Německá automobilka Porsche se netají tím, že aktuálně velmi pilně vyvíjí a testuje plně elektrický model. Takovou první vlaštovkou byl koncept Mission E, který značka prezentovala na autosalonu ve Frankfurtu loňský rok. Se sériovým vozem, který bude využívat pouze elektromotory se setkáme v roce 2019.
Porsche se nijak zásadně nevymezuje pouze vůči Tesle, nicméně zaměření takového vozu bude celkem jasné. Porsche však tvrdí, že i když se bude jednat o čistý elektromobil, tedy vůz, který je pro většinu skalních fanoušků značky naprosto nepřípustný, bude jezdit jako pravověrné Porsche. Právě na jízdní vlastnosti se hned vedle použitého pohonu a baterií zaměřuje Porsche nejvíce. Předpokládaná hmotnost bude právě kvůli bateriím atakovat dvě tuny hmotnosti. Nicméně inženýři automobilky si fandí, vzhledem k umístění baterií a velikosti elektromotorů se jim podaří udržet těžiště velmi nízko.
Podle zdrojů blízkých automobilce má Porsche velmi pečlivě zpracovaný seznam nedostatků, kterými trpí právě Tesla Model S. Vysoko na seznamu údajně figuruje špatné chlazení akumulátorů a jejich řídících jednotek nebo také sedačky, které doslovně „stojí za starou bačkoru“. Další věcí, které se chce Porsche oproti Tesle vyvarovat, jsou prý nesmyslné jízdní režimy. Dost výrazně totiž vysávají baterie a z dlouhodobého hlediska také ničí vůz. Plně elektrické Porsche nabídne podle zvyklosti značky několik výkonových stupňů. Vrcholná verze bude na všechna čtyři kola posílat výkon přesahující 600 koní (441 kW), ale v nabídce budou také slabší a levnější varianty o výkonech 400 koní (294 kW) a 500 koní (368 kW). Mezi další cíle, které si v Porsche stanovili patří také dojezd přesahující 500 km a nebo extrémně rychlé nabíjení, které by se mělo pro většinovou kapacitu baterií odehrát do 15 minut.
A výsledek? Plně elektrické (zatím) bezejmenné Porsche prý „zadupe Teslu do země“. Přestože ideální Porsche si představujeme naprosto jinak, jsme na něj velmi zvědaví.