Nejnovější technologický vývoj, který se na začátku roku 2022 projeví u 100% elektrických verzí nových vozů Peugeot 208 a 2008, zvýší dojezd až o 25 km (o 8 %) v cyklu WLTP, a ještě více v reálném provozu.
Plně elektrické vozy Peugeot e-208 a Peugeot e-2008, které byly uvedeny na evropský trh koncem roku 20191, zaznamenaly skutečný úspěch. Do dnešního dne jich bylo vyrobeno již více než 90 000. Tyto dva modely potvrzují správnost strategie elektrifikace značky Peugeot.
Oba vozy používají modulární platformu eCMP (Common Modular Platform) a jsou vybaveny baterií o kapacitě 50 kWh a elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 Nm. Z hlediska technologií se oba modely neustále vyvíjejí, aby svým uživatelům nabídly větší dojezd.
Především došlo k optimalizaci pneumatik, které přešly do třídy „A+“ a díky nižšímu valivému odporu poskytují vyšší účinnost. Jedná se o 16palcová kola v případě vozu Peugeot e-208 a 17palcová kola u vozu Peugeot e-2008.
Kromě toho došlo k vylepšení mechaniky. Vozy nabízí nový převodový poměr, který optimalizuje dojezd při jízdě po silnici a dálnici.
A konečně, nové tepelné čerpadlo ve spojení s čidlem vlhkosti instalovaným v horní části čelního skla optimalizuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Informace přenášené tímto čidlem umožňují přesněji řídit recirkulaci vzduchu v prostoru pro cestující a v konečném důsledku zachovat množství energie obsažené v baterii během fází vytápění a udržování teploty uvnitř vozu. Účinnost tohoto vylepšení je patrná zejména při nízkých venkovních teplotách.
Souhrnně lze říci, že všechny tyto změny umožní zvýšit dojezd podle homologačního cyklu WLTP následujícím způsobem:
- Peugeot e-208 nyní nabídne dojezd až 362 km podle WLTP, což je o 22 km více než nyní.
- Peugeot e-2008 bude mít dojezd až 345 km podle WLTP, tj. o 25 km více než nyní.
Kromě výrazného zvýšení dojezdu v cyklu WLTP však dochází také k výraznému zvýšení při reálném používání vozu, a to až o 40 km v městském provozu při teplotách blízkých 0 °C.