 u Humpolce bude hotovo hned na jaře, a to bez větších omezení pro řidiče. V průběhu roku tak budou práce probíhat na čtyřech úsecích v délce zhruba 41 kilometrů,“ upřesňuje ministr dopravy Karel Havlíček a dodává: „Modernizace dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou v celkové délce 161 kilometrů tím letos po devíti letech skončí.“
Kromě úseku 12 budou v letošním roce práce pokračovat na úseku 2 mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, na úseku 11 mezi Koberovicemi a Humpolcem, na úseku 16 mezi Velkým Beranovem a Měřínem a na již zmíněném úseku 23 mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi. V těchto úsecích se budou muset řidiči připravit na omezení. Ještě v letošním roce tak ministr Havlíček prosí řidiče o trpělivost.
Stejně jako v minulých letech zůstanou i letos, až na krátkodobé výjimky, pro řidiče zachovány v obou směrech dva pruhy v zúženém profilu. Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic nasadí všechna dosud vyzkoušená opatření, která podporují jak bezpečnost řidičů, tak bezpečnost dělníků provádějících stavební práce v těsné blízkosti veřejného provozu. V modernizovaných úsecích bude probíhat úsekové měření, jehož cílem je zklidnění a plynulost dopravy. Samozřejmostí jsou dočasná nízká svodidla, zvýrazněné dopravní značení a mobilní informační systém. V pohotovosti pro řidiče bude informační linka 800 280 281, řidiči se budou moci rovněž informovat prostřednictvím webové aplikace www.dopravniinfo.cz nebo na www.novaD1.cz.
Dokončení nové D1 je jednou z priorit ministra dopravy: „Chceme, aby bylo do října vše hotovo, a to znamená, že nesmíme připustit žádné komplikace. Proto se chystám na průběžnou kontrolu všech modernizovaných úseků,“ plánuje Havlíček a současně apeluje na řidiče: „Letošní rok bude opět náročný jak pro stavbaře, tak pro řidiče. Je to ale poslední rok, kdy budou muset snášet zdržení. Kromě trpělivosti je proto prosím i o disciplinovanost, dodržování pravidel plynulé jízdy a bezpečné vzdálenosti, aby kolon kvůli nehodám bylo co nejméně.“
Celá modernizace 161 kilometrů D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou začala v roce 2013 a dokončena bude na podzim roku 2021. Stavba spočívá v kompletním odstranění původního povrchu i podloží a vystavění nové dálnice ve stejné stopě za plného provozu, včetně všech silničních nadjezdů.