GAD-Motors-Mercedes-Benz_V_63_AMG

Po Nürburgringu jezdil Mercedes-Benz třídy V s motorem V8 AMG. Takové auto si budete moci koupit i vy

Autor: Pavel Srp - Zdroj a foto: GAD-Motors - 2. 8. 2022


Mercedes-Benz v rámci nedávné modernizace třídy V přidal výkonnější motor, pod jeho kapotou se ale stále nacházejí maximálně čtyřválce. Přesto však existuje i véčko s osmiválcem AMG a před pár dny jezdilo na německém okruhu Nürburgring. Pokud se vám líbí, máte štěstí, mělo by se dát už brzy koupit.

Mercedes-Benz třídy V je osobní dodávka, která může překypovat luxusem – může mít vzduchový podvozek, kožené čalounění, ale také třeba masážní sedadla podobná těm z třídy S. Pod kapotou ale může mít z výroby maximálně dvoulitrový naftový biturbo čtyřválec (všechny motory v nabídce jsou naftové čtyřválce). V německu si ale řekli, že to je málo a pod kapotu instalovali osmiválec AMG. Rozhodně to ovšem nebyla jednoduchá práce, právě naopak.

Užitkové modely Mercedes-Benz nikdy verze AMG nedostaly a s největší pravděpodobností ani nedostanou. A je to i případ třídy V. Ani tato tak nepochází přímo od AMG ani automobilky Mercedes-Benz, nýbrž z dílny německého úpravce GAD-Motors.

Základem je Mercedes-Benz V 250 d 4Matic se střední délkou, přičemž původně to bylo úplně obyčejné služební auto. To už ale teď zdaleka není. Práce na autě započaly už v roce 2020, kdy mělo najeto 50 tisíc kilometrů. Ostatně – už v té době jsme o autě psali:

„Mercedes-Benz V 63 AMG“ existuje. V Německu do třídy V nainstalovali motor z AMG GT

Už od počátku přestavby byl v plánu čtyřlitrový osmiválec AMG s dvěma turby z kupé Mercedes-AMG GT R (typ motoru: M177). Jak možná tušíte, to se jednoduše řekne, ale složitě provede. A opravdu to nebylo vůbec jednoduché.

Motor musel být upraven, aby se pod kapotu vůbec vešel. Současně s motorem, který má standardně 430 kW/585 koní a točivý moment 850 Nm, musel být upraven i podvozek a sériové brzdy byly vyměněny za karbon-keramické a upravena byla automatická převodovka. Motor také dostal kompletně nový výfuk i s katalyzátorem a filtrem pevných částic z vlastní produkce GAD-Motors. Náročným úkolem bylo také upravit elektroniku a zapojit ji tak, aby vše fungovalo (ESP, převodovka a podobně).

Video z přestavby můžete zhlédnout zde:

Auto už pár měsíců bez problémů jezdí. Podle slov GAD-Motors má upravený motor výkon asi 900 koní, což je opravdu hodně. Tím spíš, když se na tohle auto podíváte a vlastně uvidíte běžný černý Mercedes-Benz třídy V jen s jinými koly. Podle úpravce skvěle funguj, na což se ostatně můžeme podívat na několika videích. To úvodní pochází z okruhu Nürburgring, kde jezdilo auto před pár dny. Za jeho volantem tehdy seděl Andreas Gülden, šéf instruktorů a šéf Driving Academy z okruhu Nürburgring.

V plánu je teď ještě další testování a zároveň zařizování dokumentace a jednání s úřady, protože úpravce chce postavit více takových aut a prodávat je. Mluví o cca 10 kusech ročně. O ceně zatím nepadlo ani slovo, ale rozhodně nepůjde o nic levného…

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru