Peugeot Sport, který má na svém kontě dvě vítězství v legendární Dakarské rallye 2016 a 2017, představuje nástupce vozu Peugeot 3008DKR: závodní speciál, který se opírá o sériový model Peugeot 3008 oceněný titulem „Auto roku 2017“.
Peugeot 3008DKR Maxi je určen pro nejnáročnější tratě, duny a kopce nejobtížnějších dálkových rallye na světě. A jak už jeho název napovídá, hodlá dosahovat maximálních výkonů!
Nové auto je díky rozšíření odpružení na každé straně o 10 centimetrů o 20 centimetrů širší než jeho slavný předchůdce (celková šířka 240 cm). Inženýři týmu Peugeot Sport provedli výměnu horních i spodních trojúhelníkových ramen, hlav řídicích tyčí i hnacích hřídelí. V důsledku toho se zlepšila stabilita a dynamika vozu.
Tyto novinky sice stále procházejí vývojem v rámci ročního programu, ale Peugeot 3008DKR Maxi se již nyní postaví na start Silk Way Rally 2017. Jde o rozhodující etapu v technickém procesu. Na vůz čeká 10 000 km z Moskvy přes stepy Kazachstánu do čínského Si-anu. Úkolem Sébastiena Loeba bude otestovat provedené změny a nasměrovat příští testy před Dakarem 2018. Jak však zdůraznil ředitel týmu Peugeot Sport Bruno Famin, cíl 15denního závodu je jediný: zvítězit! Sébastiena Loeba během Silk Way Rally doprovodí vítěz Dakaru Stéphane Peterhansel a loňský vítěz Silk Way Rally Cyril Despres, oba za volantem vozu Peugeot 3008DKR, verze, která v Rallye Dakar 2017 získala první tři místa.
Při vývoji vozu Peugeot 3008DKR Maxi během tří testů, které proběhly v Maroku, v Portugalsku a ve Francii, se ukázaly jako zásadní zkušenosti Carlose Sainze, čtvrtého člena „Dream teamu“ pro příští ročník Dakaru.
Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport: „Ještě před lednovým odjezdem na letošní Dakar začali jsme pracovat na příští generaci vozu Peugeot 3008DKR. Úkolem našeho týmu bylo pokračovat v úsilí a hledat nové cesty technického zlepšování. Nejnovější změny provedené na autě by měly umožnit lepší výkon a dát našim pilotům co nejlepší šanci na úspěch. Nejtěžší věcí po vítězství je totiž toto vítězství zopakovat. Debut vozu Peugeot 3008DKR Maxi se odehraje na Silk Way Rally, kde ho vyzkouší Sébastien Loeb a Daniel Elena. Všichni naši piloti vůz již otestovali a jejich poznatky a data získaná v průběhu závodu nám pomohou definovat konečnou konfiguraci pro příští Dakar.“
Sébastien Loeb, pilot týmu Peugeot Total: „Myslím, že auto je nyní mnohem stabilnější, když je širší. Pocity za volantem jsou nové. Ve velmi úzkých a technických částech je o něco těžkopádnější, ale pokud jde o stabilitu a řízení, je to rozhodně krok vpřed. Vůz má méně tendence k příčnému kymácení, takže máte větší důvěru zaútočit a prosmýknout se stranou. Řekl bych, že nejsilnějším místem vozu Peugeot 3008DKR Maxi je jeho schopnost jízdy v terénu mimo zpevněné cesty. S širokým rozchodem a velkými koly se může víceméně pohybovat kdekoliv. Je to možná méně mrštný na silnicích, které připomínají rychlostní zkoušky, ale výhodou našeho vozu je to, že se dokáže pustit kamkoliv, zvláště do dun.“
Carlos Sainz, pilot týmu Peugeot Total: „Při testech jsem se v novém voze Peugeot 3008DKR Maxi cítil skvěle, oproti předchozí verzi došlo rozhodně ke zlepšení. Nejviditelnější změnou je širší rozchod, díky němuž bychom měli rychleji vjíždět do zatáček, a auto také působí stabilnější na rychlých a hrubých štěrkových cestách. Po několika letech je stále těžší něco vylepšovat, ale inženýři týmu Peugeot Sport odvedli vynikající práci a samozřejmě jsem se jim snažil co nejvíce pomáhat. Je fantastické sledovat, jak se pokoušejí dostat z již dokonalého vozu ještě víc a jak hned po návratu z Dakaru okamžitě přemýšlejí o dalších krocích.“